Instytut Fotografii i Multimediów
Pracownia Fotografii Reklamowej
dr hab. Marek Herbik, prof. uczelni
Typ studiów:
stacjonarne I stopnia
stacjonarne II stopnia
Nr sali:
253 (budynek główny)
studio fotograficzne (CPM)
Charakterystyka:
Założeniem przedmiotu jest wyposażenie studentów w podstawową wiedzę i umiejętności z zakresu warsztatu fotografii, oraz zaznajomienie się z różnorodnością postaw obecnych we współczesnej fotografii, w jej wymiarach: użytkowym, artystycznym i społecznym.
Przedmiot ma na celu przygotowanie studentów do samodzielnego działania w przestrzeni sztuki współczesnej. Zajęcia koncentrują się wokół dialogu pomiędzy autorskim sposobem obrazowania a tradycją obrazowania fotograficznego. Studenci odnoszą się w swoich działaniach twórczych zarówno do osobistych doświadczeń jak i zjawisk współczesności, interpretując je za pomocą fotografii. Forma realizacji tematów pozostaje otwarta także na działania wykraczające poza klasyczne granice medium. Charakter realizowanych tematów i ćwiczeń prowokuje do wnikliwej i krytycznej analizy zjawisk rzeczywistości, a następnie prowadzi do ich kreatywnego przepracowania w procesie konceptualizacji i tworzenia wizualnych narracji.