Instytut Malarstwa i Rysunku

0

Sekretariat Instytutu Malarstwa i Rysunku

pokój 263 
piętro II, pawilon E

mgr Katarzyna Siennicka

42 254 75 80

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Typ studiów:

stacjonarne jednolite studia magisterskie
stacjonarne I stopnia
stacjonarne II stopnia

Asystent:

mgr Dominika Walczak

Nr sali:

273

Charakterystyka:

Dla studentów pierwszych lat najważniejszym aspektem jest budowanie świadomości wzrokowej przez wnikliwą obserwację rzeczywistości. Studia z natury są podstawowym źródłem analizy formy. Studenci doskonaląc warsztat rysunkowy, zbierają doświadczenie z interpretacji świata widzianego. Różne sytuacje przestrzenne z modelem posiadają zaczyn do rozważań na postawiony problem plastyczny, gdzie naturalnym wydaje się omawianie takich zagadnień jak kompozycja, perspektywa, światłocień, walor, kontrast, linia, płaszczyzna etc. Służyć temu będą różnego rodzaju ćwiczenia semestralne uwypuklające m.in. wcześniej wymienione zagadnienia. Pracy przy studium modela towarzyszą zagadnienia z zakresu anatomii człowieka. Pracownia jest otwarta na studentów z różnych Instytutów, dla których przewidziane są ćwiczenia semestralne, dostosowane do charakteru obranego kierunku.

Atencją otaczamy wszystkich studentów, szczególnie tych, którzy próbują zbudować osobisty program i język plastyczny. Jak nazwa Pracowni wskazuje, najważniejsza jest indywidualna relacja ze studentem mająca na celu doprowadzić do oryginalnej formy wypowiedzi artystycznej. Tak rozumiana strategia dydaktyczna tyczy się studentów starszych lat. Prace z natury będą wzbogacone tematami semestralnymi, które dodatkowo mogą uaktywnić kreatywność. Program Pracowni posiada otwartą formułę, zachęcającą do odkrywczości, eksperymentu i ryzyka artystycznego. Istotne są również zagadnienia związane z technologią. Dopuszcza się różnego rodzaju nietradycyjne narzędzia i materie, nie wykluczając rozwiązań przestrzennych i półprzestrzennych. Tak rozumiany charakter prowadzenia studenta ma na celu nie tylko rozwinąć umiejętności manualne i techniczne, ale również zwrócić uwagę na sens i wewnętrzną logikę dzieła.

Dr Andrzej Fydrych

do góry