Pracownicy akademiccy

2

Cyfrowe Centrum Rozwoju Nauki

Dr inż. Marcin Dziomdziora  absolwent i wieloletni pracownik Politechniki Łódzkiej. Od 2009 roku zatrudniony Akademii Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi. Początkowo na stanowisku starszego wykładowcy a od 2020 roku adiunkt w grupie pracowników dydaktycznych.

Kierownik komputerowego centrum CYCERON

Wybrane filmy animowane i prezentacje multimedialne wykonane na rzecz uczelni jak i jej wykładowców. od 2019 do 2022:

Projekt i realizacja animacji prezentacyjnych międzynarodowego konkursu LODZ YOUNG FASHION AWARD 2019. Formaty mov, mp4 i dcp, czas 30 i 13 sekund.Prezentacja pokazywana była w sieci kin „HELIOS” na terenie całego kraju

Realizacja animacji wprowadzającej - projekt SteamRift / Parowe Szczeliny. World by Rafał Szrajber”, 40 sekund, format mov i mp4. Animacja pokazywana była również na: 2019: SteamRift – interaktywne środowisko wirtualne (prototyp gry w świecie SteamRift) wraz z projektem i realizacją stoiska prezentującego stworzone przez Rafała Szrajbera uniwersum. 9-11.10.2019 Poznań Game Arena, Międzynarodowe Targi Poznańskie - (79 347 zwiedzających, 420 dziennikarzy w tym 50 zagranicznych)

Digitalizacja w projekcie naukowym "Badania percepcji sekwencji komunikatów wizualnych, zróżnicowanych pod względem ilości jednorodzajowych zbiorów informacji oraz badania ilościowych relacji pomiędzy tymi zbiorami w oparciu o narzędzia Eyetrackingu w miejskiej przestrzeni wizualnej". Projekt zrealizowany w ówczesnym wydziale Wzornictwa i Architektury Wnętrz pod kierownictwem dr hab. Przemysława Tomaszewskiego

Wystawy indywidualne:

Wystawa „SEN” - galeria PIXEL Akademii Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego
w Łodzi. Kurator dr Robert Jundo, 25.05.2021. Link do wystawy youtube.com.

Wystawy zbiorowe:

Animacja „myśl droga”. Wystawa Dylatacja Czasu w ramach 7 Mediatons Biennale Polska 2020. Kurator dr hab. Rafał Szrajbert. Galeria ASP Piotrkowska 68 ,16-25.10.2020 , ul. Piotrkowska 68, Łódź. Link mediations.pl

Działalność na płaszczyźnie multimediów, animacji komputerowej i technik przetwarzania obrazu.

Twórca i realizator autorskich programów kursów i szkoleń realizowanych w Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi. Szkolenia te w swoim programie obejmują:

kurs komputerowej obróbki i kompozycji obrazu

kurs animacji 3D

kurs grafiki bitmapowej, wektorowej i multimedialnej

Twórca i główny realizator autorskich programów przedmiotu "Propedeutyka Programów Graficznych " realizowanych w Akademii Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi

W latach 1999-2003 współpracownik multimedialnego wydawnictwa CARTAL. Współtwórca animacji komputerowych do publikacji encyklopedycznych i poradników tegoż przedsiębiorstwa.

Od 2009 współwykonawca kampanii reklamowych tworzonych przez firmę technologiczno - doradczą AMG.NET. Projekty obejmują w swoim zakresie realizację dwu i trójwymiarowych animacji komputerowych oraz post produkcyjnych efektów specjalnych tworzonych na potrzeby szerokiego spektrum środków przekazu audiowizualnego. Współpraca z firmą obejmuje również konsultacje projektowo - szkoleniowe w zakresie animacji i technologii multimedialnych.
Współtwórca kampanii reklamowych dla takich firm i marek jak piwo "STRONG", piwo "DESPERADOS"

W latach 2000 -2004 współpracownik czasopisma 3D Magazyn na łamach, którego opublikował 20 artykułów z zakresu animacji i grafiki 3D

W latach 2003-2008 współpracownik wydawnictwa Komputer Świat -EKSPERT. Na którego łamach opublikował ponad 30 publikacji z zakresu animacji komputerowej i efektów specjalnych.

Doradca szkoleniowy w agencji reklamowo- projektowej IMAGIN.

Współtwórca reklam telewizyjnych firmy farmaceutycznej ALOFARM

Twórca czołówki dla wideo poradników Uli Chincz „Ula Pedandula”

Od 2015 roku 3D Artist w TurboSquid 935 Gravier Street, Suite 1600New Orleans, LA, 70112. Stworzył dla tej firmy ponad 100 modeli wykorzystywanych w reklamie, grach i filmach.

Wieloletni współpracownik internetowego wydawnictwa Rendernode (USA)

Opiekun merytoryczny, twórca programów oraz wykładowca na współfinansowanych przez UE kursach i szkoleniach organizowanych przez ASP w Łodzi:

Animacja 3D i efekty specjalne na potrzeby gier komputerowych i filmu” – kurs zrealizowany w ramach projektu „Akademia multimediów i wystawiennictwa” realizowanego w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki

Wykorzystania technologii multimedialnych oraz animacji 3d w projektowaniu prezentacji i autokreacji” kurs przeprowadzany w ramach projektu „KWALIFIKACJE I WIEDZA TO NASZA BROŃ KOBIECA"-, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VIII – Regionalne kadry gospodarki, Działanie 8.1 – Rozwój pracowników i przedsiębiorstw w regionie, Poddziałanie 8.1.1 – „Wspieranie rozwoju kwalifikacji zawodowych i doradztwo dla przedsiębiorstw".

Opracowania monograficzne - książka

Marcin Dziomdziora i Michał Dziomdziora . 2004 "Grafika 3D Modelowanie i rendering od podstaw", Axel Springer Polska

Marcin Dziomdziora 2011 ”Poznajemy Autodesk 3ds max i Autodesk Maya „ – Komputer Świat Ekspert , wyd Axel Springer Polska

Publikacje(wybrane)

Dziomdziora Marcin 2012 Cząsteczki – małe, niepozorne, ale niezmiernie efektowne Kreatywnybazar nr 4 , Dziomdziora Marcin 2012 Compositing – Camera Tracking. Bardzo niełatwa ustawka Kreatywnybazar nr 3 ,

Dziomdziora Marcin 2011 Compositing: jak 2D umieścić w 3D - czyli nie taka prosta ustawka , Kreatywnybazar nr 2 ,

Dziomdziora Marcin 2011 Compositing 2d czyli prosta ustawka ,Kreatywnybazar nr 1

Dziomdziora Marcin 2010, Dynamiczne Portfolio w After Effects CS5, PSD PHOTOSHOP

Dziomdziora Marcin 2010 Motion Design -Grafika Poruszona , PSD PHOTOSHOP

Dziomdziora Marcin 2007/2008. ABC modelowania, Komputer Świat Ekspert nr 12-1, Warszawa, Axel Springer Polska, str.28-32

Dziomdziora Marcin 2007. 3D porady eksperta, Komputer Świat Ekspert nr 9, Warszawa, Axel Springer Polska, str.30-34

Dziomdziora Marcin 2007. Fantastyczne cząstki – generatory cząsteczek w Autodesk Maya 8, Komputer Świat Ekspert nr 6, Warszawa, Axel Springer Polska, str.30-34

Dziomdziora Marcin 2007. Modelowanie bez granic, Komputer Świat Ekspert nr 5, Warszawa, Axel Springer Polska, str. 40-44

Dziomdziora Marcin 2007. 3D poukładane – 3D compositing, Komputer Świat Ekspert nr 4, Warszawa, Axel Springer Polska, str.34-38

Dziomdziora Marcin 2007. Jasna strona 3D, Komputer Świat Ekspert nr 3, Warszawa, Axel Springer Polska, str. 32-36

Dziomdziora Marcin 2007. Nadchodzi trzeci wymiar, Komputer Świat Ekspert nr 2, Warszawa, Axel Springer Polska, str. 42-46

Dziomdziora Marcin 2007. 3D do zadań specjalnych, Komputer Świat Ekspert nr 1, Warszawa, Axel Springer Polska, str. 42-46

Dziomdziora Marcin 2006. Symulacja natury – oddziaływanie dynamiczne w Blenderze 3D, Komputer Świat Ekspert nr 12, Warszawa, Axel Springer Polska, str. 36-40

Dziomdziora Marcin 2006. Wygrywanie światłem – globall illumination w Blenderze 3D, Komputer Świat Ekspert nr 11, Warszawa, Axel Springer Polska, str. 42-46

Dziomdziora Marcin 2006. Narzędzia dla fachowców – zaawansowane narzędzia modelowania w Blenderze 3D, Komputer Świat Ekspert nr 10, Warszawa, Axel Springer Polska, str. 40-44

Dziomdziora Marcin 2006. Szybki kurs animacji w Blenderze 3D, Komputer Świat Ekspert nr 9, Warszawa, Axel Springer Polska, str. 32-36

Dziomdziora Marcin 2006. Blender 3D - podstawy, Komputer Świat Ekspert nr 8, Warszawa, Axel Springer Polska, str. 32-36

Dziomdziora Marcin 2006. Cząsteczki z bliska – moduł Particie Flow w 3ds max, Komputer Świat Ekspert nr 5-6, Warszawa, Axel Springer Polska, str. 36-40

Dziomdziora Marcin 2006. Kosmiczne zmagania – multimedia w tworzeniu efektów specjalnych, Komputer Świat Ekspert nr 4, Warszawa, Axel Springer Polska, str. 34-40

Dziomdziora Marcin 2006. Zmęczenie materiału – tworzenie materiałów złożonych dla potrzeb multimediów i aplikacji 3D, Komputer Świat Ekspert nr 3, Warszawa, Axel Springer Polska, str. 34-40

Dziomdziora Marcin 2006. Moc małych cząsteczek – generatory cząsteczkowe w aplikacjach 3D, Komputer Świat Ekspert nr 2, Warszawa, Axel Springer Polska, str. 44-50

Dziomdziora Marcin 2006. Futro dla każdego – symulacja włosów i sierści w aplikacjach 3D, Komputer Świat Ekspert nr 1, Warszawa, Axel Springer Polska, str. 36-40

Dziomdziora Marcin 2005. Modelowanie NURBS, Komputer Świat Ekspert nr 12, Warszawa, Axel Springer Polska, str. 42-46

Dziomdziora Marcin 2005. Fotorealizm doskonały – rendering w V-ray, Komputer Świat Ekspert nr 11, Warszawa, Axel Springer Polska, str. 46-52

Dziomdziora Marcin 2005. Przemiany na żywo – 3D morfing cz.2, Komputer Świat Ekspert nr 9-10, Warszawa, Axel Springer Polska, str. 34-40

Dziomdziora Marcin 2005. Przemiany na żywo – 3D morfing cz.1, Komputer Świat Ekspert nr 7-8, Warszawa, Axel Springer Polska, str. 36-42

Dziomdziora Marcin 2005.Tekstura do wymiany – tworzenie materiałów dla potrzeb grafiki i animacji 3D, Komputer Świat Ekspert nr 6, Warszawa, Axel Springer Polska, str. 46-50

Dziomdziora Marcin 2005. Gimnastyka na ekranie – animacja postaci w Charakter Studio, Komputer Świat Ekspert nr 5, Warszawa, Axel Springer Polska, str. 38-43

Dziomdziora Marcin 2005. W stronę Hollywood – animacja postaci w 3ds max i postprodukcja, Komputer Świat Ekspert nr 4, Warszawa, Axel Springer Polska, str. 34-38

Dziomdziora Marcin 2005. Co nowego Plug-iny na Maksa – procedury zewnętrzne w 3ds max, Komputer Świat Ekspert nr 3, Warszawa, Axel Springer Polska, str. 30-34

Dziomdziora Marcin 2005. Co nowego w 3D – nowości w 3ds max, Komputer Świat Ekspert nr 2, Warszawa, Axel Springer Polska, str. 44-50

Dziomdziora Marcin 2005. Potęga efektów – modelowanie w Alias Wavefront Maya, Komputer Świat Ekspert nr 1, Warszawa, Axel Springer Polska, str. 53-55


Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

do góry