- 01a.jpg
Filename: 01a.jpg
Size: 67.36 KB
- 02a.jpg
Filename: 02a.jpg
Size: 48.48 KB
- 04a.jpg
Filename: 04a.jpg
Size: 59.33 KB
- 03a.jpg
Filename: 03a.jpg
Size: 61.82 KB
- 05a.jpg
Filename: 05a.jpg
Size: 90.34 KB
- 06a.jpg
Filename: 06a.jpg
Size: 101.4 KB
- 08a.jpg
Filename: 08a.jpg
Size: 88.83 KB
- 09a.jpg
Filename: 09a.jpg
Size: 29.77 KB
- 10a.jpg
Filename: 10a.jpg
Size: 71.52 KB
- 11a.jpg
Filename: 11a.jpg
Size: 83.44 KB
- 12a.jpg
Filename: 12a.jpg
Size: 89.16 KB
- 13a.jpg
Filename: 13a.jpg
Size: 82.85 KB
- 07a.jpg
Filename: 07a.jpg
Size: 85.96 KB
- 15a.jpg
Filename: 15a.jpg
Size: 86.84 KB
- 16a.jpg
Filename: 16a.jpg
Size: 62.22 KB
- 17a.jpg
Filename: 17a.jpg
Size: 43.17 KB
- 18a.jpg
Filename: 18a.jpg
Size: 74.47 KB
- 14a.jpg
Filename: 14a.jpg
Size: 126.85 KB
- 19a.jpg
Filename: 19a.jpg
Size: 71.81 KB
- 21a.jpg
Filename: 21a.jpg
Size: 91.07 KB
- 22a.jpg
Filename: 22a.jpg
Size: 93.65 KB
- 20a.jpg
Filename: 20a.jpg
Size: 95.71 KB
- 23a.jpg
Filename: 23a.jpg
Size: 72.12 KB
- 24a.jpg
Filename: 24a.jpg
Size: 28.46 KB
- 25a.jpg
Filename: 25a.jpg
Size: 57.22 KB
- 26a.jpg
Filename: 26a.jpg
Size: 42.18 KB
- 27a.jpg
Filename: 27a.jpg
Size: 54.83 KB
- 28a.jpg
Filename: 28a.jpg
Size: 58.54 KB
- 29a.jpg
Filename: 29a.jpg
Size: 34.22 KB
- 31a.jpg
Filename: 31a.jpg
Size: 33.51 KB
- 30a.jpg
Filename: 30a.jpg
Size: 116.76 KB
- 32a.jpg
Filename: 32a.jpg
Size: 57.21 KB
- 33a.jpg
Filename: 33a.jpg
Size: 92.94 KB
- 34a.jpg
Filename: 34a.jpg
Size: 72.39 KB
- 35a.jpg
Filename: 35a.jpg
Size: 70.31 KB
- 36a.jpg
Filename: 36a.jpg
Size: 59.02 KB
- 38a.jpg
Filename: 38a.jpg
Size: 59.23 KB
- 39a.jpg
Filename: 39a.jpg
Size: 69.42 KB
- 40a.jpg
Filename: 40a.jpg
Size: 65.71 KB
- 41a.jpg
Filename: 41a.jpg
Size: 70.95 KB
- 42a.jpg
Filename: 42a.jpg
Size: 57.53 KB
- 43a.jpg
Filename: 43a.jpg
Size: 81.44 KB
- 44a.jpg
Filename: 44a.jpg
Size: 82.96 KB
- 37a.jpg
Filename: 37a.jpg
Size: 61.93 KB
- 45a.jpg
Filename: 45a.jpg
Size: 50.18 KB
- 46a.jpg
Filename: 46a.jpg
Size: 78.18 KB
- 47a.jpg
Filename: 47a.jpg
Size: 71.21 KB
- 49a.jpg
Filename: 49a.jpg
Size: 95.16 KB
- 48a.jpg
Filename: 48a.jpg
Size: 63.14 KB
- 50a.jpg
Filename: 50a.jpg
Size: 91.16 KB
- 51a.jpg
Filename: 51a.jpg
Size: 91.76 KB
- 52a.jpg
Filename: 52a.jpg
Size: 107.97 KB
- 53a.jpg
Filename: 53a.jpg
Size: 67.5 KB
- 54a.jpg
Filename: 54a.jpg
Size: 80.18 KB
- 55a.jpg
Filename: 55a.jpg
Size: 71.88 KB
- 56a.jpg
Filename: 56a.jpg
Size: 78.63 KB
- 57a.jpg
Filename: 57a.jpg
Size: 58.51 KB
- 58a.jpg
Filename: 58a.jpg
Size: 78.6 KB
- 59a.jpg
Filename: 59a.jpg
Size: 42.59 KB
- 60a.jpg
Filename: 60a.jpg
Size: 69.74 KB
- 61a.jpg
Filename: 61a.jpg
Size: 78.93 KB
- 62a.jpg
Filename: 62a.jpg
Size: 78.28 KB
Asystent:
dr Wiktor Polak
Typ studiów:
stacjonarne I istopnia
stacjonarne II istopnia
Nr sali: 217 (budynek przy ul. Franciszkańskiej 76/78)
Charakterystyka:
Rysunek jest jedną z najbardziej podstawowych form ludzkiej ekspresji. W bezpośredni sposób pozwala na szybkie wyrażenie myśli, uzewnętrznienie emocji, zapisanie koncepcji, a także zanotowanie spostrzeżeń dotyczących obserwowanej formy.
Od szkicu zaczyna się zazwyczaj praca nad obrazem, grafiką, rzeźbą, instalacją, projektem : animacyjnym, architektonicznym, scenograficznym czy kostiumowym. Szkic jest pierwszym, bardzo ważnym krokiem do realizacji większości działań plastycznych.
Każdy twórca zajmujący się szeroko rozumianymi sztukami wizualnymi doskonale zdaje sobie sprawę jak istotną role odgrywa rysunek i jak ważna dla twórcy jest biegłość w rysowaniu.
Jednocześnie rysunek zdobył niepodważalną pozycję autonomicznej formy wypowiedzi artystycznej, funkcjonującej na tych samych prawach jak choćby malarstwo, instalacja czy video. Pojęcie rysunku uległo także zdecydowanemu rozszerzeniu : okazało się, że jest medium doskonale łączącym się z innymi mediami, tworząc dzięki temu zupełnie inną, nową wartość. Potwierdza to teorię mówiącą, że najciekawsze, najbardziej progresywne działania w sztuce powstają zazwyczaj na styku różnych dziedzin.
Celem Pracowni Intermedialnych Działań na Płaszczyźnie jest przygotowanie studentów do biegłego posługiwania się rysunkiem rozumianym tradycyjnie oraz – co jest równie ważne – stymulowanie do podejmowania wszelkich eksperymentów formalnych w zakresie szeroko rozumianego rysunku i mediów rysunkowych.
Pierwsze dwa lata edukacji mają za zadanie wypracowanie niezbędnych dla przyszłego twórcy podstaw z zakresu plastyki. Zatem, w pierwszym okresie studiów, rysunek jest głównie szkołą bacznego obserwowania i analizowania natury, zapoznawania się z podstawowymi zasadami dotyczącymi konstruowania utworu plastycznego oraz kształtowania i rozwijania umiejętności w jej interpretowaniu a także zapisie. Kolejne lata edukacji są procesem mającym na celu rozwinięcie indywidualnych predyspozycji każdego studenta.