Instytut Malarstwa i Rysunku

2

Sekretariat Instytutu Malarstwa i Rysunku

pokój 263 
piętro II, pawilon E

mgr Katarzyna Siennicka

42 254 75 80

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

  • 01.jpg
    Filename: 01.jpg
    Size: 746.52 KB
  • 02.jpg
    Filename: 02.jpg
    Size: 600.14 KB
  • 03.JPG
    Filename: 03.JPG
    Size: 161.67 KB
  • 04.jpg
    Filename: 04.jpg
    Size: 184.1 KB
  • 05.jpg
    Filename: 05.jpg
    Size: 134.51 KB
  • 06.jpg
    Filename: 06.jpg
    Size: 525.04 KB
  • 07.jpg
    Filename: 07.jpg
    Size: 645.48 KB
  • 09.jpg
    Filename: 09.jpg
    Size: 381.36 KB
  • 10.jpg
    Filename: 10.jpg
    Size: 577.8 KB
  • 11.jpg
    Filename: 11.jpg
    Size: 187.8 KB
  • 12.jpg
    Filename: 12.jpg
    Size: 362.83 KB
  • 13.jpg
    Filename: 13.jpg
    Size: 145.24 KB
  • 14.jpg
    Filename: 14.jpg
    Size: 178.53 KB
  • 15..jpg
    Filename: 15..jpg
    Size: 668.96 KB
  • 16.JPG
    Filename: 16.JPG
    Size: 718.91 KB
  • 17.jpg
    Filename: 17.jpg
    Size: 79.08 KB
  • 18.jpg
    Filename: 18.jpg
    Size: 78.24 KB
  • 19.JPG
    Filename: 19.JPG
    Size: 128.36 KB
  • 20.jpg
    Filename: 20.jpg
    Size: 583.24 KB
  • 21.jpg
    Filename: 21.jpg
    Size: 540.68 KB
  • 22.jpg
    Filename: 22.jpg
    Size: 155.35 KB
  • 23.jpg
    Filename: 23.jpg
    Size: 106.66 KB
  • 24.jpeg
    Filename: 24.jpeg
    Size: 919.11 KB
  • 25.jpg
    Filename: 25.jpg
    Size: 127.43 KB
  • 26.jpg
    Filename: 26.jpg
    Size: 569.77 KB
  • 27.jpg
    Filename: 27.jpg
    Size: 287.87 KB

Asystentki:

dr Gabriela Cichowska

dr Aleksandra Kozioł

Typ studiów:

stacjonarne jednolite studia magisterskie - dotyczy studentów Wydziału MiR

stacjonarne I stopnia- dotyczy studentów pozostałych Wydziałów w

stacjonarne II stopnia- dotyczy studentów pozostałych Wydziałów w

Nr sali:  211 (gmach: ul. Wojska Polskiego)

Charakterystyka:

Student 1-ego roku przychodzi do pracowni malarstwa z pewnymi umiejętnościami realistycznego malowania zweryfikowanymi egzaminem. Początkowy semestr przeznaczony jest na ćwiczenia techniczne utrwalające umiejętności adepta, lub je uzupełniające. Od drugiego semestru zachęcany jest do zdefiniowania własnego artystycznego credo i podjęcia własnej problematyki malarskiej – to jest cel główny. Po samookreśleniu następuje praca nad doborem najlepszych środków dla wyrażenia treści (użytym kodem wizualnym), dobór odpowiedniego warsztatu i praca nad nim, wzbogacanie refleksji (miedzy innymi przez lektury).

Ułatwieniu odnalezienia sensu własnej twórczości służy analiza sensów zastanych -lub ich podważenie- w występujących zjawiskach w pracowni lub poza nią. W pracowni mamy kontakt z materią ożywioną i nieożywioną, w różnym stopniu uporządkowania estetycznego i znaczeniowego. Materia ożywiona to głównie ludzie w różnym stopniu poruszający się (dobry temat malarski), czasami z aluzyjnym wyróżnieniem kogoś w rodzaju klasycznego modela, zachęcającego do studiów z natury, analizy koloru i formy na wzór akademicki, bądź dokonania np. pastiszu, czy dekonstrukcji. Materia nieożywiona występująca w przestrzeni pracowni w różnym stopniu uporządkowana, również stanowi pretekst malarskich poszukiwań z pewnym wyróżnionym fragmentem, aluzją do martwej natury. Zarówno model jak i martwa natura zawierają tematykę formalna i znaczeniową będącą pretekstem do własnych poszukiwań artystyczno- technologicznych. Zjawiska z poza pracowni (czy jako szkice z natury, fotografie, zjawiska kultury) mogą być inspiracją do powstających obrazów. studenci są również zachęcani do wizualnych operacji semantycznych w przestrzeni publicznej. Preferowane jest doświadczanie różnych mediów, różnych środków ekspresji, od tradycyjnych do zupełnie nieszablonowych, różnych stylów malowania. Bycie komunikatywnym jako bycie wszechstronnym, czyli możliwość rozumienia różnych użyć języka: na przykład: swobodne posługiwanie się językiem realizmu jak i językiem abstrakcji. Pełne uczestnictwo w kulturze na zasadzie budowania odniesień między formą plastyczną a wyznawaną filozofią, stanem psychologicznym czy zjawiskami politycznymi lub socjologicznymi. Radość bycia sobą, całkowita harmonia z użytymi środkami wyrazu i technologii, kontemplacja tu i teraz.

do góry