Nabór do 42. Konkursu im. Władysława Strzemińskiego – Sztuki Piękne
Drodzy Studenci i Studentki ASP w Łodzi! Startujemy z 42 edycją Konkursu im. Władysława Strzemińskiego – Sztuki Piękne – największym i najbardziej prestiżowym przedsięwzięciem artystycznym naszej uczelni. Serdecznie zapraszamy Was do udziału w konkursie. Koniecznie zapoznajcie się z zasadami udziału i nie przegapcie terminu zgłoszeń!
Do Konkursu mogą być zgłoszone prace z zakresu szeroko rozumianych sztuk pięknych: malarstwa, rysunku, grafiki warsztatowej, fotografii artystycznej, rzeźby, multimediów, tkaniny unikatowej oraz innych form artystycznych zawartych w programie dydaktycznym Akademii, powstałe w latach akademickich: 2023-2024 oraz 2024-2025, zrealizowane w ramach zajęć dydaktycznych – indywidualnie lub w zespole artystycznym.
Zgłoszenia przyjmowane są online poprzez formularz elektroniczny:
Wystawa prac laureatów jak co roku odbędzie się w Miejskiej Galerii Sztuki w Łodzi - Ośrodku Propagandy Sztuki (ul. Sienkiewicza 44).
Na zwycięzców czekają atrakcyjne nagrody:
- Grand Prix,
- II nagroda,
- Nagroda Rektora ASP.
Oprócz nagród regulaminowych przyznane będą również nagrody ufundowane przez sponsorów, patronów lub partnerów konkursu.
Termin zgłoszeń upływa 3 marca 2025 r. (czwartek) o godz. 12.00.
Szczegółowe zasady uczestnictwa określa:
Harmonogram konkursu:
- 17 lutego 2025 r. – początek przyjmowanie zgłoszeń konkursowych przez formularz online
- 3 marca 2025 r., do godziny 12.00 – zakończenie przyjmowania zgłoszeń konkursowych
- 4-7 marca 2025 r. – weryfikacja formalna zgłoszeń
- 10-18 marca 2025 r. – montaż wystawy konkursowej w ASP w Łodzi
- 19-25 marca 2025 r. – czas trwania wystawy konkursowej w ASP w Łodzi
- 24 marca 2025 r. – obrady Jury konkursu
- 25 marca 2025 r.– obrady fundatorów nagród
- 26 marca 2025 r. – demontaż prac laureatów z wystawy konkursowej
- 27-28 marca 2025 r. – transport prac laureatów do Miejskiej Galerii Sztuki w Łodzi
- 31 marca 2025 r.– demontaż prac pozostałych uczestników z wystawy konkursowej
- 31 marca - 4 kwietnia 2025 r. – montaż prac laureatów w Miejskiej Galerii Sztuki w Łodzi
- 8 kwietnia 2025 r., godz. 18.00 – wernisaż wystawy laureatów w Miejskiej Galerii Sztuki w Łodzi
- 8-24 kwietnia 2025 r.– czas trwania wystawy laureatów w Miejskiej Galerii Sztuki w Łodzi
- 25 kwietnia 2025 r. – demontaż wystawy laureatów w Miejskiej Galerii Sztuki w Łodzi
Komisarz Konkursu i kurator wystawy:
dr Eryka Jura
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
W przypadku problemów technicznych z formularzem elektronicznym prosimy o kontakt pod numerem: kom. +48 503 898 679
W przypadku pytań merytorycznych dotyczących Konkursu prosimy o kontakt z komisarzem konkursu:
dr Eryką Jurą pod numerem: kom. +48 692 886 125
Podkomisarze Konkursu:
Podkomisarz z Instytutu Grafiki Artystycznej:
mgr Maria Krasnodębska
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Podkomisarz Instytutu Nowych Mediów i Kompozycji:
mgr Daria Łuka
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Podkomisarz Instytutu Tkaniny i Stylizacji Wnętrz:
mgr Anna Grabowska
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Podkomisarz Instytutu Fotografii i Multimediów:
mgr Franciszek Ammer
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Podkomisarz Instytutu Animacji i Gier:
dr Szymon Sobczak
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Podkomisarz Instytutu Malarstwa i Rysunku:
mgr Kacper Zaorski
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Podkomisarz Instytutu Rzeźby:
mgr Agata Zboromirska
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Pliki do pobrania:
UWAGA! rekomendacja jest w tej edycji obowiązkowa dla wszystkich studentów biorących udział w konkursie!
Wzór oświadczenia o podziale nagrody (oświadczenie wymagane w przypadku zgłoszeń zespołowych)
Tabela z danymi do ubezpieczenia prac (tabelę wypełniają wszyscy uczestnicy konkursu)