Typ studiów:
stacjonarne II stopnia
Nr sali: 112
Charakterystyka:
Program Pracowni Projektowania Pisma i Kaligrafii obejmuje rozwinięcie zagadnień poziomu licencjackiego. Głównym obszarem dydaktyki jest projektowanie złożonych układów literniczych i kaligraficznych. W programie pracowni mieści się projektowanie tytułowych krojów pisma promujących wydarzenia kulturalne oraz dedykowanych krojów wspierających tworzenie brandu. Zarówno układy kaligraficzne, typograficzne, jak i kroje pisma projektowane są metodą design thinking i stanowią element wspierający identyfikację i komunikację wizualną wydarzenia bądź produktu.
Bio prowadzącego:
Asystent:
mgr Daria Łuka
Nr sali: 119
Charakterystyka:
Podstawowym zagadnieniem poruszanym w pracowni jest projektowanie składników gier lub ich kompletnych prototypów funkcjonujących na docelowych platformach stacjonarnych (pracujących pod kontrolą systemów Windows lub macOS) lub mobilnych (Google Android). Treściami uzupełniającymi są zadania z zakresu reklamy kinetycznej i animacji. Realizacjami kursowymi są zazwyczaj gry i materiały cyfrowego wideo. Prace dyplomowe winny dotyczyć projektowania gier lub aplikacji, ewentualnie innych użytkowych rozwiązań interaktywnych wykorzystujących nowoczesne technologie. W programie pracowni zawarte są zarówno zadania realizowane indywidualnie jak i w grupach zadaniowych. Przykłada się dużą uwagę do uzyskiwania utylitarnych i estetycznych rozwiązań o dużym stopniu zindywidualizowania, i spełniających wymogi technologiczne docelowych wdrożeń czy metod dystrybucji.
Przykłady prac studentów:
Techniczna strona pracowni:
Typ studiów:
stacjonarne II stopnia
Nr sali: 114
Typ studiów:
stacjonarne I stopnia
Nr sali: 109
Charakterystyka:
Pracownia Projektowania Form Wydawniczych kształci studentów na studiach I stopnia w zakresie projektowania różnych publikacji wydawniczych łącząc teorię z praktyką. Studenci zaczynają od projektu prostej formy wydawniczej (booklet) w której komponują interpretację typograficzną wiersza wybranego współczesnego polskiego poety. Następnie przechodzą do bardziej zaawansowanych projektów – projektowania książki i form wydawniczych uwzględniających tematy społeczne. Pracownia zachęca do podejmowania autonomicznych decyzji projektowych: wyboru formatu, oprawy, papieru, autora książki czy tematu związanego z aktualnymi problemami społecznymi, jak zmiany klimatyczne, imigracja, media społecznościowe, równość płci, itp. Kluczowym elementem jest podkreślanie roli typografii w komunikacji wizualnej, kładzenie nacisku na odpowiedzialne projektowanie pod względem formy i treści oraz kształtowanie projektantów zdolnych do tworzenia nowoczesnych, kompetentnych, oraz profesjonalnych rozwiązań wydawniczych.
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.