• _1.jpg
    Filename: _1.jpg
    Size: 192.7 KB
  • _2.jpg
    Filename: _2.jpg
    Size: 214.2 KB
  • _3.jpg
    Filename: _3.jpg
    Size: 135.6 KB
  • _4.jpg
    Filename: _4.jpg
    Size: 163.49 KB
  • _6.jpg
    Filename: _6.jpg
    Size: 92.54 KB
  • _5.jpg
    Filename: _5.jpg
    Size: 89.64 KB
  • 01.jpg
    Filename: 01.jpg
    Size: 111.69 KB
  • _7.jpg
    Filename: _7.jpg
    Size: 105.5 KB
  • 02.jpg
    Filename: 02.jpg
    Size: 155.08 KB
  • 03.jpg
    Filename: 03.jpg
    Size: 107.3 KB
  • 04.jpg
    Filename: 04.jpg
    Size: 130.54 KB
  • 05.jpg
    Filename: 05.jpg
    Size: 87.73 KB
  • 07.jpg
    Filename: 07.jpg
    Size: 154.8 KB
  • 06.jpg
    Filename: 06.jpg
    Size: 125.13 KB
  • 08.jpg
    Filename: 08.jpg
    Size: 117.86 KB

typ studiów: stacjonarne I stopnia

rok: 1

Zajęcia odbywają się zgodnie z planem przewidzianym dla danego semestru studiów

Sylabusy

Charakterystyka kursu. 

Kurs z podstaw projektowania 1 ma na celu przedstawienie podstawowych zasad procesu projektowego obowiązujących we wzornictwie przemysłowym, przekazanie wiedzy o metodach i technikach wspomagających projektowanie, a także kształcenie umiejętności praktycznego wykorzystania poznanych metod, technik i zasad w trakcie realizacji projektu. Studenci w czasie kursu poprzez wykonywanie odpowiednich zadań, będą mieli możliwość poznania złożoności procesu projektowego, a także zależności występujących między poszczególnymi jego etapami i ważności każdego z  etapów. W toku kursu nauczą się wdrażać zasady kompozycji, technologię, ergonomię, itp. do swoich projektów. Poznają także interdyscyplinarność zawodu projektanta wzornictwa przemysłowego oraz to na jakie aspekty w procesie tworzenia ma wpływ. Studenci wykonując kompleksowe ćwiczenia przebiegające od sformułowaniu problemu do wytworzenie fizycznego modelu/prototypu zdobędą wiedzę na temat organizacji procesu projektowego i zarządzania czasem.  

Cele szczegółowe kursu: 

  • kształtowanie umiejętności zbierania informacji o projektowanym obiekcie,
  • świadome interpretowanie zebranych informacji,
  • analizowanie istniejących produktów pod kątem funkcjonalności, ergonomii, technologii wykonania i użytych materiałów,
  • analizowanie procesu użytkowego i wyciąganie wniosków z jego obserwacji,
  • poszukiwanie inspiracji poprzez obserwację otoczenia,
  • formułowania założeń projektowych,
  • kreowanie wstępnych koncepcji,
  • dobieranie przez studentów materiałów adekwatnych do konstrukcji i funkcji zaprojektowanego produktu.
  • wytworzenie makiet wybranych koncepcji i ich testy,
  • wykonanie modelu fizycznego/prototypu i testy jego funkcjonalności,
  • doskonalenie umiejętności wykonywania prezentacji projektu i wystąpień publicznych,
  • przygotowanie na poziomie podstawowym do pracy w zespole projektowym.
  • 01.jpg
    Filename: 01.jpg
    Size: 512.17 KB
  • 02.jpg
    Filename: 02.jpg
    Size: 890.78 KB
  • 03.jpg
    Filename: 03.jpg
    Size: 498.38 KB
  • 04.jpg
    Filename: 04.jpg
    Size: 343.12 KB
  • 05.jpg
    Filename: 05.jpg
    Size: 447.94 KB
  • 06.jpg
    Filename: 06.jpg
    Size: 663.49 KB
  • 08.jpg
    Filename: 08.jpg
    Size: 536.74 KB
  • 07.jpg
    Filename: 07.jpg
    Size: 1751.47 KB
  • 09.jpg
    Filename: 09.jpg
    Size: 305.9 KB
  • 10.jpg
    Filename: 10.jpg
    Size: 319.21 KB
  • 11.jpg
    Filename: 11.jpg
    Size: 845.87 KB
  • 12.jpg
    Filename: 12.jpg
    Size: 1205.14 KB
  • 13.jpg
    Filename: 13.jpg
    Size: 328.6 KB
  • 14.jpg
    Filename: 14.jpg
    Size: 679.96 KB

typ studiów: stacjonarne I stopnia I rok

Sylabusy

Charakterystyka:

Kurs podstaw projektowania ma na celu zaprezentowanie i oswajanie nowego studentach z zagadnieniem projektowania produktu.

Treść kursu:

Kurs podstaw projektowania ma na celu wprowadzenie i oswojenie nowych studentów z zagadnieniem projektowania produktu. Podczas kursu studenci realizują zadania projektowe, które holistycznie wprowadzają ich w tematykę projektowania produktu. Tematy kursu obejmują aspekty analityczne, praktyczne oraz projektowe.Praca odbywa się zarówno podczas zajęć w formie warsztatowej, jak i poza nimi, w ramach samodzielnej pracy, podlegającej korektom podczas spotkań. Zadania projektowe kończą się fizycznymi obiektami, które student wykonuje własnoręcznie. Przebieg pracy dokumentowany jest w formie prezentacji, eksponowanej w trakcie wystąpienia przed grupą.

Cele kursu:

Celem kursu jest wprowadzenie nowego studenta w zagadnienia projektowania produktu. W trakcie pracy student zdobywa podstawowe umiejętności umożliwiające analizę otoczenia, istniejących rozwiązań, a także kształtowanie nowych form, produktów i obiektów.

  • Oswojenie studenta z tematyką projektowania form przemysłowych
  • Rozbudzanie ciekawości względem kultury materialnej
  • Nauczenie organizowania pracy w ramach budowania procesu projektowego
  • Rozwijanie umiejętności prezentacji publicznych
  • Praca nad krytycznym myśleniem względem otoczenia, jak i swojej pracy.
  • Zbudowanie podstawowych umiejętności kształtowania stylistyki
  • Zbudowanie podstawowych umiejętności budowania procesów użytkowych
  • Rozwijanie umiejętności manualnych
  • Zapoznanie z podstawowymi, branżowymi pojęciami

1 semestr I stopień: 1 grupa Środa 9:00-11:15; 2 grupa Środa 11:30-13:45 (CNiS sala komputerowa)

2 semestr I stopnia: 1 grupa Środa 9:00-11:15; 2 grupa Środa 11:30-13:45(CNiS sala komputerowa)

3 semestr I stopnia: Piątek 10:45-13:00 (CNiS sala komputerowa)

4 semestr: Piątek 10:45-13:00 (CNiS sala komputerowa)

Sylabusy

Projektujemy dla ludzi, wszystko co nas otacza i czego używamy należy zaprojektować zgodnie z zaistniałą potrzebą, biorąc pod uwagę użytkownika. Projektowanie jest bardzo odpowiedzialną dziedziną sztuki, należy projektować zdając sobie sprawę, że zaprojektowany produkt wpływa na nasze życie i zdrowie. Istotne jest zrozumienie wpływu technologii, procesu użytkowego, uwarunkowań rynkowych i stylistycznych. Technologia i jej rozwój ma również wpływ na ekologię, powinniśmy uwzględniać istotę ekologii i stosowania jej zasad podczas projektowania.

Pracownia ma na celu rozwinięcia empatii w procesie projektowania produktu. Zrozumienia potrzeb drugiego człowieka jak i akceptacji, że różnimy się nie tylko wzrostem i budową ciała ale również charakterem. Inny sposób życia powoduje inne potrzeby i wymaga innych rozwiązań. Poznanie użytkownika jest podstawowym zadaniem projektanta.

Ergonomia to nauka interdyscyplinarna, jest niezbędna do dostrzeżenia powiązania zawodu projektanta z podstawową wiedzą z zakresu nauk humanistycznych, antropologii, psychofizjologii widzenia, filozofii czy estetyki.

Pracownia Podstaw Ergonomii i Antropometrii pomaga w zrozumieniu dokonywanej analizy formy i procesu użytkowego produktu w oparciu o klasyczne i współczesne metody badawcze. Rozwija umiejętności projektowania zgodnie z zasadami ergonomii.

Zajęcia prowadzone są w formie: wykładów, dyskusji i ćwiczeń projektowych.

W pracowni wykonujemy modele gabarytowe oraz imitacyjne własnych projektów. Dokonujemy analizy procesu użytkowego oraz projektujemy własny proces użytkowy. Przy projektowaniu produktu korzystamy z atlasu antropometrycznego, w celu zrozumienia projektowania uniwersalnego. 

Typ studiów: stacjonarne I i II stopnia

Nr sali: sala komputerowa Cyceron

Charakterystyka:

Zajęcia prowadzone są na I i II roku studiów licencjackich oraz na I roku studiów magisterskich. Mają na celu przygotowanie studentów do wykonywania modeli komputerowych na potrzeby pracy we wzornictwie przemysłowym. Oprócz nauczenia podstaw Rhinoceros 3D i uzyskiwania oczekiwanej geometrii, postawiono nacisk na świadome posługiwanie się programem. Prowadzone ćwiczenia pozwalają studentom uzyskiwać prawidłowe jakościowo powierzchnie, z oczekiwanym stopniem ciągłości, zależnie od potrzeb estetycznych oraz technologicznych. Ćwiczona jest umiejętność wyboru metod pracy oraz planowania kolejnych działań. W ten sposób studenci uczą się panować nad cyfrowymi narzędziami zależnie od charakteru projektu i etapu na którym się on znajduje. 

Program jest uzupełniony o modelowanie organiczne SubD oraz wstęp do zastosowania siatek poligonalnych. Nauczane są narzędzia analityczne, pozwalające optymalizować projekt w trakcie powstawania. Ponadto studenci poznają techniki renderingu fotorealistycznego, pozwalające na czytelne i atrakcyjne zaprezentowanie projektu.

W zależności od potrzeb, modele są wstępnie opracowywane pod kątem technologii produkcji lub przygotowywane do druku 3D. Omawiane są uwarunkowania technik szybkiego prototypowania oraz stosowane przy nich materiały.

Literatura:

do góry