Instytut Animacji i Gier

0

Sekretariat Instytutu Animacji i Gier

pokój 30
ul. Franciszkańska 76/78

mgr Joanna Dryńska

42 254 75 71

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Typ studiów:

stacjonarne studia I stopnia

Nr sali:  102, (budynek przy ul. Franciszkańskiej 76/78)

Charakterystyka:

Program Pracowni Animowanych Struktur Wizualnych oparty jest na działaniach wizualnych, wykorzystujących zasady dotyczące z jednej strony zagadnień związanych z  klasyczną kompozycją, rozmieszczenia elementów na płaszczyźnie, zagadnień związanych z barwą, rytmem; z drugiej strony projektowania graficznego, podstaw projektowania graficznego wraz z elementami grafiki kinetycznej. Poprzez szereg ćwiczeń, począwszy od drobnych, nieskomplikowanych, po coraz bardziej złożone, wieloetapowe zadania studenci rozwijają umiejętność postrzegania logicznej współzależności zachodzącej w relacjach pomiędzy wykreowanymi elementami, a płaszczyzną, na której się znajdują. Kolejne ćwiczenia poszerzają zakres zagadnień, wprowadzając i systematyzując wiedzę z zakresu relacji barwnych, percepcji koloru, współzależności rytmicznych i sposobów przedstawienia ruchu. Stanowią również punkt wyjścia umożliwiającą dostrzeżenie różnic pomiędzy układami na płaszczyźnie a układami kinetycznymi, wprowadzającymi do rozwiązań dodatkowy element, jakim jest następstwo czasowe. Podstawy projektowania graficznego oraz zagadnienia związane z projektowaniem graficznym są integralną częścią programu, pozwalające dostrzec powiązania z problematyką dotyczącą kompozycji plastycznej i stanowią logiczne jej rozwinięcie, w powiązaniu ze strukturą płaszczyzny.
Ćwiczenia poprzedzone są szeregiem wykładów, ukazujących zarówno historyczne jak i teoretyczne tło poruszanych zagadnień.

Studia umożliwiają rozwój umiejętności prowadzenia badań wstępnych, opracowania koncepcji, tworzenia na płaszczyźnie kompozycji i układów graficznych od nieskomplikowanych do wielowątkowych, organizacji projektów i tworzenia komunikatów wizualnych, transpozycja płaskiego obrazu na ruchomy. Finalnymi realizacjami są nie tylko kompozycje na płaszczyźnie ale nawiązujące do nich także krótkie animacje, w których studenci przekładają rozważania wstępne prowadzone na podłożu płaskim, uwzględniających jego strukturę jak i wykraczających poza nią, na zagadnienia związane z ruchem.

do góry