Komunikaty COVID-19
Komunikat Rektora
Szanowni Państwo,
W związku z komunikatem z dnia 22 maja 2020 roku w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania uczelni artystycznych w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 informuję, że z dniem 25 maja 2020 roku zarządzam, co następuje:
- W świetle decyzji Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, w okresie od dnia 25 maja 2020 r. do dnia 30 września 2020 r. można prowadzić w siedzibie uczelni zajęcia dydaktyczne w ograniczonym wymiarze czasu (korekta) dla:
- dyplomantów studiów I i II stopnia oraz jednolitych studiów magisterskich,
- studentów studiów I i II stopnia oraz jednolitych studiów magisterskich, których prace zaliczeniowe wymagają realizacji na warsztatach uczelni (zgodnie z załączonym harmonogramem),
- dla studentów i doktorantów, których kształcenie w ramach zajęć nie może być zrealizowane z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość, albo zajęć, w których wykorzystanie tych metod i technik mogłoby znacząco wpływać na efektywność kształcenia.
- Promotorzy oraz pozostali pedagodzy zgłaszają nazwiska studentów, konkretną datę oraz godziny pobytu na terenie uczelni, co zostanie odnotowane przez ochronę budynku. Należy uwzględnić odpowiednie przerwy pomiędzy kolejnymi spotkaniami i pobytami w celu zdezynfekowania mebli, klamek itd.
- Należy pamiętać o ograniczeniu liczby osób przebywających na terenie uczelni – nie więcej niż 1 osoba na 15 m.
- Promotorzy i pozostali pedagodzy otrzymają w recepcji uczelni przyłbicę, maseczkę, rękawiczki oraz płyn do dezynfekcji rąk, sprzętu i przedmiotów przywiezionych przez studenta, studenci otrzymają nową maseczkę i rękawiczki, które mają wykorzystać podczas korekty czy pracy na terenie uczelni.
- Podczas spotkania i samodzielnej pracy należy zachować wszelkie środki ostrożności oraz dystans minimum 2 m między osobami.
- Udział w tak prowadzonych zajęciach będzie wymagał zgody zarówno studentów, jak i pedagoga prowadzącego.
- W przypadku dyplomów w Instytucie Ubioru wyklucza się realizację pokazu z wykorzystaniem modelek oraz poza terenem uczelni. Dozwolone są tylko stacjonarne prezentacje kolekcji na manekinach przygotowane osobiście przez dyplomantów na terenie Akademii.
- Pracownicy pionu wsparcia dydaktycznego muszą poinformować Kanclerza o planowanych działaniach na warsztatach w związku z realizacjami dyplomowymi i dochować wszelkich zaleceń w kontakcie z dyplomantami.
- Pracownicy dziekanatów, sekretariatów dziekanów, sekretariatów dyrektorów instytutów, rektoratu, prorektoratu, kancelarii itd. otrzymają przyłbice, maseczki ochronne, rękawiczki i płyn do dezynfekcji. Pomieszczenia zostaną oznakowane tak, by interesanci zachowywali należytą odległość (2 m) podczas załatwiania sprawy (według komunikatu kanclerza).
- Wszystkie obrony dyplomów oraz zaliczenia i egzaminy w sesji letniej 2019/2020 mogą się odbywać tylko i wyłącznie z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.
- Pracownicy biblioteki mający bezpośredni kontakt z osobami wypożyczającymi lub zdającymi książki także zostaną zabezpieczeni przyłbicami, maseczkami i rękawiczkami. Zwracane książki będą podlegały 14-dniowej kwarantannie (według komunikatu kanclerza).
- Wszystkich pracowników administracji podejmujących pracę na uczelni po przerwie, od 25.05.2020 r., zobowiązuje się do przestrzegania zaleceń, stosowania maseczek i przyłbic, dezynfekowania rąk i sprzętów oraz zachowywania zalecanego dystansu. Pracownicy administracji będą pracować w systemie dyżurów (plan dyżurów będzie opracowywany przez kierowników poszczególnych działów lub uzgadniany z bezpośrednimi przełożonymi).
- Wszystkie pomieszczenia administracji i biblioteki dedykowane interesantom zostaną oznakowane taśmami poziomymi blokującymi bezpośredni dostęp do pracownika.
- Dział Gospodarczy zapewni dyżury pań sprzątających w celu dezynfekowania wykorzystywanych pomieszczeń podczas spotkań ze studentami.
- Dział Techniczny ma być dyspozycyjny wobec potrzeb zgłaszanych przez promotorów i dyplomantów oraz realizować bieżące zadania ordynowane przez Kanclerza.
- Wszystkie osoby wchodzące do uczelni będą miały mierzoną temperaturę przez upoważnionego pracownika.
- W odniesieniu do załączonego rozporządzenia organy kolegialne samorządu studenckiego i samorządu doktorantów, komisje stypendialne, Senat, rady wydziału, kolegia kierunkowe, Rada ds. Stopni, Rada Uczelni, Komisja Wyborcza Akademii (organizacja wyborów) oraz komisje i inne gremia działające na podstawie statutów uczelni mogą podejmować uchwały przy użyciu środków komunikacji elektronicznej niezależnie od tego, czy taki tryb ich podejmowania został określony w aktach wewnętrznych uczelni.
Zwracam się do Państwa o rozważne decyzje dotyczące obecności studentów i pedagogów na terenie uczelni i analizę możliwości przeprowadzenia jak największej liczby zaliczeń i egzaminów drogą elektroniczną.
W nadziei, że pozostajecie w zdrowiu
serdecznie pozdrawiam
Jolanta Rudzka Habisiak