MENU: (2)
Ad Hoc POSTERS | kampania społeczna COVID-19
Miło nam poinformować, że studenci z Pracownii Projektowania Grafiki Wydawniczej i Typografii Mediów Cyfrowych, prowadzonej przez prof. Sławomira Kosmynkę, włączyli się w akcję walki z koronawirusem, projektując kilkadziesiąt plakatów nawiązujących do sytuacji pandemii.
Komunikat miał być przede wszystkim prosty i sugestywny, nieść wyrazisty przekaz i sprawdzać się w wielu formatach (klasyczny plakat B1 i citylight, ulotka, a także jako grafika w mediach społecznościowych, gif).
Kampania spotkała się z ogromnym zainteresowaniem mediów. Przeczytać można o niej m.in. na stronach:
Akcją zainteresował się również Szpital im. M. Kopernika w Łodzi – planowana jest wystawa studenckich plakatów w foyer szpitalnym.
W galerii zobaczyć można wybrane graficzne interpretacje dwóch tematów:
1. Zostań w domu / Stay at Home
W obecnej sytuacji to bardzo ważne, żeby wszyscy bez wyjątku stosowali się do obowiązujących zasad. Jeżeli nie musisz wychodzić, zostań w domu. Tematem był projekt plakatu / infografiki informującej o zasadach zachowania podczas pandemii COVID-19.
2. Lekarz jako superbohater
Służba zdrowia, a szczególnie lekarze przeżywają szczególnie ciężkie chwile, będąc na pierwszej lini frontu walki z COVID-19. To ogromna odpowiedzialność i wielka presja, które mogą wywołać poczucie zwątpienia, strach i osamotnienie. Dodajmy im sił, pokazując, jak bardzo na nich liczymy, jak wierzymy w ich oddanie i jak bardzo ich wspieramy. Są dla nas superbohaterami i superbohaterkami.
W akcji projektowania plakatów udział wzięli:
- Paulina Choduń
- Ewelina Foltyńska
- Abigail Frączek
- Mateusz Jurczyk
- Ksawery Karczewski
- Agnieszka Kołodziej
- Karolina Kowalczyk
- Szymon Perzanowski
- Pola Piestrzeniewicz
- Patryk Skoczylas
- Jan Szczerbiak
- Paweł Szlotawa
- Aleksandra Wiśniewska
- Łukasz Żukowski
Gratulujemy pomysłów!