• 01.jpg
    Filename: 01.jpg
    Size: 99.45 KB
  • 02.jpg
    Filename: 02.jpg
    Size: 62.67 KB
  • 03.jpg
    Filename: 03.jpg
    Size: 152.71 KB
  • 04.jpg
    Filename: 04.jpg
    Size: 266.19 KB
  • 05.jpg
    Filename: 05.jpg
    Size: 198.76 KB
  • 06.jpg
    Filename: 06.jpg
    Size: 210.91 KB
  • 07.jpg
    Filename: 07.jpg
    Size: 469.55 KB
  • 08.jpg
    Filename: 08.jpg
    Size: 193.73 KB
  • 09.jpg
    Filename: 09.jpg
    Size: 116.66 KB
  • 10.jpg
    Filename: 10.jpg
    Size: 116.32 KB
  • 11.jpg
    Filename: 11.jpg
    Size: 202.1 KB

Typ studiów:

stacjonarne II stopnia

Nr sali: 112

Charakterystyka:

Program Pracowni Projektowania Pisma i Kaligrafii obejmuje rozwinięcie zagadnień poziomu licencjackiego. Głównym obszarem dydaktyki jest projektowanie złożonych układów literniczych i kaligraficznych. W programie pracowni mieści się projektowanie tytułowych krojów pisma promujących wydarzenia kulturalne oraz dedykowanych krojów wspierających tworzenie brandu. Zarówno układy kaligraficzne, typograficzne, jak i kroje pisma projektowane są metodą design thinking i stanowią element wspierający identyfikację i komunikację wizualną wydarzenia bądź produktu.

Bio prowadzącego:

Asystent:

mgr Daria Łuka

Nr sali: 119

Charakterystyka:

Podstawowym zagadnieniem poruszanym w pracowni jest projektowanie składników gier lub ich kompletnych prototypów funkcjonujących na docelowych platformach stacjonarnych (pracujących pod kontrolą systemów Windows lub macOS) lub mobilnych (Google Android). Treściami uzupełniającymi są zadania z zakresu reklamy kinetycznej i animacji. Realizacjami kursowymi są zazwyczaj gry i materiały cyfrowego wideo. Prace dyplomowe winny dotyczyć projektowania gier lub aplikacji, ewentualnie innych użytkowych rozwiązań interaktywnych wykorzystujących nowoczesne technologie. W programie pracowni zawarte są zarówno zadania realizowane indywidualnie jak i w grupach zadaniowych. Przykłada się dużą uwagę do uzyskiwania utylitarnych i estetycznych rozwiązań o dużym stopniu zindywidualizowania, i spełniających wymogi technologiczne docelowych wdrożeń czy metod dystrybucji.

Przykłady prac studentów:

Techniczna strona pracowni:

Typ studiów:

stacjonarne II stopnia

Nr sali: 114

Typ studiów:

stacjonarne I stopnia

Nr sali: 109

Charakterystyka:

Pracownia Projektowania Form Wydawniczych kształci studentów na studiach I stopnia w zakresie projektowania różnych publikacji wydawniczych łącząc teorię z praktyką. Studenci zaczynają od projektu prostej formy wydawniczej (booklet) w której komponują interpretację typograficzną wiersza wybranego współczesnego polskiego poety. Następnie przechodzą do bardziej zaawansowanych projektów – projektowania książki i form wydawniczych uwzględniających tematy społeczne. Pracownia zachęca do podejmowania autonomicznych decyzji projektowych: wyboru formatu, oprawy, papieru, autora książki czy tematu związanego z aktualnymi problemami społecznymi, jak zmiany klimatyczne, imigracja, media społecznościowe, równość płci, itp. Kluczowym elementem jest podkreślanie roli typografii w komunikacji wizualnej, kładzenie nacisku na odpowiedzialne projektowanie pod względem formy i treści oraz kształtowanie projektantów zdolnych do tworzenia nowoczesnych, kompetentnych, oraz profesjonalnych rozwiązań wydawniczych.

This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

do góry