Instytut Projektowania Graficznego

2

Sekretariat Instytutu Projektowania Graficznego

pokój 201 
piętro II, pawilon B
ul. Wojska Polskiego 121

mgr Beata Marcyjanik-Patura

42 254 75 30

This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Typ studiów:

stacjonarne I stopnia
stacjonarne II stopnia

Nr sali:  115

Charakterystyka:

Przedmioty wprowadzające oraz wymagania wstępne:

  1. Zainteresowanie podstawowe elementami grafiki projektowej i grafiki komputerowej oraz znajomość warsztatu twórczego z zakresu tworzenia ilustracji i komiksu.
  2. Umiejętność myślenia narracyjnego. Świadomość kreacji plastycznej.
  3. Przygotowanie praktyczne i władanie warsztatem w pracowniach artystycznych z zakresu dyscyplin sztuki, z dziedziny rysunku, malarstwa, grafiki, fotografii.
  4. Znajomość historii grafiki projektowej w szczególności ilustracji i komiksu.

Cel

Celem kształcenia w pracowni jest przygotowanie studenta do nabywania umiejętności samodzielnego działania artystycznego w korelacji z grafiką projektową, po przez wykonywanie zadań związanych z grafiką ilustracyjną i komiksem.

Program pracowni uwzględnia praktyczne umiejętności studenta w kreowaniu obrazu analogowego i cyfrowego, od prostych elementów kompozycyjnych do złożonych i skomplikowanych przeobrażeń obrazu, z zastosowaniem technik cyfrowych. Ponadto program pracowni zakłada również wprowadzenie uczestników zajęć w złożoność interdyscyplinarności działań twórczych. Ważnym celem studiów w pracowni, jest rozwijanie i generowanie własnej postawy twórczej, poprzez realizację zadań na wskazany temat.

Uwzględnia, przedstawianie problemów i zagadnień dnia dzisiejszego w sztuce współczesnej - szczególnie w ilustracji i komiksie - z podkreśleniem znaczenia w/w działań interdyscyplinarnych, łączących m.in. sztuki plastyczne z literaturą, muzyką, teatrem (np. scenopis obrazkowy - storyboard).

Podczas wykonywania zadań, student będzie systematycznie kształtował swój indywidualny język wyrazu artystycznego, z równoczesnym pogłębianiem umiejętności zastosowania właściwego przekazu, stosując odpowiednie środki wyrazu, adekwatne do postawionego zadania.

Ćwiczenia dedykowane w programie pracowni, umożliwią studentom ich nieskrępowany i kreatywny rozwój. Będą preferować wielość punktów widzenia, akceptować mnogość postaw z uwzględnieniem różnych światopoglądów. W procesie kształcenia studenta w pracowni ważnymi elementami są:

  • jego rozwój kreatywności;
  • zapoznanie się z zasadami myślenia narracyjnego;
  • zdobywanie umiejętności realizacji własnych wizji artystycznych przy świadomym użyciu warsztatu swoich możliwości;
  • doskonalenie umiejętności w pracy w zespole.

Treści kształcenia:

Program przedmiotu zakłada indywidualne podejście do studenta. Studenci pracują indywidualnie. Zadania i ćwiczenia są poprzedzane wstępami merytorycznymi, a w trakcie ich realizacji

wspomagane korektami indywidualnymi. Korekty są ukierunkowane do pobudzania w studencie jego samodzielnych decyzji twórczych m.in. poprzez kształtowanie w nim umiejętności

podejmowania trafnych rozwiązań twórczych, z uwzględnieniem właściwych hierarchizacji środków wyrazu. Wszelkie działania twórcze studenta przy wykonywaniu zadań bieżących i kolejnych są dokumentowane w formie drukowanej i elektronicznej, co stanowi ważną część do potwierdzenia zakładanych efektów uczenia się wpisanych w program pracowni, a dla studenta pełnią rolę śledzenia na bieżąco własnego postępu i rozwoju twórczego.

%MCEPASTEBIN%
do góry