• 01.jpg
    Filename: 01.jpg
    Size: 550.54 KB
  • 03.jpg
    Filename: 03.jpg
    Size: 1040.88 KB
  • 02.jpg
    Filename: 02.jpg
    Size: 1128.56 KB
  • 04.jpg
    Filename: 04.jpg
    Size: 756.82 KB
  • 06.jpg
    Filename: 06.jpg
    Size: 748.94 KB
  • 05.jpg
    Filename: 05.jpg
    Size: 1375.96 KB
  • 09.jpg
    Filename: 09.jpg
    Size: 714.37 KB
  • 11.jpg
    Filename: 11.jpg
    Size: 973.23 KB
  • 13.jpg
    Filename: 13.jpg
    Size: 923.06 KB
  • 12.jpg
    Filename: 12.jpg
    Size: 1371.68 KB
  • 14.jpg
    Filename: 14.jpg
    Size: 886.63 KB
  • 15.jpg
    Filename: 15.jpg
    Size: 1067.61 KB
  • 16.jpg
    Filename: 16.jpg
    Size: 633.06 KB
  • 17.jpg
    Filename: 17.jpg
    Size: 524.27 KB
  • 18.jpg
    Filename: 18.jpg
    Size: 749.32 KB
  • 19.jpg
    Filename: 19.jpg
    Size: 878.67 KB
  • 20.jpg
    Filename: 20.jpg
    Size: 1065.5 KB
  • 22.jpg
    Filename: 22.jpg
    Size: 450.42 KB
  • 21.jpg
    Filename: 21.jpg
    Size: 1161.82 KB
  • 24.jpg
    Filename: 24.jpg
    Size: 630.42 KB
  • 23.jpg
    Filename: 23.jpg
    Size: 1209.15 KB
  • linkyt.txt
    Filename: linkyt.txt
    Size: 0.09 KB

Asystent: -

Typ studiów:

stacjonarne I stopnia

stacjonarne II stopnia

Nr sali: 129

Charakterystyka:

W Pracownia Papieru istotne jest opanowanie warsztatu. Student zobowiązany jest do zdobycia tej wiedzy tak , aby jego prace nosiły znamiona profesjonalnego działania co uważamy za istotne w sztuce. 

Medium papieru sprzyja analizie natury i to na wielu płaszczyznach – od budowy poszczególnych elementów – po jej spektakularność. Sprzyja analizie konstrukcji, funkcji, budowy struktur i całych obiektów z uwzględnieniem wszystkich zależności i relacji tam występujących. 

Natura w swej złożoności jest nieskończonym źródłem inspiracji – szczególnie dzisiaj, kiedy obszar wglądu w świat poznawanej natury poszerza się do niewyobrażalnych granic. Ważne jest uświadomienie tego faktu a zarazem wyrobienie wśród studentów szacunku do natury. Wyrobienie percepcji wzrokowej w kierunku postrzegania tych zjawisk ,analizowania i przełożenia ich na język sztuki. W konsekwencji także refleksji na temat złożoności świata i naszego w nim miejsca jako części natury i czynnika ją kształtującego. 

Program ma za zadanie uwolnić tkwiący w studentach potencjał twórczy i wiarę we własne siły. Uświadomić współdziałanie i współzależność wszystkich dziedzin sztuki. 

Zajęcia prowadzone są pod nadzorem pedagogów, wspólnie ze studentami wszystkich grup. Przerabianie ćwiczeń warsztatowych i realizacja zadań może odbywać się poza zajęciami. Kolejne etapy realizacji są omawiane podczas korekt. Zakres zadań i ćwiczeń jest skonstruowany „spiralnie” – tak, aby poprzez powtarzanie poszczególnych zagadnień stale poszerzać ich zasięg, utrwalając jednocześnie zdobytą wiedzę. 

A very important thing at the Paper Studio is to learn how to consciously control the process of papermaking. The student should be focused on gaining that knowledge so finally his works can represent a mature and professional way of thinking. 

The paper medium inclines to analyse the numerous aspects of nature, from the structure of its’ every simple element to the appreciation of the spectacular character of nature in general. The program of the Studio leads to investigate the construction, function and structure of the objects, paying attention to the relations and interactions between their inner parts. In addition, the analysis concerns the environment in general and the human as a part of this environment and as a factor of a very strong influence. 

Nature and its elaborated structure is an unlimited source of inspiration. Especially today, when the area of knowledge has become so wide, almost unlimited. In our opinion, a very important issue is to teach students to be respectful of nature as the main source of inspiration. Moreover, we think this applies to every subject in the area of fine arts. Students become aware of the processes inside the nature and start being more sensitive to it. Consequently, they are able to translate this nature phenomenon into the language of art. 

The program of Paper Studio frees the creativity and helps students to believe it their own creative abilities. The classes are run under the supervision of the teachers, together with the students representing all levels and degrees. The workshop program can be realized both during and after the classes, whenever it is suitable for a student. Following stages of the projects are discussed during the correction meetings. All exercises and topics have a „spiral” structure, which means they repeat some topics but every time they cover slightly wider areas. This is also a very good way to consolidate already gained knowledge.

Wystawy prac studentów:

2010 r. – „Nowy Ornament” – studenci Katedry Tkaniny ASP w Łodzi, TUL w Libercu i ASP w Bratysławie. Wystawa towarzysząca 13. Międzynarodowemu Triennale Tkaniny w Łodzi „Galeria ZPAP – Na piętrze” i Galeria 87 UMŁ – Turystyki i Współpracy z Zagranicą. 

2010 r. – „Pracownia Papieru” – wystawa prac studentów Pracowni Papieru, Ośrodek Działań Twórczych, Piotrków Trybunalski. 

2010r. – „wARTościowe Papiery” - wystawa prac studentów Pracowni Papieru, BWA , Skierniewice. 

2011r. – „TKANINA - Przegląd Wyższych Uczelni Artystycznych”, Festiwal Łódź Design 2011. Praca studentki Alicji Łaciak. 

2012 r. – „Pracownia Papieru” – wystawa prac studentów pracowni. BWA, Sandomierz. 

2013 r. – Międzynarodowe Triennale Młodych YTAT, Centralne Muzeum Włókiennictwa, Łódź. Wystawa towarzysząca 14. Międzynarodowemu Triennale Tkaniny. Udział studentów Pracowni Papieru ASP w Łodzi: Alicja Łaciak, Marta Kędziora 

2013 r. – „Pracownia Papieru”, wystawa dorobku pracowni. Muzeum Papiernictwa, Duszniki Zdrój. 

2013 r. – „Kontakte”, Ost West Forum, Kunstmuseum Villa Zanders, Bergish Gladbach, Niemcy, wystawa prac studentów ASP Łódź i UA Poznań. 

2014 r. – „Common Matter" wystawa prac studentów Katedry Tkaniny i Pracowni Rzeźby Wydziału Tkaniny i Ubioru w Galerii N, Jablonec, Techniczny Uniwersytet w Libercu. 

2016 r. – „2. Międzynarodowe Triennale Młodych YTAT – Łódź 2016”, Centralne Muzeum Włókiennictwa, Łódź. Wystawa towarzysząca 15. Międzynarodowemu Triennale Tkaniny. Udział studenta Jakuba Stworzyjana. 

2017 r. – „Made by hand” – wystawa prac studentów Pracowni Papieru i Pracowni Biżuterii ASP w Łodzi. 

Sukcesy Studentów Pracowni Papieru

2011 r. „XXVIII Konkurs im. Władysława Strzemińskiego - Sztuki Piękne dla studentów ASP w Łodzi”. Wyróżnienie dla Joanny Kurkiewicz. 

2012 r. „9. Międzynarodowy Festiwal Sztuki Książki - Korespondencja” Udział studentki Joanny Kurkiewicz. 

2012 r. „35 Konkurs Przedwiośnie” organizowany przez BWA Kielce, Nagroda Miesięcznika Kulturalnego „Teraz” - wystawa w galerii DŚT i prezentacja na łamach pisma dla Joanny Kurkiewicz. 

2013 r. „Zukunftvisionen 2013”, Zagrzeb, Niemcy, wystawa pokonkursowa, udział studentki Dominiki Federowicz. 

2013 r. „XXX Konkurs im Władysława Strzemińskiego - Sztuki Piękne dla studentów ASP w Łodzi”. Nagroda Prezydenta Miasta Łodzi dla Pauliny Sadrak, również za cykl ilustracji do poezji Gałczyńskiego zrealizowanych w Pracowni Papieru. 

2014 r. „XXXI Konkurs im. Władysława Strzemińskiego - Sztuki Piękne dla studentów ASP w Łodzi”. Nagroda Firmy Scorpio Sp.z o.o. dla Pauliny Sadrak za cykl kolaży „Who is who in the zoo?” 

2014 r. Tomasz Frasoński „From Lausanne to Beijing - 8th Fieberart Biennale Exhibition & Symposium”, 2014 r. Natong, Chiny, udział studenta Pracowni Papieru Tomasza Frasońskiego. 

2015 r. „XXV Konkurs im. Władysława Strzemińskiego – Projekt dla studentów ASP w Łodzi” Nagroda Firmy Alfa-Zeta Sp. z o. o. dla Małgorzaty Terki za zestaw biżuterii z papieru zrealizowanej w Pracowni Papieru. 

2016 r. Nagroda Debiuty 2016 dla Tomasza Frasońskiego „Z Krosna do krosna. Międzynarodowa Biennale Artystycznej Tkaniny Lnianej” w Krośnie. 

2016 r. Wyróżnienie dla Barbary Mydlak na “From Lausanne to Beijing - 9th Fieberart Biennale Exhibition & Symposium”, Shenzhen, Chiny. 

2017 r. Główna nagroda w kategorii „Wschodnia kolebka tkaniny - druk na tkaninie. Powrót do źródeł - papier” dla Grzegorza Marcisza. Projekt „One Asia”, Centrum Promocji Mody, ASP Łódź. 

2017 r. Wyróżnienie dla studentki Barbary Mydlak. „Konfrontacje Sztuki”, Galeria Test, Mazowiecki Instytut Kultury, Warszawa. 

2017 r. GRAND PRIX dla Barbary Mydlak za pracę „Dzienniki Żałobne”, która była częścią jej dyplomu magisterskiego zrealizowanego w Pracowni Papieru. „I Biennale Tkaniny Artystycznej”, Galeria Jak, Poznań. 

2017 r. I nagroda w kategorii „Art & Craft” dla Agnieszki Kalińskiej i jej pracy „Doniczka z domowej makulatury”. Projekt został wykonany w całości z papierowych odpadów domowych, w tym tych niepoddawanych recyklingowi. Eco Made Festival, Centrum Promocji Mody ASP w Łodzi.

2017 r. Srebrny medal dla Barbary Mydlak i wyróżnienie dla Katarzyny Sojki. Prime Time 2017 - Najlepsze Dyplomy Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi, Centralne Muzeum Włókiennictwa, Łódź. 

2017 r. Wyróżnienie honorowe dla Barbary Mydlak. „Projekt Edukacja Artystyczna. Najlepsze Dyplomy Kierunku Edukacja Artystyczna z lat 2014-2017”, Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu i Centrum Kultury Zamek, Poznań.

2019 r. Nagroda Rektorów ASP dla Piotra Strobla za dyplom magisterski. XI Konkurs Najlepsze Dyplomy ASP 2019, Zbrojownia Sztuki, Gdańsk 

2020 r. I miejsce dla Jonatana Jurkowskiego za dyplom licencjacki. Konkurs Prime Stage 2019 – Najlepsze Dyplomy Licencjackie, Centrum Promocji Mody, Łódź.

Inna aktywność Pracowni:

2014 r. „(w)koło papieru” wystawa Koła Naukowego Pracowni Papieru towarzysząca Ecomade Festival, ASP Łódź, 2014r. 

2015 r. Warsztaty z Peace Paper Project. Organizator Koło Naukowe Pracowni Papieru. 

2015 r. „Drugie życie t-shirtu” – pokaz czerpania papieru z bawełny w ramach Festiwalu Nauki, Techniki i Sztuki w Łodzi. Organizator Koło Naukowe Pracowni Papieru. 

2016 r. Warsztaty czerpania papieru w ramach Festiwalu Nauki, Techniki i Sztuki w Łodzi - „Wiedza bez granic”. Organizator Koło Naukowe Pracowni Papieru. 

2016 r. "Opracowanie optymalnych metod barwienia papieru ręcznie czerpanego" - projekt badawczy Koła Naukowego Pracowni Papieru dofinansowany przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach projektu „Dofinansowanie zadań z zakresu studenckiej działalności naukowej, artystycznej i kulturalnej w 2016 roku”.

  • 01.jpg
    Filename: 01.jpg
    Size: 588.96 KB
  • 02.jpg
    Filename: 02.jpg
    Size: 177.46 KB
  • 03.jpg
    Filename: 03.jpg
    Size: 1831.29 KB
  • 04.jpg
    Filename: 04.jpg
    Size: 835.04 KB
  • 05.jpg
    Filename: 05.jpg
    Size: 515.28 KB
  • 06.jpg
    Filename: 06.jpg
    Size: 957.69 KB
  • 07.jpg
    Filename: 07.jpg
    Size: 352.27 KB
  • 08.jpg
    Filename: 08.jpg
    Size: 425.54 KB
  • 09.jpg
    Filename: 09.jpg
    Size: 1691.67 KB

Asystent:

brak

Typ Studiów:

studia stacjonarne II stopnia

Nr Sali: 125

Charakterystyka:

Podczas 2 lat studiów w Pracowni Stylizacji Wnętrza każda studentka czy student ma możliwość poznania tajników wiedzy o projektowaniu wystroju wnętrza z wykorzystaniem gotowych elementów do wizualizacji oraz z zastosowaniem realizacji autorskich. Służą temu zajęcia z propedeutyki architektury wnętrz. Może także poszerzać swoje umiejętności w ramach działań interdyscyplinarnych, unikatowych wykorzystujących klasyczne i autorskie techniki tkackie, ale także te odwołujące się do nowych technologii druku, druku 3D, ploterów tnących etc.

W programie Pracowni Stylizacji Wnętrza można odnaleźć wszelkie aspekty związane z wystrojem czy aranżacją wnętrza, niezależnie od jego funkcji. Zadania pozwalają na stopniowe poznawanie tajników poszczególnych składowych wnętrza jak: podłoga (deski, parkiet, ceramika, dywan, wykładzina, chodnik, dywaniki wejściowe i łazienkowe), okno( firany, zasłony, rolety), ściana(tapeta, struktury dekoracyjne, kolory farb, kamień, cegła, beton etc.), stół (obrus, bieżnik, serwety, podkładki, etc.), oświetlenie( lampy stojące, wiszące, kinkiety, etc.), łóżko( pościel, narzuty, pledy, etc.), meble (siedziska, pufy, taborety, ławki, materace, tapicerka, etc.), łazienka ( ceramika, kamień naturalny, szkło, beton etc.), dodatki dekoracyjne(poduchy, parawany, miękkie osłony na donice, pojemniki wielofunkcyjne, kosze tekstylne, etc.), unikat ( gobelin, kilim, tkanina eksperymentalna, naścienna i przestrzenna, etc.).

Zadania służą rozwijaniu umiejętności projektowych umożliwiających realizację własnych pomysłów, poprzez przygotowanie planszy z inspiracjami, wyboru pojedynczego wnętrza (salon, sypialnia, łazienka, pokój dziecka, nastolatka, etc.) czy docelowo pełnego obiektu (mieszkania, domu, biura, sali szkolnej etc.) analizę przeznaczenia pomieszczenia, wyboru stylu historycznego lub współczesnego i kolorystyki. Po opracowaniu ramowych założeń (np. naszego klienta) następuje etap nadawania wnętrzu charakteru i indywidualizmu, ducha własnej kreacji z wykorzystaniem technik rękodzielniczych, eksperymentalnych, materiałów z obszaru sztuki włókna, technologii przemysłowych i wszelkich innowacji.

W pracowni Stylizacji Wnętrza dominuje relacja mistrz – uczeń, odbywa się dialog problemowy, czasem korekta zbiorowa i przegląd prac. Problematyka wystroju wnętrz przybliżana jest w formie wykładów, prezentacji multimedialnych, analizy trendów, wizyt studyjnych, spotkań z przedstawicielami branż związanych z wnętrzem.

Co ważne, program Pracowni jest elastyczny, modyfikowany stosownie do oczekiwań studenta, gwarantujący dostęp do technologii realizacyjnych, warsztatów rękodzielniczych, materiałów źródłowych.

Pracownicy techniczni:

Kierownik warsztatów - Zbisław Janiak

mgr Krzysztof Mikoś

Typ studiów:

stacjonarne I stopnia

stacjonarne II stopnia

Nr sali:

130,
126

Charakterystyka:

W ramach zajęć studenci poznają dostępne metody realizacyjne w zakresie projektowania druku na tkaninie. System ćwiczeń umożliwia opanowanie podstaw projektowania wzorów oraz przygotowania ich do druku w oparciu o parametry techniczne, wynikające z rodzaju zastosowanej technologii. Pracując samodzielnie, studenci mają szansę poznać warsztaty druku od strony praktycznej, eksperymentować i łączyć wybrane techniki, nabierając przy tym świadomości wieloaspektowości ich zastosowania.

Program zajęć obejmuje zagadnienia dotyczące:

  • projektowania wzorów raportowanych, jednoraportowych i wzorów w postaci aplikacji oraz przygotowania projektów do druku w oparciu o parametry techniczne,
  • poznania specyfiki dostępnych metod realizacyjnych (w tym świadomość dostosowania skali i charakteru projektowanego wzoru oraz doboru podłoża w zależności od wybranej techniki i przeznaczenia),
  • wykorzystania warsztatu druku w procesie kreacyjnym i eksperymentalnym,
  • realizacji małych form użytkowych i próbników tkanin (możliwość zastosowania różnorodnych materiałów, eksperymentowania z podłożem i łączenia technik).

Studia stacjonarne I stopnia

I rok – plan zajęć

II rok – plan zajęć

III rok – plan zajęć

Studia stacjonarne II stopnia

I rok – plan zajęć

II rok – plan zajęć

Zapoznaj się z poniższym harmonogramem:

Harmonogram prezentacji pracowni specjalizacyjnych Instytutu Tkaniny, Druku i Stylizacji Wnętrz (studia I i II stopnia)


Prosimy na bieżąco śledzić pojawiające się na stronie internetowej uczelni informacje, gdyż plany zajęć mogą ulegać zmianom w każdym momencie. 

do góry