Instytut Projektowania Graficznego

2

Sekretariat Instytutu Projektowania Graficznego

pokój 201 
piętro II, pawilon B
ul. Wojska Polskiego 121

mgr Beata Marcyjanik-Patura

42 254 75 30

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Asystent:

dr Izabela Jurczyk

Typ studiów:

jednolite studia magisterskie

Nr sali:  112

Charakterystyka:

Pracownia Projektowania Plakatu to pracownia łączącą wiedzę o komponowaniu przestrzennym plakatu z wiedzą o typografii i dopasowywaniu jej do stylów, z kreatywnością studentów i nadawaniu pracy własnego stylu. W program przewiduje tworzenie nie tylko plakatów, ale także billboardy, infografiki czy kampanie reklamowe. Uczymy się jak rozwiązywać wyzwania , a w szczególności to podstawowe, jak stworzyć ścisłą zależność między kreowanymi formami wizualnymi, a treściami założeń ideowych. Studenci poznają także tajniki fotografii reklamowej i techniki obróbki obrazu cyfrowego przez to lepiej radzą sobie z zaprojektowaniem idealnego obrazu plastycznego, najlepiej oddającego założenia. W pracowni wykorzystywany jest szeroki wachlarz technik i mediów – od klasycznej ilustracji po cyfrową grafikę, cyfrowy fotomontaż, fotografię inscenizowaną. Pod okiem wykładowców studenci tworzą zawsze oryginalne i przyciągające uwagę odbiorców prace. Pracownia Projektowania Plakatu realizuje program, w ramach którego studenci, projektując uczą się rozwiązywać problemy, przed jakimi staje każdy projektant w swojej pracy zawodowej. Przystępując do wyznaczonego zadania, opracowują założenia swojego projektu, a następnie poszukują inspiracji wizualnej, tworząc moodboard, robią szkice koncepcyjne i przygotowują kolejne layouty.

do góry