Instytut Rzeźby

0

Sekretariat Instytutu Rzeźby

pokój 263 
piętro II, pawilon E

mgr Katarzyna Siennicka

42 254 75 60

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Typ studiów:

Studia II Stopnia

Nr Sali : 165

CHARAKTERYSTYKA:

Program pracowni zakłada poszerzenie umiejętności studentów w samodzielnym i indywidualnym posługiwaniu się sformułowaniami plastycznymi w świecie sztuki przestrzeni wizualnej oraz rozwinięcie praktycznych i teoretycznych problemów kreacji przestrzennej w oparciu o innowacyjne technologie i materiały  oraz główne trendy dla współczesnej sztuki rzeźby, obiektu i instalacji.

Programem pracowni objęte jest podejmowanie studenckich współprac artystycznych, w tym: z instytucjami sztuki, festiwalami, podmiotami publicznymi oraz prywatnymi. Celem takich metod jest wykształcenie umiejętności studenta do świadomego auto-sytuowania własnych realizacji w przestrzeni sztuki nowoczesnej oraz wobec wyzwań i nowych form aktywności zawodowej artysty rzeźbiarza, przygotowanie absolwenta do samo promocji, budowania kontaktów branżowych oraz zdobywania wysokiej pozycji twórcy.

Studia przebiegają  w trybie indywidualnych korekt mających na celu wyłonienie predyspozycji twórczych poszczególnych studentów,  poszukiwania autorskich i innowacyjnych metodologii wykonania tj. budowania autorskich metod twórczych  stanowiących  wynik procesu odnajdywania indywidualnych sposobów wyrażania / materializowania treści-zagadnień. 

W zakresie realizacji tradycyjne formy  rzeźbiarskie mają wchodzić w relacje i stać się częścią szeroko pojętych działań intermedialnych mających swoje podłoże w nowych technologiach, zapożyczeniach środków wyrazu z innych dziedzin pokrewnych artystycznych oraz przemysłowych,  współczesnych nośnikach przekazu i wszelkiego typu performatywnych i interaktywnych działaniach artystycznych opartych na współczesnych kodach kulturowych i społecznych.

Celem pracowni jest interdyscyplinarność działań koncepcyjnych- projektowych -realizacyjnych na tle kodów kulturowych i społecznych, z uwzględnieniem współczesnych kierunków rozwoju sztuki współczesnej, nowych technologii  i  wobec  bieżącej roli artysty rzeźbiarza  w społeczeństwie.

do góry