Instytut Malarstwa i Rysunku

2

Sekretariat Instytutu Malarstwa i Rysunku

pokój 263 
piętro II, pawilon E

mgr Katarzyna Siennicka

42 254 75 80

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

  • 001.JPG
    Filename: 001.JPG
    Size: 292.3 KB
  • 002.JPG
    Filename: 002.JPG
    Size: 233.15 KB
  • 003.JPG
    Filename: 003.JPG
    Size: 164.18 KB
  • 004.jpg
    Filename: 004.jpg
    Size: 238.52 KB
  • 005.jpg
    Filename: 005.jpg
    Size: 81.06 KB
  • 006.jpg
    Filename: 006.jpg
    Size: 216.69 KB
  • 007.JPG
    Filename: 007.JPG
    Size: 253.35 KB
  • 008.JPG
    Filename: 008.JPG
    Size: 225.63 KB
  • 009.jpg
    Filename: 009.jpg
    Size: 378.94 KB
  • 010.jpg
    Filename: 010.jpg
    Size: 242.93 KB
  • 011.jpg
    Filename: 011.jpg
    Size: 222.54 KB
  • 012.jpg
    Filename: 012.jpg
    Size: 112.27 KB
  • 013.jpg
    Filename: 013.jpg
    Size: 180.93 KB
  • 014.jpg
    Filename: 014.jpg
    Size: 53.56 KB
  • 015.JPG
    Filename: 015.JPG
    Size: 197.74 KB
  • 016.jpg
    Filename: 016.jpg
    Size: 187.2 KB
  • 017.jpg
    Filename: 017.jpg
    Size: 181.5 KB
  • 018.JPG
    Filename: 018.JPG
    Size: 317.53 KB
  • 019.JPG
    Filename: 019.JPG
    Size: 122.89 KB
  • 020.jpg
    Filename: 020.jpg
    Size: 48.5 KB
  • 021.jpg
    Filename: 021.jpg
    Size: 54.75 KB
  • 022.jpg
    Filename: 022.jpg
    Size: 210.48 KB
  • a.jpg
    Filename: a.jpg
    Size: 107.88 KB

Typ studiów:

stacjonarne jednolite studia magisterskie

stacjonarne I stopnia

stacjonarne II stopnia

Asystent:

mgr Izabela Krześlak

Nr sali: 71

Charakterystyka:

Niewątpliwą cechą Pracowni Rysunku Progresywnego jest położenie akcentu na ciągły rozwój i stymulację potencjału twórczego tkwiącego w osobowości każdego studenta. Sugestia i aktywizacja inwencji w odkrywaniu nowych form i zabiegów technologicznych są bodźcem do rozwoju i penetrowania nieodkrytych jeszcze obszarów w dziedzinie rysunku. Student wykształca w sobie umiejętność wykorzystywania w procesie twórczym wielu technik tradycyjnych i niekonwencjonalnych do swoich celów i zamysłu. Przekazywanie określonej wiedzy i doświadczenia skutkuje tym że student przygotowany jest do samodzielnej pracy twórczej oraz jest zdolny do podejmowania suwerennej decyzji w rozwiązywaniu określonych problemów plastycznych.

Dla studentów I i II roku przewidziany jest zestaw ćwiczeń opartych o studium modela w pracowni (akt) i w plenerze w których zwraca się uwagę na następujące problemy: Linia – płaszczyzna (plama), faktura, relacje form skrajnie jasnych i skrajnie ciemnych, statyka – dynamika, spojrzenie analityczne i póba przedstawienia syntezy, rytm. Umiejętność obserwacji natury i zachodzących w niej zjawisk oraz trafnego wyciągania wniosków rodzą się w trakcie realizacji rysunków opartych o tradycyjne techniki; ołówek, węgiel, tusz, gwasz itd. Ważne jest uzmysłowienie sobie relacji zachodzących między postacią ludzką a otoczeniem (wnętrze pracowni, pejzaż, martwa natura) i co za tym idzie - wgłębianie się w podstawowe elementy języka plastycznego. Są nimi: kompozycja, proporcja, skala, wielkość, kształt, rozpiętość walorowa, bryła. Podstawą do rozpoczęcia studium z natury jest przedstawienie koncepcji organizacji płaszczyzny w postaci wstępnych szkiców.

do góry