Prezentowana w Galerii Re:Medium wystawa „Czas teraźniejszy niedoskonały” to spotkanie dwóch artystek wielomedialnych, studentek Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi, dostrzeżonych przez Miejską Galerię Sztuki w Łodzi w 39. Konkursie im. Władysława Strzemińskiego – Sztuki Piękne. Zarazem jest to zderzenie autorek obu autorek - Marii Lasmakovej i Klaudii Pieniak - które pragną, by widz umiał interpretować dzieło lub doświadczać je zmysłowo i był gotowy zadawać sobie niewygodne pytania.
Wystawa jest wystawą premierową. Zaprezentowanych zostanie na niej osiemnaście prac, w tym sześć rysunków wykonanych w technice batiku, sześć linorytów czarno-białych i sześć grafik wykonanych w technice suchego tłoku.
Wystawa ,,Tygiel” jest symbiotycznym zderzeniem matematycznej estetyki grafik Piotra Skowrona, abstrakcyjnego ładu prac Ireny Zieniewicz oraz linearnego szaleństwa cechującego twórczość Macieja Walczaka.
Wystawa retrospektywna prof. Zdzisława Olejniczaka.
Na wystawie jest prezentowanych szesnaście czarno-białych linorytów z lat 2000-2022.
"Uprawiający z sukcesem malarskie rzemiosło Piotr Stachlewski sięgnął po fotografię. Konsekwentnie przez wiele lat rejestrował setki widoków miasta, w którym dominują grafitti wykonane przez kibiców RTS i ŁKS. W tych fotografiach, pozornie tylko będących cytatami z rzeczywistości, zapisana została dojmująca przemoc i bezsilność. Ludzie wykonujący te wizualne akty wandalizmu, realizują prawdopodobnie potrzebę sprawczości, której nie mogą realizować w bardziej twórczy sposób. Kluby sportowe przydzieliły im rolę widzów, którzy swoje emocje są w stanie rozładować tylko w formie agresywnych zachowań, prowadzących niekiedy do przemocy."
We czwartek 18 stycznia 2024 r. o godz. 18.30 w Galerii Wozownia 1/5 Uniwersytetu Łódzkiego rozpocznie się wernisaż wystawy „Przenikanie”, będącej owocem pracy niezwykłego tandemu twórczego: prof. Ryszarda Hungera, wieloletniego nauczyciela akademickiego Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi (wcześniej: Państwowej Wyższej Szkoły Sztuk Plastycznych w Łodzi), rektora uczelni w latach 1987-1993, oraz dra Piotra Kotlickiego, wykładowcy Szkoły Filmowej w Łodzi.
Wystawa "Dzianina czy tkanina" to efekt badań mających na celu sprawdzenie wpływu wyboru materiału na układalność i realizację form odzieżowych w kontekście impaktu na środowisko naturalne.
§Alex R.M. Thompson tak pisze o wystawie: „Zainicjowany przez prof. Marilène Oliver i hojnie sfinansowany przez Wirth Institute projekt „Built to Last: Architecture, Memory, and the Imaginary Atrium” jest wynikiem owocnej wymiany pomiędzy Akademią Sztuk Pięknych im. Strzemińskiego w Łodzi i University of Alberta w Edmonton. Połączeni wzajemną fascynacją środowiskiem zabudowanym i jego ekspresją za pośrednictwem mediów grafiki artystycznej, Alicja Habisiak-Matczak i Alex R.M. Thompson spędzali czas na zwiedzaniu miasta, które dla drugiego z nich jest domem, w maju i w czerwcu 2023 r. Praca wynikająca z tej wymiany doświadczeń, wiedzy i miejskich wrażeń znajduje się w atrium, przestrzeni pomiędzy ostatecznymi celami podróży, wypełnionej ulotnymi możliwościami, chwilami spotkań i pobieżnych spojrzeń”.
Przestrzeń Galerii Madame Chromatique w Łodzi już wkrótce stanie się miejscem międzynarodowej wystawy sztuki współczesnej prezentującej artystów w dziedzinie malarstwa, rysunku i grafiki warsztatowej.
Miło nam poinformować, że pedagodzy naszej uczelni, prof. Jolanta Rudzka-Habisiak, dr hab. Alicja Habisiak-Matczak, prof. uczelni oraz dr Tomasz Matczak zostali zaproszeni przez współorganizatora projektu – Fundację Sztuki Współczesnej Proyecto Ace w Buenos Aires i jej Dyrektora, prof. Alicję Candiani, do zorganizowania swoich indywidualnych wystaw podczas Międzynarodowego Festiwalu Grafiki i Sztuki na Papierze FIG BILBAO.
W Galerii Curators’LAB w Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu do 12 grudnia br. trwa wystawa dr hab. Joanny Trzcińskiej, prof. uczelni.
Wystawa jest adresowana do miłośników pejzażu. Celem powstania dzieł było autentyczne malarskie doświadczanie natury z całym jej pięknem, zmiennością i surowością. Najważniejsze jest dotknięcie istoty zjawiska bez filtra aparatu fotograficznego czy komputera. Wszystkie prace prezentowane na wystawie wykonane są w technice olejnej na płótnie. Cykl prac dotyczy badania zagadnienia zmienności i nietrwałości natury a metafizyczną niezmiennością