Galeria Akademickie Centrum Designu
Martwa natura
Zapraszamy do obejrzenia wspólnej wystawy studentek i studentów Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie oraz Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi „Martwa natura”.
Wystawa będzie prezentowana w dwóch lokalizacjach – warszawskiej i łódzkiej.
Cukry Praga
11 Listopada 10 A, Warszawa
Wernisaż: 17.06.2022 r., godz. 19.00
Czas trwania wystawy: 17-19.06.2022 r.
Akademickie Centrum Designu
Księży Młyn 13/15, Łódź
Wernisaż: 30.06.2022 r., godz. 18.00
Czas trwania wystawy: 30.06-2.07.2022 r.
Godziny otwarcia: pt. 13.00 – 18.00, sob. 12.00-18.00
Kuratorkami wystawy są Ewa Łuczak i Katarzyna Kozyra.
Studentki i studenci biorący udział w wystawie:
- Alicja Banasik,
- Mateusz Danecki,
- Julia Grabowska,
- Katarzyna Kalicka,
- Kalina Kazimierczak,
- Ola Kochańska,
- Kacper Kokoszka,
- Jacek Kowalski,
- Maja Królikowska,
- Beata Krześlak,
- Paweł Lorens,
- Jerzy Mróz,
- Julia Połchowska,
- Agata Rynkowska,
- Justyna Szewczuk.
„Martwa natura” to wystawa studentek i studentów dwóch pracowni: Podstaw Dokumentacji i Kreacji Cyfrowej w Rzeźbie pod opieką Ewy Łuczak (Wydział Rzeźby, Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie, Koło naukowe "Fotomontaż") oraz Praktyki Projektu Artystycznego pod opieką Katarzyny Kozyry (Instytut Edukacji Artystycznej, Akademia Sztuk Pięknych w Łodzi).
Pomysł wspólnego działania studentek i studentów z dwóch różnych uczelni artystycznych zrodził się ze spotkania Katarzyny Kozyry i Ewy Łuczak. Wymiana doświadczeń dydaktycznych artystek zaowocowała ciekawością, w jaki sposób do tego samego zagadnienia podejdą osoby studiujące w ich pracowniach, które prowadzą odpowiednio w Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi i Warszawie.
Martwa natura to pierwsze zadanie fotograficzne dla osób na I roku Wydziału Rzeźby warszawskiej ASP. Polega na obiektywnym i subiektywnym sfotografowaniu zaaranżowanej kompozycji – na próbie oddania jej „obiektywnych” cech oraz subiektywnym spojrzeniu poprzez zmiany kadru i oświetlenia.
Martwa natura w tradycyjnym rozumieniu to kompozycja składająca się z przedmiotów wybranych ze względów kompozycyjno-estetycznych lub symbolicznych. Postać ludzka w niej nie występuje. Jednym z zadań postawionych przed studentkami i studentami było wkomponowanie w pracę swojego ciała w znaczeniu dosłownym lub metaforycznym.
Narzędzia, jakimi mieli się posłużyć, to fotografia i wideo. Drugim warunkiem realizacji zadania było zinterpretowanie kompozycji w dwóch przestrzeniach – studyjnej i plenerowej.
Kuratorki wystawy
Ewa Łuczak i Katarzyna Kozyra