W związku z dobiegającą końca pierwszą kadencją Rady Doskonałości Naukowej (RDN), której głównym zadaniem jest nadzorowanie indywidualnych postępowań awansowych i dbanie o najwyższe standardy jakości działalności naukowej, w tym roku odbędą się wybory członków RDN na kadencję 2024-2027. Głosowanie odbędzie się we wrześniu, a wcześniej można będzie zgłaszać kandydatów na członków RDN oraz weryfikować dane osób uprawnionych do głosowania. O szczegółach można przeczytać w Komunikacie nr 4/2023 – w sprawie ogłoszenia harmonogramu wyborów do Rady Doskonałości Naukowej na kadencję w latach 2024-2027:
Przewodniczący Rady Doskonałości Naukowej, działając na podstawie § 12 ust. 1 statutu Rady Doskonałości Naukowej z dnia 9 października 2020 r., ogłasza następujący harmonogram wyborów na kadencję w latach 2024-2027:
Jednocześnie Przewodniczący Rady Doskonałości Naukowej uprzejmie przypomina, że zgodnie z § 12 ust. 2 statutu Rady Doskonałości Naukowej wybory członków Rady Doskonałości Naukowej są przeprowadzane przy wykorzystaniu elektronicznego systemu wyborczego.
Zgłoszenie kandydata na członka RDN musi zawierać:
Zgłoszenia kandydatów, w terminie określonym w harmonogramie, w formie dokumentu elektronicznego opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez kierownika podmiotu zgłaszającego, przesyła się do komisji wyborczej za pośrednictwem elektronicznego systemu wyborczego.
Szczegółowe informacje o uruchomieniu i funkcjonowaniu elektronicznego systemu wyborczego zostaną ogłoszone oddzielnymi komunikatami.
Osoby uprawnione do głosowania w wyborach do RDN mają możliwość weryfikacji swoich danych lub dopisania do listy wyborców do 31 lipca 2023 r.
Pod linkiem radon.nauka.gov.pl można sprawdzić, czy dana osoba jest na liście osób uprawnionych do głosowania.
Indywidualny dostęp do kart wyborczych zostanie przekazany drogą mailową osobom, dla których w systemie będą dostępne następujące dane:
System wyborczy RDN pobiera dane o reprezentowanej dyscyplinie z systemu POL-on. Adres e-mail jest niezbędny do otrzymania karty wyborczej. Jeśli adres jest błędny lub jest go brak, osoba uprawniona do głosowania może samodzielnie go uzupełnić lub poprawić.
Uprawnione do głosowania osoby z ASP w Łodzi otrzymają dodatkową informację i instrukcję mailem na uczelniany adres mailowy.