Instytut Wzornictwa

2

1 semestr I stopień: 1 grupa Środa 9:00-11:15; 2 grupa Środa 11:30-13:45 (CNiS sala komputerowa)

2 semestr I stopnia: 1 grupa Środa 9:00-11:15; 2 grupa Środa 11:30-13:45(CNiS sala komputerowa)

3 semestr I stopnia: Piątek 10:45-13:00 (CNiS sala komputerowa)

4 semestr: Piątek 10:45-13:00 (CNiS sala komputerowa)

Sylabusy

Projektujemy dla ludzi, wszystko co nas otacza i czego używamy należy zaprojektować zgodnie z zaistniałą potrzebą, biorąc pod uwagę użytkownika. Projektowanie jest bardzo odpowiedzialną dziedziną sztuki, należy projektować zdając sobie sprawę, że zaprojektowany produkt wpływa na nasze życie i zdrowie. Istotne jest zrozumienie wpływu technologii, procesu użytkowego, uwarunkowań rynkowych i stylistycznych. Technologia i jej rozwój ma również wpływ na ekologię, powinniśmy uwzględniać istotę ekologii i stosowania jej zasad podczas projektowania.

Pracownia ma na celu rozwinięcia empatii w procesie projektowania produktu. Zrozumienia potrzeb drugiego człowieka jak i akceptacji, że różnimy się nie tylko wzrostem i budową ciała ale również charakterem. Inny sposób życia powoduje inne potrzeby i wymaga innych rozwiązań. Poznanie użytkownika jest podstawowym zadaniem projektanta.

Ergonomia to nauka interdyscyplinarna, jest niezbędna do dostrzeżenia powiązania zawodu projektanta z podstawową wiedzą z zakresu nauk humanistycznych, antropologii, psychofizjologii widzenia, filozofii czy estetyki.

Pracownia Podstaw Ergonomii i Antropometrii pomaga w zrozumieniu dokonywanej analizy formy i procesu użytkowego produktu w oparciu o klasyczne i współczesne metody badawcze. Rozwija umiejętności projektowania zgodnie z zasadami ergonomii.

Zajęcia prowadzone są w formie: wykładów, dyskusji i ćwiczeń projektowych.

W pracowni wykonujemy modele gabarytowe oraz imitacyjne własnych projektów. Dokonujemy analizy procesu użytkowego oraz projektujemy własny proces użytkowy. Przy projektowaniu produktu korzystamy z atlasu antropometrycznego, w celu zrozumienia projektowania uniwersalnego. 

do góry