Asystent:
mgr Izabela Morzyszek
Nr sali: 267A
Typ studiów:
Charakterystyka:
Nasza pracowania jest miejscem poszukiwań oraz doświadczeń warsztatowych i koncepcyjnych. Tworzymy warunki rozwoju dla Studentek i Studentów wszystkich kierunków studiów I i II stopnia oraz jednolitych studiów magisterskich.
Na pierwszych latach studiów kształcenie odbywa się poprzez stawianie jasno sprecyzowanych problemów plastycznych i zadań do rozwiązania.
Program zajęć obejmuje zagadnienia związane z budową obrazu malarskiego, koloru, światła, przestrzeni, perspektywy, problemu interpretacji, jednocześnie studenci są inspirowani do samodzielnego wyboru motywów i tematów malarskich.
W ciągu całego toku studiów zachęcamy do kreowania własnego języka plastycznego przywiązując szczególną wagę do indywidualnych predyspozycji, postaw plastycznych oraz potrzeb wynikających ze studiowanej specjalizacji. Każdego wspieramy w doskonaleniu umiejętności warsztatowych i w poszukiwaniach własnej ścieżki artystycznej.
Asystent:
mgr Izabela Morzyszek
Typ studiów:
Nr sali: 71
Charakterystyka:
Niewątpliwą cechą Pracowni Rysunku Progresywnego jest położenie akcentu na ciągły rozwój i stymulację potencjału twórczego tkwiącego w osobowości każdego studenta. Sugestia i aktywizacja inwencji w odkrywaniu nowych form i zabiegów technologicznych są bodźcem do rozwoju i penetrowania nieodkrytych jeszcze obszarów w dziedzinie rysunku. Student wykształca w sobie umiejętność wykorzystywania w procesie twórczym wielu technik tradycyjnych i niekonwencjonalnych do swoich celów i zamysłu. Przekazywanie określonej wiedzy i doświadczenia skutkuje tym że student przygotowany jest do samodzielnej pracy twórczej oraz jest zdolny do podejmowania suwerennej decyzji w rozwiązywaniu określonych problemów plastycznych.
Dla studentów I i II roku przewidziany jest zestaw ćwiczeń opartych o studium modela w pracowni (akt) i w plenerze w których zwraca się uwagę na następujące problemy: Linia – płaszczyzna (plama), faktura, relacje form skrajnie jasnych i skrajnie ciemnych, statyka – dynamika, spojrzenie analityczne i póba przedstawienia syntezy, rytm. Umiejętność obserwacji natury i zachodzących w niej zjawisk oraz trafnego wyciągania wniosków rodzą się w trakcie realizacji rysunków opartych o tradycyjne techniki; ołówek, węgiel, tusz, gwasz itd. Ważne jest uzmysłowienie sobie relacji zachodzących między postacią ludzką a otoczeniem (wnętrze pracowni, pejzaż, martwa natura) i co za tym idzie - wgłębianie się w podstawowe elementy języka plastycznego. Są nimi: kompozycja, proporcja, skala, wielkość, kształt, rozpiętość walorowa, bryła. Podstawą do rozpoczęcia studium z natury jest przedstawienie koncepcji organizacji płaszczyzny w postaci wstępnych szkiców.