Pracownicy akademiccy

2
  • miniatura
    Filename: zdjęcie profilowe ASPdr hab. Robert Jundo.jpg
    Size: 32.72 KB
  • 1.jpg
    Filename: 1.jpg
    Size: 2122.37 KB
  • 2.jpg
    Filename: 2.jpg
    Size: 1721.44 KB
  • 3.jpg
    Filename: 3.jpg
    Size: 2507.43 KB
  • 4.jpg
    Filename: 4.jpg
    Size: 2797.34 KB
  • 6.jpg
    Filename: 6.jpg
    Size: 1941.49 KB
  • 5.jpg
    Filename: 5.jpg
    Size: 1268.38 KB
  • 8.jpg
    Filename: 8.jpg
    Size: 958.5 KB
  • 7.jpg
    Filename: 7.jpg
    Size: 2838.67 KB
  • 9.jpg
    Filename: 9.jpg
    Size: 2687.55 KB
  • 10.jpg
    Filename: 10.jpg
    Size: 2327.36 KB
  • 11.jpg
    Filename: 11.jpg
    Size: 2994.14 KB
  • 12.jpg
    Filename: 12.jpg
    Size: 2412.61 KB
  • 13.jpg
    Filename: 13.jpg
    Size: 2984.12 KB
  • 14.jpg
    Filename: 14.jpg
    Size: 2029.43 KB
  • 15.jpg
    Filename: 15.jpg
    Size: 2853.32 KB
  • 16.jpg
    Filename: 16.jpg
    Size: 2738.54 KB
  • 17.jpg
    Filename: 17.jpg
    Size: 1360.56 KB
  • 18.jpg
    Filename: 18.jpg
    Size: 2834.73 KB
  • 19.jpg
    Filename: 19.jpg
    Size: 2984.82 KB
  • 20.jpg
    Filename: 20.jpg
    Size: 2656.17 KB

Instytut Grafiki Artystycznej

Urodzony w 1967 r. w Łodzi, obecnie mieszka i tworzy w Dziektarzewie koło Lutomierska. W latach 2004-2009 studiował w Akademii Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi na Wydziale Grafiki i Malarstwa. Stypendysta Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w 2008 roku. Dyplom z wyróżnieniem obronił w 2009 roku w Pracowni Technik Cyfrowych prof. Grzegorza Chojnackiego. Najlepszy dyplom ASP Łódź w 2009 r. W 2011 roku podjął pracę na Wydziale Grafiki i Malarstwa w macierzystej uczelni jako asystent prof. Grzegorza Chojnackiego w Pracowni Technik Cyfrowych. Stopień doktora uzyskał w 2016 roku. Tytuł doktora habilitowanego otrzymał w 2022 roku, na Wydziale Sztuk Pięknych w ASP Łódź. Na stronie ASP prowadzi autorską galerię internetową Pixel. Uczestnik wielu wystaw indywidualnych oraz zbiorowych, w Polsce i za granicą. Od 2017 roku należy do łódzkiej grupy „Powidoki” z którą realizuje projekty artystyczne inspirowane m.in. awangardowym dziedzictwem, takie jak cykle wystaw „Śladami Strzemińskiego” I “FORmy” . Miłośnik motocykli i marki Harley Davidson oraz muzyki heavy-metalowej.

Zajmuje się grafiką warstwową i komputerową, maluje obrazy, projektuje wnętrza, fotografuje. Jestem przy tym zawsze otwarty na eksperymenty warsztatowe, takie jak np. skanowanie i obróbka cyfrowa tradycyjnych matryc graficznych oraz na eksplorowaniu nietypowych tematów, np. szybkiej jazdy motocyklami i towarzyszącej jej muzyki heavymetalowej. W najnowszym cyklu kolorowych fotografii ABSENS/NIEOBECNI, sięgam do historii, tworząc swoiste kadry pamięci, inspirowane archiwalnymi filmami dokumentującymi codzienne życie międzywojennej Łodzi i Warszawy. Interesuje mnie miejski ruch i energia mieszkańców - dziś anonimowych i fizycznie już nieobecnych. Przywołuje ich jednak w swoich pracach, będących cyfrowym zapisem filmowego obrazu, zatrzymanego i sfotografowanego, a następnie poddanego rozpikselowaniu i rozmyciu, wraz z wszelkimi technicznymi zanieczyszczeniami: filmowymi szumami, zakłóceniami, drganiami, smugami. Takie zabiegi podnoszą dynamikę kompozycji, choć nie umniejszają retro klimatu - w tych pracach wyczuwa się jakąś przedwojenną elegancję np. ubiorów, gestów postaci, pomimo wspomnianych eksperymentów formalnych i ekspresji, wyważonych, wręcz klasycznych, także w kolorze. Celowo nie pokazuje twarzy postaci, a jeśli już biorę na warsztat jakąś fizjonomię to poddaje ją deformacji poprzez rozciągnięcie konturów, podobnie jak elementy stroju i architektury. Nie rozpoznamy zatem konkretnych miejsc i zdarzeń, możemy się ich tylko domyślać i snuć własne refleksie nad minionym czasem. Gdzie zmierzali uchwyceni w kadrach przechodnie? O czym myśleli, z kim i o czym rozmawiali np. przystając na chodniku? Na niektórych zdjęciach detale są wyraźne, na innych zmierzają ku abstrakcji, a kompozycja przywodzi na myśl rozmyty ekran monitora, choć w tle zawsze majaczy jakiś uliczny epizod. Jaki wpływ na nasze postrzeganie rzeczywistości mają takie kadry pamięci? Czy historyczny dokument to dobry materiał na warsztatowy eksperyment? Cykl „Absens/Nieobecni” pokazuje wielki potencjał takich projektów, popartych dociekliwością i wyobraźnią, gdzie do bohaterów swoich prac podchodzę z szacunkiem, ale i dystansem, bawiąc się ich wizerunkami i sytuacyjnym kontekstem w poszukiwaniu nowych jakości współczesnej fotografii. W ten sposób czynię tytułowych nieobecnych bardziej obecnymi w naszej pamięci.

do góry