Galeria Pod Napięciem
"Pomiędzy pikselami" wystawa Pracowni Technik Cyfrowych 271
Serdecznie zapraszamy na wernisaż wystawy "Pomiędzy pikselami" Pracowni Technik Cyfrowych 271 ASP w Łodzi, który odbędzie się 22 października 2019 r. (wtorek) o godz. 15:15 w Galerii Pod Napięciem na Wydziale Elektrotechniki, Elektroniki, Informatyki i Automatyki na Politechnice Łódzkiej (ul. Stefanowskiego 18/22 budynek a10, Łódź). Wystawa potrwa do 21 listopada 2019 r.
W wystawie udział wezmą:
- Daria Katura
- Paweł Sobczak
- Bartłomiej Rózga
- Aleksandra Wawrzykiewicz
- Sylwia Krzętowska
- Dobrosława Sudnikowicz
- Daria Yszczenko
- Adrianna Szczepańska
- Konrad Karwowski
- Aleksandra Skupińska
- Krystyna Nowacka
- Zuzanna Grzegorkiewicz
- Michalina Sumińska
- Michalina Chełmińska
- Marianna Walczak
prof. Grzegorz Chojnacki
dr Robert Jundo
W roku akademickim 2007/2008, na wniosek Kierownika Katedry prof. Andrzeja Mariana Bartczaka, Rada Wydziału Grafiki i Malarstwa zatwierdziła utworzenie nowej Pracowni Technik Cyfrowych, którą objął w 2007 roku prof. Grzegorz Chojnacki, na stanowisku adiunkta został zatrudniony Marek Herbik. W 2011 roku. dr hab. Marek Herbik, odchodzi z pracowni i jego miejsce zajmuje Robert Jundo, który w 2015 roku uzyskuje tytuł doktora sztuki.
Zajęcia w pracowni mają przygotować studenta do przyszłej samodzielnej pracy twórczej, a także ugruntować jego wiedzę i umiejętności korzystania zarówno z narzędzia, a także współczesnego oprogramowania graficznego oraz coraz większej ilości urządzeń peryferyjnych /skaner, aparat cyfrowy, tablet, ploter/. Program zakłada, że student posiadł już odpowiednią, przynajmniej podstawową wiedzę w zakresie korzystania z oprogramowania jak i samego narzędzia na pierwszym i drugim roku studiów.
W procesie dydaktycznym wymagana jest znajomość i wykorzystanie praktyczne następujących programów graficznych:
Grafika rastrowa: CorelDraw, Adobe Illustrator, grafika wektorowa: Adobe Photoshop, Painter, grafika (3D): 3D Studio MAX.
Wszystkie prace wykonane w Pracowni obligatoryjnie muszą być poprzedzone szkicami koncepcyjnymi, rysunkami odręcznymi, lub rysunkiem elektronicznym. Prace te są podstawą omawiania i zatwierdzenia tematu z pedagogiem. Znajomość wyżej wymienionych zagadnień ma gwarantować samodzielne i w miarę intuicyjne posługiwanie się tym narzędziem, poprawne i swobodne budowanie formy plastycznej, a także kreowanie własnego zindywidualizowanego języka artystycznego.