Instytut Edukacji Artystycznej
Prowadzący:
- dr hab. Zbigniew Wichłacz
Przedmioty:
- Światło i oświetlenie – teoria i praktyka
- Fotografia produktowa
- Realizacja etiudy filmowej
Typ studiów:
- stacjonarne studia I stopnia
Nr sali: CPM studio (budynek przy ul. Wojska Polskiego 121)
Charakterystyka:
Pracownia Dramaturgii Światła w Filmie, Teatrze i Telewizji realizuje następujące przedmioty: Światło i oświetlenie – teoria i praktyka, Fotografia produktowa, Realizacja etiudy filmowej. Pracownia prowadzi zajęcia z zakresu teorii, praktyki i doniosłości oraz roli oświetlenia dla wymienionych w tytule mediów. Program obejmuje II rok studiów licencjackich oraz III rok tychże studiów. Zajęcia dla II roku mają przede wszystkim charakter praktyczny, co oznacza cotygodniowe ćwiczenia ze światłem, w studio fotograficznym. Ćwiczenia te w swoim programie mają spowodować biegłe posługiwanie się lampami tak światła błyskowego jak i ciągłego w odniesieniu do portretu pojedynczego, podwójnego i wielokrotnego, przy uwzględnieniu najważniejszych reguł czystości i efektywności światła, a także umiejętności uzyskania różnego charakteru światła, tzn. słonecznego, światła dnia pochmurnego, światła kontrowego, i efektu magicznej godziny. W części pokazowej i ilustracyjnej studenci zaznajamiają się z konkretnymi przykładami zastosowania wyżej wymienionych reguł w odniesieniu do medium filmowego, teatralnego, telewizyjnego i fotografii. Pracownia w IV semestrze drugiego roku realizuje przykłady tzw. kompozitingu, czyli połączenia Green Screenu z zadaniami imitującymi charaktery światła, realizowanymi w studio, na bazie wiedzy z pierwszego semestru oraz z odpowiednio dobranymi tłami, plenerowymi, wnętrzowymi i z wykorzystaniem malarstwa.
Trzeci rok studiów wypełniają ćwiczenia praktyczne w studiu, czyli fotografowanie przedmiotów różnego typu i przeznaczenia, materialnych i organicznych. Założeniem tych prac jest osiągnięcie wysokiego poziomu fotografii reklamowej, z uwzględnieniem jej celów marketingowych. W szóstym semestrze studenci muszą wykonać prace o charakterze wydawniczym, a konkretnie opracować własne portfolio, kalendarz lub album promujący np. zabytki miasta.
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.