Instytut Malarstwa i Rysunku
Pracownia Malarstwa i Działań Interdyscyplinarnych
prof. Piotr Stachlewski
Asystent:
dr Aleksandra Kozioł
Typ studiów:
stacjonarne jednolite studia magisterskie
stacjonarne I stopnia
stacjonarne II stopnia
Nr sali: 210
Charakterystyka:
Celem studiów w Pracowni Malarstwa i Działań Interdyscyplinarnych jest doświadczanie i rozwijanie postawy twórczej.
Proponujemy ćwiczenia umożliwiające nieskrępowany rozwój. Doceniamy wielość punktów widzenia i oczekujemy ciekawych postaw oraz różnorodnych światopoglądów. Nasza Pracownia, to miejsce, gdzie poznajemy przeszłe i analizujemy aktualne tendencje w sztuce.
Uważamy, że w pracowni, bezpośrednio przy obrazie, jest miejsce na przekazanie wiedzy proceduralnej rozumianej jako sposób myślenia, styl rozwiązywania problemów formalnych i plastycznych oraz tych z zakresu techniki malarskiej. Kształcenie odbywa się na drodze indywidualnej, a najczęstszą formą oddziaływania jest korekta. Kolektywne formy nauczania, to wprowadzenie do tematu, pokaz oraz wykład. Ważnym elementem studiów są indywidualne ścieżki poszerzania wiedzy i zainteresowań przez, m.in.: lektury, wystawy oraz Internet. Studia w pracowni polegają na aktywnym uczestnictwie w procesie dydaktycznym, na który składa się wykonanie zestawu zaproponowanych zadań z natury oraz z wyobraźni i regularny kontakt z prowadzącymi pracownię. Podstawą do zaliczenia jest obecność na ćwiczeniach i namalowanie przewidzianych programem pracowni obrazów. W ciągu semestru od studentów kierunku malarstwo wymagamy sześć obrazów, studenci pozostałych kierunków malują cztery obrazy.
Studenci pierwszego roku studiują na podstawie autorskiego programu. Zwracamy w nim uwagę na poszerzenie kompetencji z zakresu techniki. Studenci lat starszych malują z natury zadania zaproponowane w pracowni, jednak zmieniają się względem ich prac wymagania. Oczekujemy, wraz z kumulacją doświadczeń i wiedzy, wyższego poziomu kreacji i samodzielności. Przejawia się to w dojrzałości formy malarskiej i indywidualizacji postaw.
Na początku czwartego roku studiów student określa swoje dążenia i zainteresowania w formie własnego credo i ustalonego z prowadzącymi indywidualnego programu. Natomiast zestaw prac dyplomowych może być kontynuacją wcześniejszych ustaleń lub sformułowaną na nowo propozycją.