Pracownicy akademiccy

2
  • miniatura
    Filename: Gryz własne.jpg
    Size: 91.46 KB
  • 02.jpg
    Filename: 02.jpg
    Size: 545.28 KB
  • 01.jpg
    Filename: 01.jpg
    Size: 636.85 KB
  • 04.jpg
    Filename: 04.jpg
    Size: 324.5 KB
  • 03.jpg
    Filename: 03.jpg
    Size: 618.28 KB
  • 06.jpg
    Filename: 06.jpg
    Size: 124.42 KB
  • 05.jpg
    Filename: 05.jpg
    Size: 1034.99 KB
  • 07.jpg
    Filename: 07.jpg
    Size: 803.85 KB
  • 08.jpg
    Filename: 08.jpg
    Size: 712.31 KB
  • 09.jpg
    Filename: 09.jpg
    Size: 764.89 KB
  • 10.jpg
    Filename: 10.jpg
    Size: 824.31 KB
  • 11.jpg
    Filename: 11.jpg
    Size: 330.72 KB
  • 13.jpg
    Filename: 13.jpg
    Size: 172.54 KB
  • 14.jpg
    Filename: 14.jpg
    Size: 143.15 KB
  • 12.jpg
    Filename: 12.jpg
    Size: 473.39 KB

Instytut Nowych Mediów i Kompozycji

Piotr Gryz urodził się w 1982 roku w Łodzi. W 2006 roku obronił dyplom magistersko-inżynierski na Wydziale Fizyki Technicznej Informatyki i Matematyki Stosowanej na specjalności grafika komputerowa i multimedia. W 2016 roku – dyplom magisterski na Wydziale Grafiki w Pracowni Projektowania Informacji Wizualnej Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi. W 2021 roku uzyskał stopień doktora sztuki. Od 2006 roku współtworzył nowo powstającą Katedrę Multimediów w roli asystenta prof. Jacka Nowotarskiego w Pracowni Obrazu Komputerowego (później Obrazu Cyfrowego) oraz pomocniczo w pracowniach: Podstaw Multimediów (z prof. Jackiem Nowotarskim), fotografii prof. dr. hab. Marka Domańskiego oraz Pracowni Animacji prof. Krzysztofa Rynkiewicza. Od 2016 roku prowadzi Pracownię Podstaw Mediów Cyfrowych dla studentów I i II roku kierunków grafika oraz malarstwo. Prowadzi pracę badawczą w zakresie wykorzystywania technologii cyfrowych w twórczości artystycznej. Działalność twórcza o zróżnicowanym charakterze z zakresu grafiki cyfrowej, projektowania graficznego, ilustracji. Oprócz licznych realizacji projektowych, stara się eksplorować wspólną przestrzeń pomiędzy współczesnymi a „tradycyjnymi” mediami wypowiedzi plastycznej. W swoich pracach podejmuje tematy erozji, niszczenia, upływu czasu, rozpadu, opuszczonej, obcej architektury, zapomnianych obiektów kultu, ale także znaków (graficznych), które utraciły znaczenie symboliczne. Realizacje te wpisują się nie tylko w wizualną fascynację sztuką informel czy inspiracjami literackimi. Próbują też nawiązać dialog ze współczesnymi trendami sztuki zawłaszczenia, posthumanizmem i działaniami w obrębie sztuki nowych mediów. Autor zadaje pytania o granice tradycyjnych podziałów poszczególnych gałęzi twórczości i ich związków. Opracowuje własne metody realizacji łączące tradycyjne techniki plastyczne ze współczesnym obrazowaniem cyfrowym. Projektuje także wydawnictwa, elementy przestrzenne, identyfikacje wizualne. Brał udział w wystawach zbiorowych i indywidualnych w kraju i za granicą.


Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

do góry