Pracownicy akademiccy

2
  • miniatura
    Filename: Matuszak_Portret.jpeg
    Size: 85.36 KB
  • 1.jpg
    Filename: 1.jpg
    Size: 1091.29 KB
  • 2.jpg
    Filename: 2.jpg
    Size: 1681.34 KB
  • 3.jpg
    Filename: 3.jpg
    Size: 733.81 KB
  • 4.jpg
    Filename: 4.jpg
    Size: 654.76 KB
  • 5.jpg
    Filename: 5.jpg
    Size: 591.56 KB
  • 7.jpg
    Filename: 7.jpg
    Size: 1093.12 KB
  • 6.jpg
    Filename: 6.jpg
    Size: 499.79 KB
  • 9.jpg
    Filename: 9.jpg
    Size: 688.82 KB
  • 8.jpg
    Filename: 8.jpg
    Size: 983.68 KB
  • 10.jpg
    Filename: 10.jpg
    Size: 420.37 KB
  • 11.jpg
    Filename: 11.jpg
    Size: 561.12 KB
  • 13.jpg
    Filename: 13.jpg
    Size: 642.75 KB
  • 12.jpg
    Filename: 12.jpg
    Size: 296.06 KB
  • 14.jpg
    Filename: 14.jpg
    Size: 771 KB
  • 15.jpg
    Filename: 15.jpg
    Size: 1250.3 KB
  • 16.jpg
    Filename: 16.jpg
    Size: 1086.06 KB
  • 18.jpg
    Filename: 18.jpg
    Size: 745.49 KB
  • 17.jpg
    Filename: 17.jpg
    Size: 771.1 KB
  • 19.jpg
    Filename: 19.jpg
    Size: 1135.52 KB
  • 20.jpg
    Filename: 20.jpg
    Size: 2116.51 KB

Instytut Rzeźby

Doświadczenia twórcze Tomasza Matuszaka przebiegają na wielu płaszczyznach, tj. instalacja, rzeźba, interwencja publiczna, fotografia, film wideo. Jego multimedialne prace odwołują się bardzo często do konkretnych przestrzeni architektonicznych warunkujących specyfikę miejsca/galerii. Na zasadzie badań wnętrza galerii – w rodzaju „mapping the studio” – tworzy grę w prawdę i nieprawdę z zasadą nieoczekiwanej podwójności, multiplikacją zasad istnienia i funkcjonowania miejsca. Posługuje się przewrotnym zabiegiem iluzji, gdy instaluje w galerii „repliki” przedmiotów lub sprzętów, prowokując tym samym widzów do refleksji o względności w postrzeganiu realnej rzeczywistości. Używając w swoich wypowiedziach artystycznych fotografii, odwołuje się do konceptualnych tautologii, repetycji, mających swoje korzenie ideologiczne, np. w twórczości konceptualistów. Wiele z jego prac powstaje na bazie zastanej przestrzeni galerii lub innego miejsca publicznego. Dodając „komentarz” do konkretnego miejsca, prace integrują się z nim, tworząc nowy lub inny sens znanej przestrzeni. Wiele z prac ma charakter site-specific, które starają się pobudzać przestrzeń (wewnętrzną lub zewnętrzną) lub sytuację społeczną czy polityczną, czyniąc je kluczowym elementem doświadczenia widza.

Uczestniczył w ponad 140 wystawach zbiorowych i indywidualnych w kraju i za granicą, w tym Gale Gates Gallery w Nowym Jorku, Museo de Arte Contemporáneo w Santiago w Chile, Museo Arqueológico y de Arte Contemporáneo w Guayaquil w Ekwadorze Kunspunkt Gallery w Berlinie, Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Hajfie, Narodowej Galerii Sztuki Zachęta w Warszawie. Brał udział w wystawach i rezydencjach w Niemczech, Australii, Izraelu, Hiszpanii, Indiach, Austrii, Litwie i Szwecji.

Otrzymał stypendia od instytucji takich jak ArtsLink – Nowy Jork, Schloss Solitude – Studgartt, Niemcy, ART / OMI – Ghent, USA, Leitrim Sculpture Center – Irlandia, Proyecto Saco – Chile i Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.


Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

do góry