Galeria Wolna Przestrzeń
KOMIKS, ILUSTRACJA, CONCEPT ART
Serdecznie zapraszamy na finisaż wystawy Pracowni Ilustracji, Komiksu oraz Preprodukcji Gier i Filmów, który odbędzie się w dn. 7 czerwca 2017 r. (środa) o godz. 12.00 w galerii Wolna Przestrzeń na Wydziale Sztuk Wizualnych (ul. Franciszkańska 76/78). Podczas finisażu odbędzie się prezentacja programu kształcenia Pracowni Ilustracji, Komiksu, Preprodukcji Gier i Filmu oraz omówienie przedstawionych na wystawie realizacji ćwiczeń. Ekspozycję można oglądać do 23 czerwca 2017 r.
***
Program kształcenia dla studentów studiów stacjonarnych w Pracowni Ilustracji, Komiksu, Preprodukcji Gier i Filmu stawia sobie za cel opanowanie umiejętności praktycznych i teoretycznych w zakresie formy plastycznej właściwej dla malarstwa, rysunku, ilustracji, komiksu, storyboardu i concep artu.
Formuła ćwiczeń realizowanych w pracowni rozwija umiejętności studentów w zakresie zastosowania odpowiednich środków wyrazu charakterystycznych dla technik malarskich, rysunkowych, grafiki warsztatowej i projektowej oraz przestrzeni cyfrowej, ujmujących całe spektrum zagadnień; kompozycja obrazu na płaszczyźnie ze świadomością użycia koloru – granice rysunku. Koloryt czarnobiałego świata. Budowanie świadomości studenta w oparciu o możliwości stosowanych środków wyrazu – obszary translacji a specyfika języka obrazowania.
Pojęcie napięcia płaszczyznowego, obrotu płaszczyzny, obrotu przestrzeni, dwuplanowości, przemienności przestrzeni (przemienności planów), obrotu koloru, obrotu czerni i bieli, tworzenia rytmów w obrębie kadru i stronicy wypełnionej kadrami – możliwości dekonstrukcji, znaczenie elementów typograficznych w zastosowaniu realizacji komiksowych i ilustracyjnych.
Podjęte przez studentów działania ukazują znaczenie ich dokonań w kontekście współczesnego, szeroko pojętego rozumienia działalności twórczej w obszarze wyżej wymienionych zjawis. Kształtują ich wrażliwość na możliwości interpretacji „kolorytu’’ otaczającego nas świata, zgodnymi z powszechnymi kodami percepcji oraz takimi, które ukazują ezoteryczne piętno idiolektycznych cech dzieła, które są materialnym dowodem niezależnej tożsamości twórcy.