Instytut Malarstwa i Rysunku
Pracownia Obrazu
dr hab. Aleksandra Gieraga, prof. uczelni
Asystent:
mgr Katarzyna Gołębiowska
Typ studiów:
stacjonarne jednolite studia magisterskie
stacjonarne I stopnia
stacjonarne II stopnia
Nr sali: 307 (gmach: ul. Franciszkańskiej 76/78)
Charakterystyka:
Studia w pracowni polegają na poznawaniu zasad dotyczących budowy obrazu, jego gramatyki oraz funkcji. Zajęcia wprowadzają studenta w obszar twórczości artystycznej, przyczyniając się w równym stopniu do rozwoju jego postrzegania oraz rozumienia formy artystycznej. Studia mają charakter warsztatowo- konsultacyjny. Podstawa programowa stanowi szeroko rozumiana rzeczywistość zastana, traktowana jako laboratorium formy oraz źródło refleksji artystycznej; częstokroć poszerzana jest także o inne obszary istotne dla studenta. Proces ten jest zależny od indywidualnego rozwoju, doświadczeń, postawy filozoficznej, zainteresowań, emocji czy wyobraźni każdego studenta. Funkcję służebną pełnią cyklicznie przygotowane ćwiczenia o określonych cechach formalnych pełniące rolę bazy wyjściowej do świadomej kreacji artystycznej. Świadome używanie środków artystycznych adekwatnych do zamierzeń, treści oraz całościowe budowanie koncepcji artystycznych jest stałą praktyką nauczania.
Zwraca się szczególną uwagę na refleksję teoretyczną dotyczącą znaczenia i oddziaływania obrazu w zmieniającej się kulturze wizualnej; sukcesywne poszerzanie warsztatu artystycznego przy jednoczesnym pogłębianiu doświadczeń dotyczących pojęć z zakresu tradycyjnych i współczesnych środków wyrazu; korzystanie ze współczesnych technologii wespół z konwencjonalnymi technikami malarskimi.
Efekty pracy tj. oddziaływanie obrazu lub całościowy projekt student ma możliwość prezentacji i konfrontacji w przestrzeni należącej do dyspozycji Pracowni-tzw. Szara Ściana, zdobywając elementarne doświadczenia w zakresie aranżacji swojej pracy, tym samym jest częstokroć pierwszą próbą wejścia w dialog ze środowiskiem akademickim.
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.