Instytut Animacji i Gier

0

Sekretariat Instytutu Animacji i Gier

pokój 30
ul. Franciszkańska 76/78

mgr Joanna Dryńska

42 254 75 71

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Kierownik pracowni:

dr Izumi Yoshida

Typ studiów:

stacjonarne I stopnia

Nr sali: 301 lub 202 (budynek przy ul. Franciszkańskiej 76/78)

Charakterystyka:

W Pracowni Podstaw Animacji studenci zdobywają wiedzę z zakresu animacji filmowej.

W trakcie zajęć studenci poznają za równo stronę praktyczną jak i teoretyczną tworzenia animacji. Zapoznają się z różnorodnymi technikami filmu animowanego, tj. animacja płaska: rysunkowa, plastelinowa, sypka, wycinankowa, kombinowana w stop-motion, oraz komputerowa. Dzięki ćwiczeniom z poznanych technik doskonalą warsztat, który w przyszłości będzie perfekcyjnym narzędziem w pracy animatora filmowego. Ponadto, studenci uczą się jak wygląda praca animatora – samodzielnego oraz pracy w zespole. Bardzo ważnym elementem jest umiejętność pracy z muzyką oraz z dialogami. Trzeba doskonale zobrazować formy przedstawiające oraz kompozycje abstrakcyjne.

Podczas nauki Studenci rozwijają wrażliwość na materię filmową poprzez realizację krótkich form. Analiza ruchu pozwala uświadomić początkującym animatorom, że materia ożywiona jest największym nośnikiem fabuły w filmie animowanym. W procesie twórczym sposób w jaki „ożywia” się bohatera, świadczy o biegłości i znajomości tajników sztuki animatorskiej.

do góry