Instytut Animacji i Gier dysponuje specjalistycznymi, profesjonalnie wyposażonymi pracowniami artystycznymi, studiami animacyjnymi i filmowo-animacyjnymi oraz pracowniami komputerowymi dostosowanymi do zajęć z animacji, technologii audiowizualnej i projektowania graficznego. Pozwala to, na efektywne kształcenie studentów w zakresie wykorzystania tradycyjnego warsztatu artystycznego poszczególnych dyscyplin, jak i współczesnych narzędzi kreacji, takich jak cyfrowa edycja obrazu, łączenie filmu z dźwiękiem oraz przetwarzany komputerowo obraz filmowy.

Program kształcenia oferuje absolwentom kompetencje umożliwiające samodzielne projektowanie płaskich i przestrzennych form animowanych, w tym grafiki animacyjnej. Studia dają również możliwość rozwinięcia umiejętności w zakresie tworzenia storyboardów, komiksów oraz projektowania gier komputerowych. W programie kształcenia przewidziano między innymi praktyczne zajęcia z rysunku, malarstwa, kreacji modela rzeźbiarskiego, specjalistycznej ilustracji, storyboardu i komiksu, animacji płaskiej, animacji przestrzennej, animacji interaktywnej, naukę programów do tworzenia grafiki i animacji komputerowej w środowisku 2D i 3D, naukę tworzenia efektów specjalnych, modelowanie postaci i środowiska w grach wideo, projektowanie lalki dla filmu animowanego, preprodukcję gier i filmów, wykłady z historii animacji, analizę dzieła plastycznego oraz kompozycję obrazu filmowego. Ponadto studenci kierunku animacja mają możliwość uczęszczania na zajęcia w pracowniach innych Instytutów realizując treści programowe (np. w Pracowni Praktyki i Teorii Koloru czy wykłady prowadzone przez pedagogów z Katedry Teorii i Historii Sztuki).

Specjalistyczne pracownie:

  • Pracownia Podstaw Animacji
  • Pracownia Animacji Lalkowej
  • Pracownia Filmu Animowanego
  • Pracownia Grafiki Animacyjnej
  • Pracownia Ilustracji, Komiksu i Preprodukcji Gier i Filmów
  • Pracownia Rysunku Koncepcyjnego i Storyboardu
  • Pracownia Intermedialnych Działań na Płaszczyźnie
  • Pracownia Animowanych Struktur Wizualnych
  • Pracownia Efektów Wizualnych
  • Pracownia Cyfrowej Edycji Obrazu

Pok. 29

ul. Franciszkańska 76/78

mgr Justyna Pietrasik | specjalista ds. dziekanatu

+48 42 254 75 70

This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.


Godziny przyjęć:

poniedziałek: 10.00 – 13.00
wtorek: 10.00 – 13.00
środa – nieczynne
czwartek: 10.00 – 13.00
piątek: 10.00 – 13.00

Dyrektor Instytutu Animacji i Gier:

dr Dariusz Ludwisiak

This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Kierownicy pracowni:

Pracownia Cyfrowej Edycji Obrazu – dr hab. Piotr Kucharski, prof. uczelni

Pracownia Grafiki Animacyjnej – dr hab. Piotr Kucharski, prof. uczelni

Pracownia Animowanych Struktur Wizualnych – dr Dariusz Ludwisiak

Pracownia Filmu Animowanego – prof. Krzysztof Rynkiewicz

Pracownia Podstaw Animacji – dr Izumi Yoshida

Pracownia Animacji Lalkowej – dr Agata Gorządek

Pracownia Intermedialnych Działań na Płaszczyźnie – dr hab. Rafał Sobiczewski, prof. uczelni

Pracownia Efektów Wizualnych – dr Michał Jankowski, adiunkt

Pracownia Ilustracji, Komiksu i Preprodukcji Gier i Filmów – prof. Gabriel Kołat

Pracownia Rysunku Koncepcyjnego i Storyboardu – dr Krzysztof Ostrowski

do góry