Typ studiów:
stacjonarne II stopnia
Nr sali: 115
Pracownia Projektowania Informacji Wizualnej przygotowuje studenta do samodzielniej pracy w zakresie systemowego projektowania informacji wizualnej. Proces dydaktyczny realizowany w oparciu o treści teoretyczne i odpowiednio opracowane ćwiczenia uwzględnia kompleksowe rozwiązywanie zadań projektowych służących kształtowaniu zdolności tworzenia spójnych opracowań wizerunkowych. W skład systemu wchodzą takie elementy jak projekty znaków firmowych, logotypów, druków akcydensowych, reklamy prasowej, plakatów, druków wielkoformatowych, grafiki na środkach transportu, grafiki w przestrzeni architektonicznej (wewnętrznej i zewnętrznej), layoutów stron www i grafiki na cyfrowych urządzeniach mobilnych. W wyniku przeprowadzonego procesu dydaktycznego student powinien posiąść umiejętność tworzenia własnej unikalnej stylistyki i kreowania indywidualnej postawy artystycznej.
Wiodące treści programowe nauczania związane są z realizacją ćwiczeń obejmujących zagadnienia związane z opracowaniem systemów informacji wizualnej dot. wydarzeń kulturalnych, społecznych i komercyjnych. Program uwzględnia stopniowanie trudności w poznawaniu i stosowaniu formy graficznej oraz kształtowaniu wyobraźni do rozwiązywania postawionych zadań z zakresu projektowania systemów informacji wizualnej. Zadania podejmują zagadnienia związane z budowaniem całościowych systemów identyfikacyjnych od konstruowania podstawowych założeń projektowych do tworzenia obszernych, czytelnych wizualizacji projektu. Dobór tematów w kolejnych semestrach studiów został przystosowany tak, aby zwracał uwagę na praktyczne zastosowanie w życiu zawodowym, dawał możliwości porównawcze do istniejących realizacji, osiągał wysoki poziom oryginalności merytorycznej i wizualnej. Studia kończą się dyplomem w X semestrze. Tematem dyplomowym jest projekt systemu informacji wizualnej dla dowolnie wybranego zadania.
Asystent:
mgr Daria Łuka
Typ studiów:
stacjonarne I stopnia
Nr sali: 119
Charakterystyka:
Podstawowym zagadnieniem poruszanym w pracowni jest projektowanie kinetycznych, animowanych oraz udźwiękowionych form reklamowych i informacyjnych. Treściami uzupełniającymi jest projektowanie i prototypowanie aplikacji użytkowych przeznaczonych przede wszystkim na urządzenia mobilne (docelowo na platformę Google Android). Realizacjami kursowymi są zazwyczaj materiały cyfrowego wideo i aplikacje na urządzenia mobilne. Prace dyplomowe obowiązkowo zawierają elementy brandingu, animacji. Mogą być rozszerzone o problematykę projektowania aplikacji, gier lub innych rozwiązań interaktywnych. W programie pracowni zawarte są zarówno zadania realizowane indywidualnie jak i w grupach zadaniowych. Przykłada się dużą uwagę do uzyskiwania utylitarnych i estetycznych rozwiązań o dużym stopniu zindywidualizowania, i spełniających wymogi technologiczne docelowych wdrożeń czy metod dystrybucji.
Przykłady prac studentów:
Techniczna strona pracowni:
Nr sali: 112
Charakterystyka:
Program Pracowni Projektowania Form Literniczych obejmuje zagadnienia związane projektowaniem komunikatu wizualnego, w którym głównym narzędziem formalnym jest typografia. W pracowni uczymy się podstawowych cech konstrukcji liter, budowy znaków i kompozycji złożonych układów literniczych. Zasady dotyczące doboru, zastosowania i komponowania typografii omawiane są w kontekście zarówno historycznym, jak i funkcjonalnym. Zakres programowy pracowni przewiduje również naukę podstaw projektowania krojów pisma alfabetu łacińskiego. Wszystkie projekty realizowane są na podstawie sformułowanych uprzednio założeń projektowych.
Bio prowadzącego: