Wydarzenia
„Wystudiowane w Łodzi”. Ruszyła kampania promocyjna Łódzkiego Partnerstwa Akademickiego
Z początkiem października wystartowała kampania Łódzkiego Partnerstwa Akademickiego pod hasłem „Wystudiowane w Łodzi – inspirujące kobiety, które wybrały łódzkie uczelnie”. Wśród blisko 60 jej bohaterek znalazło się 10 kobiecych postaci związanych z Akademią Sztuk Pięknych w Łodzi.
Kampania prezentuje kobiety – badaczki, naukowczynie, artystki i absolwentki związane z łódzkim środowiskiem akademickim, które wsławiły się ciekawymi dokonaniami i osiągnięciami. To bohaterki w różnym wieku, znajdujące się na różnych etapach kariery zawodowej, których dorobek pokazuje szerokie spektrum możliwości, jakie daje studiowanie w Łodzi.
Wśród postaci reprezentujących łódzką ASP znalazły się artystki działające w różnych obszarach sztuki – takie, które projektują (lub projektowały) tkaniny, ubiór, malarki, graficzki czy aktywistki. Listę postaci, które łączy pasja, odwaga i zaangażowanie w rozwój sztuki, tworzą:
prof. Kazimiera Frymark-Błaszczyk – artystka, która realizowała twórczość w zakresie tkaniny unikatowej oraz dzianiny dekoracyjnej, założycielka Katedry Dziewiarstwa w Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi,
prof. Romana Hałat – polska malarka, wieloletnia nauczyciel akademicka ASP w Łodzi, uczestniczka ponad 140 wystaw ogólnopolskich i międzynarodowych.
prof. Krystyna Nadratowska-Górska – projektantka tkaniny unikatowej i przemysłowej, wieloletnia nauczyciel akademicka ASP w Łodzi,
prof. Jolanta Wagner – artystka, tworząca w dziedzinie rysunku, malarstwa oraz działań przestrzennych i instalacji, wieloletnia nauczyciel akademicka ASP w Łodzi,
prof. Barbara Hanuszkiewicz – projektantka ubioru, wieloletnia nauczyciel akademicka ASP w Łodzi. Pomysłodawczyni i organizatorka Gali Dyplomowej w ASP w Łodzi,
prof. Joanna Wiszniewska-Domańska – graficzka i rysowniczka tworząca również obiekty i książki artystyczne, autorka wielu wystaw indywidualnych w Polsce i za granicą,
Natalia Jaroszewska – projektantka mody, autorka marki własnej. Twórczyni kolekcji noszonych przez gwiazdy polskiej sceny medialnej,
Magda Moskwa – malarka, autorka unikatowych ubrań-obiektów o nieużytkowym charakterze, poruszająca w swojej twórczości tematy cielesności i duchowości,
Marta Frej – malarka, ilustratorka i animatorka kultury, znana ze swoich społecznie zaangażowanych memów, autorka cyklu „#Jestem silna, bo…”. Prezeska Fundacji Kulturoholizm,
Karolina Pieniążek – projektantka mody, laureatka Złotej Nitki 2024.
W ramach kampanii na miejskich citylightach oraz nośnikach należących do Urzędu Miasta Łodzi i MPK, rozmieszczonych w różnych częściach miasta, pojawiły się już wizerunki bohaterek projektu. Akcja ma na celu ukazanie kobiecych postaci, których praca wywiera wyraźny wpływ społeczny, zmienia rzeczywistość, niesie sens i inspirację. Ma również pokazać szeroki przekrój badań, działań twórczych i edukacyjnych, jakie są prowadzone na łódzkich uczelniach – od nauk ścisłych, przyrodniczych i medycznych, po humanistykę, sztukę i twórczość artystyczną, a dzięki temu promować Łódź jako miejsce atrakcyjne do studiowania.
Kampania wpisuje się w obchody Roku Łodzianek oraz podkreśla 80-letnią tradycję Łodzi Akademickiej.
Kampania „Wystudiowane” w Łodzi powstała dzięki środkom uzyskanym przez Fundację Uniwersytetu Łódzkiego w konkursie Centrum OPUS zadanie publiczne „Łódź akademicka – naukowa, kreatywna i wielokulturowa 2025".