• 01.jpg
    Filename: 01.jpg
    Size: 746.52 KB
  • 02.jpg
    Filename: 02.jpg
    Size: 600.14 KB
  • 03.JPG
    Filename: 03.JPG
    Size: 161.67 KB
  • 04.jpg
    Filename: 04.jpg
    Size: 184.1 KB
  • 05.jpg
    Filename: 05.jpg
    Size: 134.51 KB
  • 06.jpg
    Filename: 06.jpg
    Size: 525.04 KB
  • 07.jpg
    Filename: 07.jpg
    Size: 645.48 KB
  • 09.jpg
    Filename: 09.jpg
    Size: 381.36 KB
  • 10.jpg
    Filename: 10.jpg
    Size: 577.8 KB
  • 11.jpg
    Filename: 11.jpg
    Size: 187.8 KB
  • 12.jpg
    Filename: 12.jpg
    Size: 362.83 KB
  • 13.jpg
    Filename: 13.jpg
    Size: 145.24 KB
  • 14.jpg
    Filename: 14.jpg
    Size: 178.53 KB
  • 15..jpg
    Filename: 15..jpg
    Size: 668.96 KB
  • 16.JPG
    Filename: 16.JPG
    Size: 718.91 KB
  • 17.jpg
    Filename: 17.jpg
    Size: 79.08 KB
  • 18.jpg
    Filename: 18.jpg
    Size: 78.24 KB
  • 19.JPG
    Filename: 19.JPG
    Size: 128.36 KB
  • 20.jpg
    Filename: 20.jpg
    Size: 583.24 KB
  • 21.jpg
    Filename: 21.jpg
    Size: 540.68 KB
  • 22.jpg
    Filename: 22.jpg
    Size: 155.35 KB
  • 23.jpg
    Filename: 23.jpg
    Size: 106.66 KB
  • 24.jpeg
    Filename: 24.jpeg
    Size: 919.11 KB
  • 25.jpg
    Filename: 25.jpg
    Size: 127.43 KB
  • 26.jpg
    Filename: 26.jpg
    Size: 569.77 KB
  • 27.jpg
    Filename: 27.jpg
    Size: 287.87 KB

Asystentki:

dr Gabriela Cichowska

dr Aleksandra Kozioł

Typ studiów:

stacjonarne jednolite studia magisterskie - dotyczy studentów Wydziału MiR

stacjonarne I stopnia- dotyczy studentów pozostałych Wydziałów w

stacjonarne II stopnia- dotyczy studentów pozostałych Wydziałów w

Nr sali:  211 (gmach: ul. Wojska Polskiego)

Charakterystyka:

Student 1-ego roku przychodzi do pracowni malarstwa z pewnymi umiejętnościami realistycznego malowania zweryfikowanymi egzaminem. Początkowy semestr przeznaczony jest na ćwiczenia techniczne utrwalające umiejętności adepta, lub je uzupełniające. Od drugiego semestru zachęcany jest do zdefiniowania własnego artystycznego credo i podjęcia własnej problematyki malarskiej – to jest cel główny. Po samookreśleniu następuje praca nad doborem najlepszych środków dla wyrażenia treści (użytym kodem wizualnym), dobór odpowiedniego warsztatu i praca nad nim, wzbogacanie refleksji (miedzy innymi przez lektury).

Ułatwieniu odnalezienia sensu własnej twórczości służy analiza sensów zastanych -lub ich podważenie- w występujących zjawiskach w pracowni lub poza nią. W pracowni mamy kontakt z materią ożywioną i nieożywioną, w różnym stopniu uporządkowania estetycznego i znaczeniowego. Materia ożywiona to głównie ludzie w różnym stopniu poruszający się (dobry temat malarski), czasami z aluzyjnym wyróżnieniem kogoś w rodzaju klasycznego modela, zachęcającego do studiów z natury, analizy koloru i formy na wzór akademicki, bądź dokonania np. pastiszu, czy dekonstrukcji. Materia nieożywiona występująca w przestrzeni pracowni w różnym stopniu uporządkowana, również stanowi pretekst malarskich poszukiwań z pewnym wyróżnionym fragmentem, aluzją do martwej natury. Zarówno model jak i martwa natura zawierają tematykę formalna i znaczeniową będącą pretekstem do własnych poszukiwań artystyczno- technologicznych. Zjawiska z poza pracowni (czy jako szkice z natury, fotografie, zjawiska kultury) mogą być inspiracją do powstających obrazów. studenci są również zachęcani do wizualnych operacji semantycznych w przestrzeni publicznej. Preferowane jest doświadczanie różnych mediów, różnych środków ekspresji, od tradycyjnych do zupełnie nieszablonowych, różnych stylów malowania. Bycie komunikatywnym jako bycie wszechstronnym, czyli możliwość rozumienia różnych użyć języka: na przykład: swobodne posługiwanie się językiem realizmu jak i językiem abstrakcji. Pełne uczestnictwo w kulturze na zasadzie budowania odniesień między formą plastyczną a wyznawaną filozofią, stanem psychologicznym czy zjawiskami politycznymi lub socjologicznymi. Radość bycia sobą, całkowita harmonia z użytymi środkami wyrazu i technologii, kontemplacja tu i teraz.

  • 01.jpg
    Filename: 01.jpg
    Size: 1267.19 KB
  • 02.jpg
    Filename: 02.jpg
    Size: 620.14 KB
  • 03.jpg
    Filename: 03.jpg
    Size: 709.22 KB
  • 04.JPG
    Filename: 04.JPG
    Size: 929.16 KB
  • 05.JPG
    Filename: 05.JPG
    Size: 276.31 KB
  • 06.JPG
    Filename: 06.JPG
    Size: 304.99 KB
  • 07.jpg
    Filename: 07.jpg
    Size: 811.1 KB
  • 08.JPG
    Filename: 08.JPG
    Size: 1333.62 KB
  • 09.jpg
    Filename: 09.jpg
    Size: 762.19 KB
  • 10.jpg
    Filename: 10.jpg
    Size: 285.83 KB
  • 11.JPG
    Filename: 11.JPG
    Size: 973.6 KB
  • 12.JPG
    Filename: 12.JPG
    Size: 1231.43 KB
  • 13.jpg
    Filename: 13.jpg
    Size: 1502.47 KB
  • 14.JPG
    Filename: 14.JPG
    Size: 245.07 KB
  • 15.JPG
    Filename: 15.JPG
    Size: 468.98 KB
  • 16.jpg
    Filename: 16.jpg
    Size: 643.62 KB
  • 17.JPG
    Filename: 17.JPG
    Size: 568.73 KB

Asystent:

dr Aleksandra Kozioł

Typ studiów:

stacjonarne jednolite studia magisterskie
stacjonarne I stopnia
stacjonarne II stopnia

Nr sali:  210

Charakterystyka:

Celem studiów w Pracowni Malarstwa i Działań Interdyscyplinarnych jest doświadczanie i rozwijanie postawy twórczej.

Proponujemy ćwiczenia umożliwiające nieskrępowany rozwój. Doceniamy wielość punktów widzenia i oczekujemy ciekawych postaw oraz różnorodnych światopoglądów. Nasza Pracownia, to miejsce, gdzie poznajemy przeszłe i analizujemy aktualne tendencje w sztuce.

Uważamy, że w pracowni, bezpośrednio przy obrazie, jest miejsce na przekazanie wiedzy proceduralnej rozumianej jako sposób myślenia, styl rozwiązywania problemów formalnych i plastycznych oraz tych z zakresu techniki malarskiej. Kształcenie odbywa się na drodze indywidualnej, a najczęstszą formą oddziaływania jest korekta. Kolektywne formy nauczania, to wprowadzenie do tematu, pokaz oraz wykład. Ważnym elementem studiów są indywidualne ścieżki poszerzania wiedzy i zainteresowań przez, m.in.: lektury, wystawy oraz Internet. Studia w pracowni polegają na aktywnym uczestnictwie w procesie dydaktycznym, na który składa się wykonanie zestawu zaproponowanych zadań z natury oraz z wyobraźni i regularny kontakt z prowadzącymi pracownię. Podstawą do zaliczenia jest obecność na ćwiczeniach i namalowanie przewidzianych programem pracowni obrazów. W ciągu semestru od studentów kierunku malarstwo wymagamy sześć obrazów, studenci pozostałych kierunków malują cztery obrazy.

Studenci pierwszego roku studiują na podstawie autorskiego programu. Zwracamy w nim uwagę na poszerzenie kompetencji z zakresu techniki. Studenci lat starszych malują z natury zadania zaproponowane w pracowni, jednak zmieniają się względem ich prac wymagania. Oczekujemy, wraz z kumulacją doświadczeń i wiedzy, wyższego poziomu kreacji i samodzielności. Przejawia się to w dojrzałości formy malarskiej i indywidualizacji postaw.

Na początku czwartego roku studiów student określa swoje dążenia i zainteresowania w formie własnego credo i ustalonego z prowadzącymi indywidualnego programu. Natomiast zestaw prac dyplomowych może być kontynuacją wcześniejszych ustaleń lub sformułowaną na nowo propozycją.

  • 01.jpg
    Filename: 01.jpg
    Size: 945.7 KB
  • 02.jpg
    Filename: 02.jpg
    Size: 755.14 KB
  • 03.jpg
    Filename: 03.jpg
    Size: 566.76 KB
  • 04.jpg
    Filename: 04.jpg
    Size: 528.58 KB
  • 05.jpg
    Filename: 05.jpg
    Size: 278.86 KB
  • 06.jpg
    Filename: 06.jpg
    Size: 258.86 KB
  • 07.jpg
    Filename: 07.jpg
    Size: 392.03 KB
  • 08.jpg
    Filename: 08.jpg
    Size: 357.4 KB
  • 09.jpg
    Filename: 09.jpg
    Size: 747.96 KB
  • 10.jpg
    Filename: 10.jpg
    Size: 497.29 KB
  • 11.jpg
    Filename: 11.jpg
    Size: 497.16 KB
  • 12.jpg
    Filename: 12.jpg
    Size: 235.16 KB
  • 13.jpeg
    Filename: 13.jpeg
    Size: 955.55 KB
  • 14.jpg
    Filename: 14.jpg
    Size: 802.42 KB
  • 15.jpg
    Filename: 15.jpg
    Size: 173.72 KB
  • 16.jpg
    Filename: 16.jpg
    Size: 513.19 KB
  • 17.jpg
    Filename: 17.jpg
    Size: 649.37 KB
  • 18.jpeg
    Filename: 18.jpeg
    Size: 742.37 KB

Asystent:

mgr Bartek Flis

Typ studiów:

studia dzienne

Nr sali: 272

Charakterystyka:

W Pracowni Działań Malarskich w Przestrzeni Publicznej zaczynamy bardzo tradycyjnie... od obserwacji świateł i cieni układających się na przedmiotach, draperiach i ciele modelki, a mówiąc zwięźlej od próby namalowania martwej natury. To jednak skromny początek drogi jaką w kolejnych latach podążają nasi studenci. Jedni pozostają wierni płótnom malarskim, podczas gdy inni wychodzą poza ich ramy... w przestrzeń (dosłownie i w przenośni).

do góry