Typ studiów:

stacjonarne I stopnia

stacjonarne II stopnia

Nr sali: 248

Charakterystyka:

Pracownia Technologii i materiałoznawstwa powstał w 2009 roku. Zajęcia obejmują wykłady i ćwiczenia technologiczne. Celem dydaktycznym pracowni jest zapoznanie studentów z technikami, technologiami oraz materiałami wykorzystywanymi przy tworzeniu biżuterii i galanterii. Znajomość warsztatu i specyfiki używanych materiałów jest pomocnym elementem podczas projektowania a zarazem umożliwia uzyskanie zamierzonego efektu plastycznego przy jego realizacji.

Typ studiów:

stacjonarne I stopnia

stacjonarne II stopnia

Nr sali: 244a

Charakterystyka:

Podczas zajęć z Komputerowego Wspomagania Projektowania student poznaje program komputerowy służący do trójwymiarowego projektowania biżuterii Matrix 3D firmy Gemvision. Zaletą projektowania w systemie 3D jest możliwość wyeliminowania na etapie projektowym błędów popełnionych podczas myślenia o projekcie. A także wykreowaniu w wirtualnej rzeczywistości przestrzennego modelu widocznego z każdej strony, w 100% realnego, mimo iż tylko wygenerowanego na ekranie komputera. Pozwala to urzeczywistnić myśl pojawiającą się w sferze intelektualnej w niezwykle realny obraz. Ta metoda pozwala także na wprowadzanie poprawek, korekt jeszcze na etapie wizualizacji, a nie w trakcie realizacji projektu. Umożliwia dopracowanie zaprojektowanego modelu bez ponoszenia kosztów jego realizacji, zaangażowania materiałów i własnej pracy. Projektowanie w programach 3D przestrzennych obiektów jest niewątpliwie dużym ułatwieniem, a myśląc ekonomicznie w znaczny sposób obniża koszty przygotowania prototypów. Jest to niezwykle ważne przy produkcji także biżuterii. Projektantom unikatowych modeli daje nowe narzędzia, a także pozwala usprawnić proces twórczego projektowania.

Wprowadzenie do programu poprzedzone jest ogólnym omówieniem zasad działania, pokazem jego możliwości i podstawowymi ćwiczeniami związanymi z jego działaniem. Student poznaje sposoby pracy z programem, oswaja się z pracą z komputerem i nabywa wprawy w posługiwaniu się Matrix'em. Po fazie ćwiczeń ogólnych następuje praca indywidualna z komputerem – student rysuje i realizuje własne projekty.

Pracownicy:

Tadeusz Michalak
Sylwester Pietras

Typ studiów:

stacjonarne I stopnia
stacjonarne II stopnia

Nr sali:

244 - 248
45

Charakterystyka:

Na warsztatach studenci samodzielnie lub pod opieką pracowników technicznych wykonują ćwiczenia z pracowni projektowych Instytutu Biżuterii.

Typ studiów:

stacjonarne I stopnia

Nr sali: 45

Charakterystyka:

Pracownia Podstaw Projektowania Biżuterii zakłada zapoznanie się z metodami wykorzystującymi nowoczesny sposób projektowania współczesnych form biżuterii.

W trakcie zajęć odbędzie się szereg warsztatów konceptualnego projektowania rozwijającego kreatywność, a także urozmaicającego umiejętności studentów. Podczas poszczególnych paneli studenci będą indywidualnie lub w grupach odpowiadali na zadany problem rozwijający dynamikę procesu twórczego.

Na zajęciach studenci będą opracowywali zarówno stronę projektową zadania jak i technologiczną. W ten sposób poznają podstawowe właściwości wykorzystywanych materiałów, a także wdrożą się w warsztatową stronę projektowania biżuterii. Jednoczesne poznawanie tradycyjnych technologii w połączeniu z nowoczesnym projektowaniem pozwoli na wykorzystanie kreatywności oraz umiejętności warsztatowych na późniejszych etapach rozwoju studentów.

W pracowni studenci zapoznają się również z sylwetkami współczesnych twórców oraz najistotniejszymi wydarzeniami z branży biżuterii, co także pomoże im w rozwoju osobistym oraz wprowadzi ich głębiej w struktury wybranego przez siebie kierunku.

Typ studiów:

stacjonarne I stopnia

Nr sali: 55

Charakterystyka:

Zajęcia w Pracowni Medalierstwa to indywidualne spotkania ze studentami. Ćwiczenia skłaniają do poszukiwania formy przedmiotów użytkowych, medali i statuetek. Celem i sensem ćwiczeń jest sprowokowanie studenta do samodzielnego podejmowania i prowadzenia procesu twórczego. Fundamentem zajęć w Pracowni Medalierstwa jest uświadomienie studentowi, jak wygląda proces twórczy, projektowanie i realizacja. Nadrzędnym zadaniem studenta jest osiągnięcie dojrzałości do samodzielnej pracy po ukończeniu Akademii.

Ćwiczenia rozpoczyna wykład i dyskusja, dalsza droga to wieloetapowe konsultacje przedstawianych pomysłów. Studenci są zachęcani do obserwacji zjawisk, ich analizy, do samodzielnego myślenia oraz do poszukiwania niebanalnych rozwiązań.

Jednocześnie student praktycznie stosuje wybraną technologię podczas własnoręcznej realizacji zadania, konfrontuje się z rzeczywistym „oporem materii”, sprawdza adekwatność i skuteczność studiowanych technik.

Pracownia promuje rozumienie idei medalierstwa, jako autonomicznego gatunku twórczości, obszaru niewyczerpanej eksploracji twórczej i dającej szansę samorealizacji przyszłych artystów-projektantów. Ambicją pracowni jest też ugruntowanie pozycji medalierstwa jako dziedziny wyrosłej z tradycji - jednak na wskroś współczesnej, aktualnej, o niewątpliwym znaczeniu społecznym.

Typ studiów:

stacjonarne I stopnia

stacjonarne II stopnia

Nr sali: 45

Charakterystyka:

Pracownia Emalii to miejsce, w którym szczególny nacisk położony jest na różnorodne wykorzystanie koloru w projektowaniu i tworzeniu biżuterii. Jej założenie związane było z chęcią wskrzeszenia i rozpowszechnienia starej jubilerskiej techniki emalii piecowej wśród współczesnych projektantów oraz nauka nietypowego wykorzystania tej technologii w nowoczesnej biżuterii, często w sposób eksperymentalny i niestandardowy. Obecnie studenci pracowni wykorzystują najróżniejsze metody wprowadzania barwy do swoich projektów. Założeniem pracowni jest połączenie tradycji z nowatorskim projektowaniem i podejściem do sztuki.

  • 1.jpg
    Filename: 1.jpg
    Size: 116.92 KB
  • 2.jpg
    Filename: 2.jpg
    Size: 159.03 KB
  • 4.JPG
    Filename: 4.JPG
    Size: 162.78 KB
  • 3.jpg
    Filename: 3.jpg
    Size: 135.77 KB
  • 6.jpg
    Filename: 6.jpg
    Size: 96.44 KB
  • 5.JPG
    Filename: 5.JPG
    Size: 173.09 KB
  • 7.JPG
    Filename: 7.JPG
    Size: 182.87 KB
  • 9.JPG
    Filename: 9.JPG
    Size: 48.3 KB
  • 10.jpg
    Filename: 10.jpg
    Size: 171.22 KB
  • 8.jpg
    Filename: 8.jpg
    Size: 157.04 KB
  • 11.JPG
    Filename: 11.JPG
    Size: 53.93 KB
  • 12.JPG
    Filename: 12.JPG
    Size: 48.42 KB
  • 14.jpg
    Filename: 14.jpg
    Size: 110.88 KB
  • 13.jpg
    Filename: 13.jpg
    Size: 167.57 KB
  • 15.JPG
    Filename: 15.JPG
    Size: 190.76 KB
  • 16.jpg
    Filename: 16.jpg
    Size: 210.32 KB
  • 17.JPG
    Filename: 17.JPG
    Size: 156.29 KB

Typ studiów:

stacjonarne I stopnia

stacjonarne II stopnia

Nr sali: 253A

Charakterystyka:

Pracownia Biżuterii kontynuuje i rozwija program założonej w 1959 roku przez doc. Lenę Kowalewicz Wegner Pracowni Drobnych Form. Program oparty jest na współzależnym równoległym kształceniu w przedmiotach ogólnoplastycznych, teoretycznych oraz praktycznych opartych na technologiach warsztatu złotniczego tradycyjnego i nowoczesnego z zastosowaniem nowych technologii projektowania komputerowego z wydrukami w formacie 3D.

Studia prowadzone są w trybie indywidualnych korekt i preferują indywidualne predyspozycje twórcze poszczególnych studentów do eksperymentowania.

Etapy pracy projektowej zawierają wszystkie szczeble metod kształcenia.

Studenci zobowiązani są także do aktywnego i twórczego uczestnictwa w programach zewnętrznych, (Międzynarodowych Targach Biżuterii, konkursach i wystawach środowiskowych). Celem takich metod jest przygotowanie absolwenta do samo promocji i zdobywania wysokiej pozycji twórcy - specjalisty w środowisku złotniczym.

Założeniem kształcenia na poziomie licencjatu jest przygotowanie zawodowo-artystyczne do pracy indywidualnej i zespołowej oraz na studiach magisterskich do pracy samodzielnej twórczej i kierowniczej w zespołach.

Typ studiów:

stacjonarne II stopnia

Nr sali: 12

Charakterystyka:

Motto:
Wszystko jest powiązane ze wszystkim - Tutto è legato a tutto - Leonardo da Vinci.

Program Pracowni odzwierciedla interdyscyplinarny i intermedialny charakter współczesnej sztuki. Proponuje studentom, przyszłym artystom-projektantom tematykę ćwiczeń stymulującą wykraczanie poza ścisłe ramy dyscyplin artystycznych.

Program adresowany jest do studentów:

  • zainteresowanych przekraczaniem ram tradycyjnych dyscyplin sztuk pięknych i projektowych;
  • pragnących realizować niestandardowy, indywidualny tok studiów;
  • zainteresowanych łączeniem pracy w pracowni z aktywnością w przestrzeni publicznej.

Podstawową zasadą kształcenia w Pracowni jest podmiotowe i indywidualne traktowanie studenta i jego pracy. Program modyfikowany jest w zależności od aktualnych wymagań: każdy student jest indywidualnością, a naszym celem jest dostrzeżenie jego predyspozycji i rozbudzanie motywacji. Oczekujemy od niego kreatywności i inicjatywy, a nie powielania wzorców, choćby najlepszych.

Bliska jest nam zasada Platona: „Akademia może być wszędzie”. Proponujemy studentom różnorodne formy kształcenia poza pracownią np. odbywające się cyklicznie Międzynarodowe Warsztaty Intermedialne Ja, Tu i Teraz.

  • 013.jpg
    Filename: 013.jpg
    Size: 137.85 KB
  • 015.jpg
    Filename: 015.jpg
    Size: 278.36 KB
  • 014.jpg
    Filename: 014.jpg
    Size: 322.76 KB
  • 016.jpg
    Filename: 016.jpg
    Size: 335.54 KB
  • 017.jpg
    Filename: 017.jpg
    Size: 166.39 KB
  • 018.jpg
    Filename: 018.jpg
    Size: 345.84 KB
  • 019.jpg
    Filename: 019.jpg
    Size: 307.9 KB
  • 020.jpg
    Filename: 020.jpg
    Size: 26.91 KB
  • 021.jpg
    Filename: 021.jpg
    Size: 25.71 KB
  • 022.jpg
    Filename: 022.jpg
    Size: 26.9 KB
  • 023.jpg
    Filename: 023.jpg
    Size: 30.06 KB
  • 024.jpg
    Filename: 024.jpg
    Size: 25.15 KB
  • 025.jpg
    Filename: 025.jpg
    Size: 19.48 KB
  • 026.jpg
    Filename: 026.jpg
    Size: 26.86 KB
  • 027.jpg
    Filename: 027.jpg
    Size: 26.41 KB
  • 001.jpg
    Filename: 001.jpg
    Size: 288.96 KB
  • 002.jpg
    Filename: 002.jpg
    Size: 172.79 KB
  • 004.jpg
    Filename: 004.jpg
    Size: 369.95 KB
  • 003.jpg
    Filename: 003.jpg
    Size: 150.25 KB
  • 005.jpg
    Filename: 005.jpg
    Size: 267.6 KB
  • 007.jpg
    Filename: 007.jpg
    Size: 112.46 KB
  • 008.jpg
    Filename: 008.jpg
    Size: 104.73 KB
  • 006.jpg
    Filename: 006.jpg
    Size: 353.52 KB
  • 010.jpg
    Filename: 010.jpg
    Size: 107.38 KB
  • 009.jpg
    Filename: 009.jpg
    Size: 153.5 KB
  • 012.jpg
    Filename: 012.jpg
    Size: 190.42 KB
  • 011.jpg
    Filename: 011.jpg
    Size: 191.86 KB

Typ studiów:

stacjonarne I stopnia

Nr sali: 244

Charakterystyka:

Program Pracowni Form Złotniczych na studiach I-go stopnia opiera się na eksperymentalnym podejściu do projektowania, postrzegania oraz wykonywania biżuterii oraz obiektów biżuteryjnych. Ukierunkowany jest na proces poszukiwania indywidualnych koncepcji twórczych oraz autorskich ścieżek rozwoju w oparciu o aspekty kultury materialnej oraz współczesne sztuki użytkowe. Zakłada strategie działania, które 
w swoim dążeniu skłaniają do analizy rzeczywistości, realnie istniejących problemów projektowo-społecznych, ale także analizowania aktualnych trendów oraz budowania autorskiej koncepcji dążącej do ponadczasowości projektu.

Celem kształcenia tej specjalizacji jest zdobycie wiedzy z zakresu projektowania. 
W trakcie semestru student ma za zadanie zaprojektować przedmioty w ramach ćwiczeń semestralnych, a także ma je finalnie zrealizować. Podczas toku kształcenia studenci opanowują cały proces projektowy, który rozpoczyna się analizą oraz interpretacją inspiracji, a w kolejnej fazie wkracza w obszar założeń koncepcyjno-projektowych. Końcowym etapem jest realizacja wybranych, najlepszych i najciekawszych projektów.

Program Pracowni Form Złotniczych jest dostosowany w taki sposób, aby każdy student zdobył również wiedzę w zakresie technologii złotniczych. Zakłada bazowanie na tradycyjnym warsztacie złotniczym, tradycyjnych technologiach, takich jak odlewanie, lutowanie, kucie czy nitowanie, ale korzysta również z technologii nowoczesnych tj projektowanie 3D w programie Matrix, cięcie laserem, cięcie wodą, obróbka na frezarkach CNC.

Ćwiczenia semestralne na każdym roku studiów dopasowane są stopniem trudności do kolejnych etapów kształcenia. Studenci nabywają wiedzę z zakresu realizowania wytyczonych celów, rozwiązywania problemów plastycznych, rozszerzania koncepcji 
o aspekty seryjności produktu, a także doskonalenia zdolności w zakresie oryginalności rozwiązań projektowych. Wszystkie ćwiczenia realizowane są na warsztatach. Ocenie semestralnej podlegają: oryginalne podejście do wybranego tematu, ciekawe rozwiązania projektowe, a także jakość i perfekcja wykonania.

Typ studiów:

stacjonarne II stopnia

Nr sali: 244

Charakterystyka:

Pracownia Form Złotniczych jest jedną z czterech pracowni dyplomujących na poziomie studiów magisterskich w Instytucie Biżuterii. Celem kształcenia w tej specjalizacji jest opanowanie umiejętności projektowania i wytwarzania drobnych form użytkowych. Studenci projektują i wykonują: przedmioty na stół i biurko, galanterię metalową, przedmioty osobiste, ozdoby mebli, medale i inne drobne przedmioty dekoracyjne. W trakcie studiów uczą się realizować wyznaczone cele działania, opanowują metody pobudzania twórczego myślenia, umiejętności formułowania problemów projektowych oraz szukają oryginalnych rozwiązań projektowych. Nabywają umiejętności: projektowania określonego produktu w określonej technologii, doboru środków plastycznych ( materiałów, technologii) do wybranego projektu, projektowania obiektów przestrzennych, projektowania przedmiotów do określonego wnętrza, ceremonii lub użytkownika, metody prezentacji i dokumentacji zadań projektowych.

Studenci otrzymują zadania w postaci ćwiczeń. Realizując je muszą opanować umiejętność nadania projektowanemu przedmiotowi poprzez różne działania cech działa sztuki. Trudność ćwiczeń jest stopniowana, a ich treść dostosowana do kolejnych etapów kształcenia. Dobór ćwiczeń i sposobów ich realizacji ma spowodować, aby każdy student znalazł własny, indywidualny język wypowiedzi. Studenci muszą umieć uzasadnić podjęte decyzje plastyczne. Na warsztatach realizują wszystkie ćwiczenia. Ocenie podlega oryginalność projektu, właściwy dobór środków plastycznych i jakość wykonanych realizacji

do góry