• 01.jpg
    Filename: 01.jpg
    Size: 1733.68 KB
  • 02.jpg
    Filename: 02.jpg
    Size: 1022.32 KB
  • 03.jpg
    Filename: 03.jpg
    Size: 453.99 KB
  • 04.jpg
    Filename: 04.jpg
    Size: 486.12 KB
  • 05.jpg
    Filename: 05.jpg
    Size: 743.35 KB
  • 06.jpg
    Filename: 06.jpg
    Size: 1259.35 KB
  • 07.jpg
    Filename: 07.jpg
    Size: 1780.9 KB
  • 08.jpg
    Filename: 08.jpg
    Size: 643.81 KB
  • 09.jpg
    Filename: 09.jpg
    Size: 1676.94 KB
  • 10.jpg
    Filename: 10.jpg
    Size: 923.46 KB
  • 11.jpg
    Filename: 11.jpg
    Size: 1879.27 KB
  • 12.jpg
    Filename: 12.jpg
    Size: 894.95 KB
  • 13.JPG
    Filename: 13.JPG
    Size: 1508.52 KB
  • 14.jpg
    Filename: 14.jpg
    Size: 4179.55 KB
  • 15.JPG
    Filename: 15.JPG
    Size: 392.4 KB
  • 16.jpg
    Filename: 16.jpg
    Size: 666.93 KB
  • 17.JPG
    Filename: 17.JPG
    Size: 430.49 KB
  • 18.jpg
    Filename: 18.jpg
    Size: 1225.34 KB
  • 19.JPG
    Filename: 19.JPG
    Size: 455.05 KB
  • 20.jpg
    Filename: 20.jpg
    Size: 1966.01 KB
  • 21.jpg
    Filename: 21.jpg
    Size: 1230.24 KB
  • 22.JPG
    Filename: 22.JPG
    Size: 1468.34 KB
  • 23.JPG
    Filename: 23.JPG
    Size: 933.36 KB
  • 24.JPG
    Filename: 24.JPG
    Size: 707.57 KB
  • 25.jpg
    Filename: 25.jpg
    Size: 1303.23 KB
  • 26.jpg
    Filename: 26.jpg
    Size: 552.66 KB
  • 27.jpg
    Filename: 27.jpg
    Size: 720.43 KB
  • 28.jpg
    Filename: 28.jpg
    Size: 562.43 KB
  • 29.jpeg
    Filename: 29.jpeg
    Size: 1016.5 KB
  • 30.jpg
    Filename: 30.jpg
    Size: 899.89 KB
  • linkyt.txt
    Filename: linkyt.txt
    Size: 0.12 KB
  • linkyt.txt
    Filename: linkyt.txt
    Size: 0.12 KB

Pracownicy techniczni:

mgr Wojciech Nowicki

Halina Sułkowska

mgr Robert Spychała

mgr Grzegorz Wójcik

Typ studiów:

stacjonarne I stopnia

stacjonarne II stopnia

Nr sali:

234

Warsztaty - 232

Charakterystyka:

#comfortcloth #jacquardtextile #żakard #textiledesign #criticaldesign #criticaltextile #doublecloth #tkaninapodwójna #tkaninadekoracyjna #struktura #wzorzystastruktura #tactile #haptic #TC2 #weaving #fibre

Studia w Pracowni Tkaniny Dekoracyjnej skierowane są do twórców zainteresowanych projektowaniem tkaniny żakardowej, znaczeniem tkaniny w kulturze oraz rolą jaką tkanina pełni obecnie w przestrzeni publicznej.
Założeniem fundamentalnym jest rozbudzenie uniwersalnej świadomości projektowej ze szczególnym zwróceniem uwagi na kontekst i adresata dla którego tworzymy, ale także na cel i konsekwencje działania. Ponieważ Pracownia opiera dużą część swej działalności o warsztaty tkackie, proces projektowy bazuje na konkretnych parametrach technicznych. Znajomość warunków przemysłowych pozwala także na przygotowanie wzorów, które mogą być realizowane poza Uczelnią. Student zdobywa zatem wiedzę praktyczną, którą może pogłębiać podczas stażu w firmie i następnie w pracy projektanta tkanin.
Warsztaty z krosnami nicielnicowymi i żakardowymi są idealnym środowiskiem do doskonalenia zdolności praktycznych przy jednoczesnym pogłębieniu zrozumienia nauczanej wiedzy.
Wiedza obejmuje zasady projektowania wzorów oraz aspekty techniczne dotyczące przetransponowania projektu plastycznego na realizację tkacką. Student nauczy się określać wartość swojego projektu i jego potencjalność tkacką poprzez zrozumienie warunków koniecznych do zbudowania wzorzystej struktury o różnym stopniu skomplikowania, będzie zatem potrafił projektować wzory w oparciu o tę świadomość i proponować rozwiązania techniczne przyszłej realizacji. Student zdobędzie w tej pracowni także umiejętność korzystania ze specjalistycznego oprogramowania do projektowania struktur żakardowych, generowania ich symulacji oraz tworzenia wzornic. W Pracowni Tkaniny Dekoracyjnej słuchacz posiądzie zarówno wiedzę teoretyczną jak i praktyczną, przede wszystkim zaś będzie mуgł doskonalić umiejętności projektowe.
Adept Pracowni Tkaniny Dekoracyjnej będzie przygotowany do pracy zespołowej i indywidualnej. W zależności od ilości semestrów spędzonych w pracowni, absolwent będzie w stanie podjąć samodzielną pracę jako projektant tkanin, bądź w firmie jako projektant tkanin przemysłowych. Namysł teoretyczny pozwoli, wykorzystując zdobytą w Pracowni wiedzę, spojrzeć na tkaninę jako medium, które może mieć zastosowanie w twórczości o niekomercyjnym charakterze i zaistnieć w kontekście wystawienniczym.

Studenci Pracowni systematycznie włączani są w projekty realizowane także poza Uczelnią w ramach współpracy z Muzeami i przemysłem czego konsekwencją, oprócz zdobytego podczas wdrożenia doświadczenia, bywają nagrody i uznanie publiczności
(wystawa „Za wolność” w CMWL, wystawa jubileuszowa Działy otwarte/ Działy zamknięte w CMWL, projekt pledu, który zdobył godło musthave podczas festiwalu Lódź Design w 2020 roku.
W 2020 roku Studenci zaprojektowali, zrealizowali, i przekazali także kolekcję koców dla dzieci z ośrodka preadopcyjnego Tuli Luli.

Empatia, czujność i uważność towarzyszące procesowi powodują, że projekty realizowane w Pracowni wpisują się często w nurt dizajnu spekulatywnego, a ulubione słowa kluczowe to COMFORTCLOTH czy CRITICAL DESIGN, coraz częściej jednak projektowanie staje się tu także medytacją nad samą strukturą i eksperymentem polegającym na wydobyciu ze znanych konstrukcji nowych właściwości i znalezieniu dla nich nieoczywistych zastosowań.

IG pracowni

Fb Pracowni

IG Prowadzącej

  • 002.JPG
    Filename: 002.JPG
    Size: 290.24 KB
  • 003.JPG
    Filename: 003.JPG
    Size: 381.49 KB
  • 001.JPG
    Filename: 001.JPG
    Size: 213.14 KB
  • 004.JPG
    Filename: 004.JPG
    Size: 354.22 KB
  • 005.jpg
    Filename: 005.jpg
    Size: 372.2 KB
  • 006.jpg
    Filename: 006.jpg
    Size: 162.04 KB
  • 007.JPG
    Filename: 007.JPG
    Size: 230.06 KB
  • 008.JPG
    Filename: 008.JPG
    Size: 301.6 KB
  • 009.jpg
    Filename: 009.jpg
    Size: 137.62 KB
  • 010.jpg
    Filename: 010.jpg
    Size: 538.3 KB
  • 011.jpg
    Filename: 011.jpg
    Size: 199.25 KB
  • 013.jpg
    Filename: 013.jpg
    Size: 173.16 KB
  • 012.jpg
    Filename: 012.jpg
    Size: 239.8 KB
  • 014.JPG
    Filename: 014.JPG
    Size: 388.58 KB
  • 015.JPG
    Filename: 015.JPG
    Size: 281.01 KB
  • 016.JPG
    Filename: 016.JPG
    Size: 248.7 KB
  • 017.jpg
    Filename: 017.jpg
    Size: 220.34 KB
  • 019.jpg
    Filename: 019.jpg
    Size: 231.92 KB
  • 018.jpg
    Filename: 018.jpg
    Size: 242.35 KB
  • 020.jpg
    Filename: 020.jpg
    Size: 261.01 KB
  • 022.JPG
    Filename: 022.JPG
    Size: 419.09 KB
  • 021.jpg
    Filename: 021.jpg
    Size: 344.36 KB
  • 023.jpg
    Filename: 023.jpg
    Size: 232.84 KB
  • 024.jpg
    Filename: 024.jpg
    Size: 278.83 KB
  • 025.jpg
    Filename: 025.jpg
    Size: 335.58 KB

Asystent:

mgr Paulina Sadrak

Pracownicy techniczni:

mgr inż. Wojciech Nowicki

mgr Zygmunt Łukasiewicz

mgr Grzegorz Wójcik

mgr Robert Spychała

Lucyna Filarczyk

Halina Sułkowska

Typ studiów:

stacjonarne I stopnia

stacjonarne II stopnia

Nr sali:

224

233

Charakterystyka:

Program Pracowni Tkaniny obejmuje działania projektowe w dziedzinie bardzo szeroko pojętej tkaniny – tkaniny artystycznej, unikatowej a także przemysłowej. W katalogu realizacji powstałych w tej pracowni można znaleźć różnego rodzaju prace:

  • wykonane z przędzy klasycznymi technikami tkackimi na krosnach nicielnicowych lub żakardowych, tradycyjne, płaskie tkaniny (stanowiące często elementy scenografii)
  • tkaniny odzieżowe
  • tkackie obiekty wykonane z nietypowych materiałów
  • instalacje artystyczne

Zadania projektowe przygotowywane są dla każdego studenta indywidualnie, w zależności od wybranych przez niego pozostałych specjalizacji. Chcemy bowiem, aby mógł on jak najpełniej i jak najlepiej rozwijać swoje twórcze pasje i zainteresowania, a przede wszystkim, aby umiał świadomie łączyć ze sobą różne działania projektowe z korzyścią dla całości realizacji. Proces kształcenia w Pracowni Tkaniny oparty jest na systemie ćwiczeń, wykładów, prezentacji i korekt oraz na indywidualnej pracy studentów. W trakcie nauki poznają oni techniki tkackie i mogą korzystać ze szkolnych warsztatów. Dla zainteresowanych profesjonalnymi realizacjami w przemyśle mamy kontakt z polskimi firmami tekstylnymi, które otwarte są na realizację wizji młodych artystów. Studenci szukający natomiast przestrzeni dla nietypowych działań, instalacji, oryginalnych sposobów własnej wypowiedzi artystycznej w dziedzinie tkaniny, także znajdą tutaj miejsce dla swoich doświadczeń i eksperymentów. Biorą udział w międzynarodowych konkursach i prezentacjach otrzymując nagrody i wyróżnienia (sukcesy naszych studentów poniżej).


SUKCESY

Studentów Pracowni Tkaniny Eksperymentalnej (wystawy, konkursy, nagrody 2009 – 2017):

2009

„Nowy ornament” - Akademia Sztuk Pięknych w Łodzi i Bratysławie

Wystawa prac studentów- Galeria ‘Design Studio ULUV’- Bratysława, SŁOWACJA. Organizator ASP Bratysława

“CAMPUS @Heimtextil 2009 – Textile European Art Academies”.

Międzynarodowe Targi Tkanin Dekoracyjnych – wystawa studentów 17 Wyższych Uczelni z Europy, FRANKFURT nad Menem, NIEMCY.

Udział studentów Pracowni Tkaniny Eksperymentalnej w wystawie i spotkaniu.

„Nowy ornament” – Uniwersytet Techniczny w Liberce, CZECHY

(wystawa po- warsztatowa -Kremnica 2008), Galeria N-Jablonec n/N Udział studentów Pracowni Tkaniny Eksperymentalnej w wystawie i spotkaniu.

2010

„CAMPUS – HEIMTEXTIL 2010”- Frankfurt , NIEMCY, Międzynarodowe Targi Tkanin Dekoracyjnych - prezentacja prac i udział studentów Pracowni Tkaniny Eksperymentalnej w międzynarodowej wystawie 16 Wyższych Szkół Artystycznych z Europy we Frankfurcie nad Menem.

„Young Concract Creations Award 2010: UPHOLSTERY” –Frankfurt, NIEMCY -międzynarodowy konkurs

II Nagrodę w w/w konkursie otrzymała Paulina Ptasznik

Zakwalifikowano 67 młodych projektantów tkanin z całej Europy w tym 3 studentki Pracowni Tkaniny Eksperymentalnej: Małgorzata Mróz, Anna Borowska, Paulina Ptasznik. Organizator: Międzynarodowe Targi Tkanin- Heimtextil we Frankfurcie.

„Nowy Ornament 2010 – międzynarodowa wystawa - studenci Katedry Tkaniny ASP w Łodzi, TUL w Libercu (Czechy ) i ASP w Bratysławie (Słowacja) – prezentacja prac studentów z 3 w/w Uczelni Wyższych.

Wystawa towarzysząca 13 Międzynarodowemu Triennale Tkaniny w Łodzi, „Galeria ZPAP – Na piętrze” oraz Galeria 87 UMŁ – Turystyki i Współpracy z Zagranicą

Organizator: Katedra Tkaniny ASP w Łodzi

Ogólnopolska wystawa „Arena Design – Europejski Design dla biznesu - EDUKACJA”, Międzynarodowe Targi Poznańskie. Udział prac 3 studentek Pracowni Tkaniny Eksperymentalnej: Anny Borowskiej, Pauliny Ptasznik, Katarzyny Waśkiel.

„Chodzież – Łódź. Łódź – Chodzież. Katedra Tkaniny ASP w Łodzi” - Wystawa prac studentów Katedry Tkaniny, Wydziału Tkaniny i Ubioru ASP Łódź Galeria Salon Artystyczny MDK Chodzież

PREZENTACJA „interflatdesign.pl” - Wystawa prac studentów 4 Pracowni Katedry Tkaniny podczas ogólnopolskiej wystawy pod w/w tytułem w Hali Expo w Łodzi. Organizator: Międzynarodowe Targi Łódzkie

Konkurs im. Władysława Strzemińskiego – Projekt - 2010 rok – wystawa w Galerii Kobro, ASP w Łodzi. Nagroda Firmy POLONTEX S.A dla Pauliny Ptasznik

2011

TVP ŁÓDŹ - 21-28.02.2011 Prezentacja tkanin studentów Katedry Tkaniny w studio TVP Łódź (elementy scenografii).

Autorka prezentowanej pracy: Małgorzata Mróz

WYJAZD na „CAMPUS @HEIMTEXTIL 2011”- FRANKFURT nad Menem, NIEMCY.

Udział w Targi Tkanin Dekoracyjnych i w międzynarodowej wystawie oraz warsztatach 15 Wyższych Europejskich Szkół Artystycznych.

Prezentacja prac i udział studentów Pracowni Tkaniny Eksperymentalnej. Studenci : Danuta Włodarska, Alicja Łaciak, Ilona Kowalczyk

Międzynarodowa wystawa pokonkursowa młodych projektantów tkanin z Europy – „Young Contract Creations Award 2011 : UPHOLSTERY” - Frankfurt nad Menem, NIEMCY

Organizator: MiędzynarodoweTargi Tkanin Heimtextil 2011- Frankfurt.

Zakwalifikowane zostały prace 3 studentek: Aleksandry Barańskiej oraz Ilony Kowalczyk

Festiwal ŁÓDŹ DESIGN 2011

MIĘDZYNARODOWA WYSTAWA „PRZEGLAD SZKÓŁ- TKANINA”

- udział w pokonkursowej, międzynarodowej wystawie prac studentek Pracowni Tkaniny Eksperymentalnej: Alicji Łaciak, Małgorzaty Mróz, Aleksandry Barańskiej, Mileny Wiaderek oraz Walentyny Balcerzak

„Arena Design 2011 – Europejski Design dla biznesu – EDUKACJA”

-Międzynarodowe Targi Poznańskie. Ogólnopolska wystawa prac studentów.

Prezentacja prac studentek Pracowni Tkaniny Eksperymentalnej: Danuty Włodarskiej i Joanny Kaweckiej.

„ENERGHIA – Miniartextil 2011”, Como – WŁOCHY

Studentka Pracowni Tkaniny Eksperymentalnej: Alicja Łaciak, zakwalifikowana do prestiżowego międzynarodowego konkursu na miniaturę tkacką (praca zatytułowana” Natulidae”)

ASP ROCZNIK 2011 – wyróżnienie za najlepszą pracę dyplomową w roku 2010/2011 - Małgorzata Mróz-Grzybowska (z Pracowni Tkaniny Eksperymentalnej), Wystawa pokonkursowa w Centralnym Muzeum Włókiennictwa w Łodzi.

2012

„Pracownia Tkaniny Eksperymentalnej ASP im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi”

– Galeria Pentagon, Wydział Sztuki Uniwersytetu Technologiczno-Humanistycznego im. Kazimierza Pułaskiego. Wystawa prac studentów Pracowni Tkaniny Eksperymentalnej.

„CAMPUS @HEIMTEXTIL 2012 - IDEAS CROSSING”- FRANKFURT nad Menem, NIEMCY. Międzynarodowe Targi Tkanin. Prezentacja prac i udział studentów Pracowni Tkaniny Eksperymentalnej w wystawie oraz warsztatach 15 Wyższych Szkół Artystycznych Europy.

Udział studentów : Walentyna Balcerzak, Paulina Sadrak, Magda Lamch, Martyna Golik

„Young Concract Creations Award 2012 : UPHOLSTERY” - FRANKFURT nad Menem, NIEMCY. Międzynarodowa wystawa pokonkursowa młodych projektantów tkanin z Europy – Frankfurt - Heimtextil 2012

V Nagroda dla studentki Joanny Podkowy za pracę „Milipede”

Udział w międzynarodowych warsztatach „Powerhouse Europe”

– warsztaty tkackie 11 Uczelni Artystycznych z Europ w Wesserling , FRANCJA.

Organizator: Stowarzyszenie Rooms for free – Best of design- Textile Academy Network.

Wyjazd i udział 3 studentek Pracowni Tkaniny Eksperymentalnej

„Granice rzeźby”- udział w drodze konkursu, w ogólnopolskiej zbiorowej wystawie studentów ASP z Warszawy, Krakowa, Łodzi, Wrocławia w tym tkaniny/obiektu pt. „Amphibia” autorstwa Walentyny Balcerzak studentki Pracowni Tkaniny Eksperymentalnej.

Organizatorzy: Koło Naukowe Sztuki Współczesnej "Czarny Kwadrat" IHS UW oraz Koło Naukowe "Rzeźbicha" Wydziału Rzeźby ASP w Warszawie, Galeria Wydziału Rzeźby ASP w Warszawie.

I nagroda dla Małgorzaty Mróz-Grzybowskiej w konkursie wzorniczym firmy ARCO na projekt serii produktów z filcu, przeznaczonych do dekoracji wnętrza

XXIX Konkurs im. Władysława Strzemińskiego - Sztuki Piękne 2012 - wyróżnienie Galerii Kobro ASP w Łodzi dla Ilony Kowalczyk

„AGORA - Miniartextil” 2012, Como – WŁOCHY

Studentki Pracowni Tkaniny Eksperymentalnej: Martyna Golik, Paulina Sadrak

udział w międzynarodowej wystawie w drodze konkursu.

Stypendium artystyczne Marszałka Województwa Łódzkiego „Młody Twórca” dla Walentyny Balcerzak – studentka II roku licencjackich studiów stacjonarnych Pracowni Tkaniny Eksperymentalnej

Stypendium Ministra Kultury i Sztuki dla Ilony Kowalczyk – studentka II roku licencjackich studiów stacjonarnych Pracowni Tkaniny Eksperymentalnej

2013

CAMPUS @HEIMTEXTIL 2013 – Ideas Crossing”- FRANKFURT nad Menem, NIEMCY.

Targi Tkanin. Prezentacja prac i udział 2 studentów Pracowni Tkaniny Eksperymentalnej w międzynarodowej wystawie oraz warsztatach 15 Wyższych Szkół Artystycznych Europy. Udział wzięli: Aleksandra Tyszkowska i Mateusz Jakubczak

Wystawa "Common Matter" prezentującej prace powstałe w Pracowniach Katedry Tkaniny oraz z Pracowni Rzeźby Wydziału Tkanin i Ubioru w Galerii N w Jabloncu, Technicznego Uniwersytetu w Libercu, CZECHY

XXX Konkursu im. Władysława Strzemińskiego - Sztuki Piękne I Nagroda Prezydenta Miasta Łodzi dla Pauliny Sadrak.

Laureatka jest autorką projektu tkaniny unikatowej pt.: „Konstelacje” III Nagroda dla Aliny Szyszko za tkaninę eksperymentalną pt.: „Sekretniki”

Nagroda dodatkowa dla Aliny Szyszko od Galerii Amcor.

Paulina Sadrak - wyróżnienie w międzynarodowym konkursie/wystawie „TRIENNALE TKANINY MŁODYCH – Łódź 2013 / Young Textile Art Triennial - Łódź 2013”

Małgorzata Matuszewska – otrzymała nagrodę główną na 12 Ogólnopolskiej Wystawie Tkaniny Unikatowej w CMW w Łodzi, za tkaninę unikatową, pracę dyplomową pt. „Struktura” wykonaną w Pracowni Tkaniny Eksperymentalnej.

Joanna Świerżewska – studentka Pracowni Tkaniny Eksperymentalnej - udział w konkursie wystawie „Eros – Miniatextil 2013” Como, Włochy (praca zatytułowana”Sea of love”)

Konkurs Firmy Zwoltex 2013 Studentki Tkaniny Eksperymentalnej, które otrzymały nagrody:

W kategorii „Kolekcja ręczników domowych – łazienkowych"

wyróżnienia:, Ewa Wójcik, Paulina Sadrak, Magdalena Lamch, Katarzyna Staryk

W kategorii „Kolekcji ręczników do ośrodków rekreacyjnych"

I miejsce artystyczne – Dominika Federowicz

Międzynarodowe Intermedialne sympozjum „Ja Tu i Teraz 2013”

Udział studentki Pracowni Tkaniny Eksperymentalnej – Dominiki Fedorowicz

Organizator: Akademia Sztuk Pięknych im.Władysława Strzemińskiego w Łodzi.

Kurator projektu prof. Jolanta Wagner

2014

„CAMPUS @HEIMTEXTIL 2014”- FRANKFURT nad Menem, NIEMCY.

Międzynarodowe Targi Tkanin. Prezentacja prac i udział 2 studentów Pracowni Tkaniny Eksperymentalnej w międzynarodowej wystawie oraz warsztatach 15 Wyższych Szkół Artystycznych z Europy.

Udział wzięli: Joanna Pawlikowska i Tomasz Frasoński

XXXI Konkurs im. Władysława Strzemińskiego – Sztuki Piękne 2014. Nagrodę Firmy Scorpio Sp.zo.o. otrzymała Paulina Sadrak

XXIV Konkurs im. Władysława Strzemińskiego - Projekt 2014.

Ilona Kowalczyk – nagroda Firmy Haft S.A.

Magdalena Lamch – wyróżnienie Firmy Haft S.A.

Międzynarodowe Intermedialne warsztaty „Ja Tu i Teraz. Łódź-Berlin – miasta sztuki”.

Udział studentek Pracowni Tkaniny Eksperymentalnej – Pauliny Sadrak i Aleksandry Tyszkowskiej. Organizator: Akademia Sztuk Pięknych im.Władysława Strzemińskiego w Łodzi.

Kurator projektu prof. Jolanta Wagner

Wystawa zbiorowa studentów Katedry Tkaniny w ramach XIV FESTIWALU NAUKI TECHNIKI I SZTUKI w ŁODZI. Miejsce ekspozycji: TKALNIA- ASP w Łodzi. Z Pracowni Tkaniny Eksperymentalnej udział w prezentacji prac wzięły: Alina Szyszko, Paulina Sadrak.

ECOmade Festiwal 2014 - zakwalifikowanie przez Jury wystawy/konkursu prac 3 studentek z Pracowni Tkaniny Eksperymentalnej do. Organizator - ASP Łódź.

Miejsce- ASP Łódź. Studentki biorące udział w prezentacji: Arletta Wawrzyniak, Agata Szlachcic, Małgorzata Grzybowska.

Tomasz Frasoński student I roku i Pracowni Tkaniny Eksperymentalnej został zakwalifikowany do prestiżowego, międzynarodowego konkursu na miniaturę tkacką

„Gea” – Miniartextil 2014 – Como, WŁOCHY

2015

„CAMPUS @HEIMTEXTIL 2015 – Hotel Europe”- FRANKFURT nad Menem, NIEMCY.

Międzynarodowe Targi Tkanin. Prezentacja prac i udział 2 studentów Pracowni Tkaniny Eksperymentalnej w międzynarodowej wystawie oraz warsztatach 14 Wyższych Szkół Artystycznych Europy.

Udział wzięły: Katarzyna Glinka, Paulina Świątkowska

XXXII Konkurs im. Władysława Strzemińskiego - Sztuki Piękne.

Nagrodę Galerii 526 przy Poleskim Ośrodku Sztuki otrzymała Paulina Sadrak

Nagrodę Stowarzyszenia Instytut Kobiet otrzymała Paulina Sadrak

Nagrodę Kolegium Rektorskiego Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi - Sadrak

Udział w La Ferté-Bernard Festiwal, który odbędzie się we Francji w dniach 19-27 września 2015 roku - Paulina Sadrak

Nagroda Muzeum Sztuki w Łodzi - Paulina Sadrak

XXV Konkurs im. Władysława Strzemińskiego - Projekt 2015.

Nagroda Łódzkiego Pałacyku - Magdalena Lamch

Triennale Tkaniny „Bez Granic”/ Triennial of Textile – “Without borders” Bratysława , SŁOWACJA.

Udział w drodze konkursu w wystawie: Paulina Sadrak, Tomasz Frasoński

Nagroda Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego dla najlepszych studentów w roku akademickim 2014/2015 dla Pauliny Sadrak

2016

Stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego za wybitne osiągnięcia w roku akademickim 2015/2016 otrzymała Paulina Sadrak studentka II roku stacjonarnych studiów mgr

XXXIII Konkurs im. Władysława Strzemińskiego – Sztuki Piękne 2016

Nagrodę otrzymała Aleksandra Tyszkowska (tkanina artystyczna „Moja horda”)

Wyróżnienie od Stowarzyszenia ELART i domu aukcyjnego Rynek Sztuki- Joanna Urbańska

„CAMPUS @HEIMTEXTIL 2016 – Hotel Europe”- FRANKFURT nad Menem, NIEMCY.

Międzynarodowe Targi Tkanin. Prezentacja prac i udział 2 studentów Pracowni Tkaniny Eksperymentalnej w międzynarodowej wystawie oraz warsztatach 12 Wyższych Szkół Artystycznych z Europy.

Udział wzięły: Patrycja Jastrzębska, Agata Gansiniec

Wystawa zbiorowa studentów Katedry Tkaniny w ramach XVI FESTIWALU NAUKI TECHNIKI I SZTUKI w ŁODZI. Miejsce ekspozycji: TKALNIA- ASP w Łodzi. Z Pracowni Tkaniny Eksperymentalnej udział w prezentacji prac wzięła Joanna Kawecka

„Nowa przestrzeń. Pierwsza wystawa prac studentów ASP w Łodzi w FŁ”

– zbiorowa wystawa w Filharmonii Łódzkiej

“Young Textile Art Triennial – Łódź 2016/ Triennale Tkaniny Młodych – Łódź 2016”

Międzynarodowa wystawa i konkurs najlepszych prac studentów z 12 Uczelni Artystycznych na świecie.

Miejsce: Centralne Muzeum Włókiennictwa w Łodzi.

Praca nominowana z Pracowni Tkaniny Eksperymentalnej do udziału w wystawie – „Entropia”. Autorka Klaudia Ścigalska.

„Tkaniny Studentów ASP w Łodzi” - wystawa prac studentów Katedry Tkaniny oraz Katedry Tkaniny Drukowanej – Galeria Kobro ASP Łódź - towarzysząca 15 Międzynarodowemu Triennale Tkaniny w Łodzi. Udział studentów Pracowni Tkaniny Eksperymentalnej:

Alina Szyszko, Aleksandra Barańska, Paulina Szewczyk, Aleksandra Tyszkowska, Joanna Podkowa, Patrycja Jastrzębska

Najlepsze Dyplomy Akademii Sztuk Pięknych 2016 – Zbrojownia Sztuki, ASP w Gdańsku

Udział Pauliny Sadrak prezentującej pracę dyplomową pt. „Kondensacja obserwacji” - cykl tkanin opartych na zasadach kompozycji symultanicznej.

9 Międzynarodowe Biennale Artystycznej Tkaniny Lnianej „Z krosna do Krosna” – Debiuty.

Udział Aleksandry Tyszkowskiej z tkaniną „Po Kądzieli”

„Tkanina Eksperymentalna” – indywidualna wystawa tkanin Pauliny Sadrak, Laureatki XXXII Konkursu Sztuki Piękne im. Władysława Strzemińskiego, w Galerii 526 Poleskiego Ośrodka Sztuki w Łodzi.

2017

„CAMPUS @HEIMTEXTIL 2016 – Mobile Home”- FRANKFURT nad Menem, NIEMCY.

Międzynarodowe Targi Tkanin. Prezentacja prac i udział 2 studentek Pracowni Tkaniny Eksperymentalnej w międzynarodowej wystawie oraz warsztatach 15 Wyższych Szkół Artystycznych z Europy.

Udział wzięły: Joanna Rusin, Izabela Kreślak. Prezentacja licencjackiej pracy dyplomowej Joanny Pawlikowskiej.

„Prime time 2016” – zbiorowa wystawa najlepszych dyplomów ASP

w Łodzi w Centralnym Muzeum Włókiennictwa w Łodzi. Prezentacja prac: Pauliny Sadrak, Anastazji Bień, Martyny Sowik

„Tkanina Unikatowa” – indywidualna wystawa tkanin Aleksandry Tyszkowskiej, Laureatki XXXIII Konkursu im. Władysława Strzemińskiego, w Galerii 526 Poleskiego Ośrodka Sztuki w Łodzi.

  • 1.jpg
    Filename: 1.jpg
    Size: 1357.47 KB
  • 2.jpg
    Filename: 2.jpg
    Size: 417.9 KB
  • 3.gif
    Filename: 3.gif
    Size: 420.88 KB
  • 4.jpg
    Filename: 4.jpg
    Size: 1118.28 KB
  • 5.jpg
    Filename: 5.jpg
    Size: 645.19 KB
  • 6.jpg
    Filename: 6.jpg
    Size: 248.38 KB
  • 7.jpg
    Filename: 7.jpg
    Size: 491.81 KB
  • 8.jpg
    Filename: 8.jpg
    Size: 498.95 KB
  • 9.png
    Filename: 9.png
    Size: 1109.91 KB
  • 10.jpg
    Filename: 10.jpg
    Size: 179.77 KB
  • 11.jpg
    Filename: 11.jpg
    Size: 1035.69 KB
  • 12.jpg
    Filename: 12.jpg
    Size: 1282.39 KB
  • 13.jpg
    Filename: 13.jpg
    Size: 281.7 KB
  • 14.jpg
    Filename: 14.jpg
    Size: 1516.76 KB
  • 15.jpg
    Filename: 15.jpg
    Size: 137.56 KB
  • 16.jpg
    Filename: 16.jpg
    Size: 608.66 KB
  • 17.jpeg
    Filename: 17.jpeg
    Size: 757.34 KB
  • 18.jpg
    Filename: 18.jpg
    Size: 747.18 KB
  • 19.jpg
    Filename: 19.jpg
    Size: 601.87 KB
  • 20.jpg
    Filename: 20.jpg
    Size: 744.02 KB
  • 21.jpg
    Filename: 21.jpg
    Size: 886.53 KB
  • 22.jpg
    Filename: 22.jpg
    Size: 594.09 KB
  • 23.jpg
    Filename: 23.jpg
    Size: 555.97 KB
  • 24.jpg
    Filename: 24.jpg
    Size: 396.13 KB
  • 25.jpg
    Filename: 25.jpg
    Size: 296.07 KB

Asystent:

mgr Izabela Walczak

Typ studiów:

stacjonarne I stopnia

stacjonarne II stopnia

Nr sali: 229

Charakterystyka:

Pracownia wchodzi w skład Instytutu Tkaniny, Druku i Stylizacji Wnętrz , prowadzi działalność dydaktyczną z zakresu projektowania i realizacji obiektów do wnętrza, dywanu i gobelinu. Zakres programowy obejmuje projektowanie i realizację obiektów do wystroju wnętrz o zróżnicowanym charakterze i funkcji dywanu, wszelkich innych miękkich pokryć podłogowych, gobelinu, działań artystycznych z zakresu sztuki włókna.

Proces kształcenia w Pracowni Obiektu do Wnętrza, Dywanu i Gobelinu oparty jest o system zadań, wykładów, prezentacji, korekt oraz indywidualnej pracy studentów. W trakcie studiów poznają oni techniki rękodzielnicze i mogą korzystać z warsztatów.

Nowością programową są zagadnienia związane z elementami wystroju, dekoracji wnętrza(salon, sypialnia, biuro, pokój dziecięcy, młodzieżowy etc.), pozwalające na uzyskanie umiejętności tworzenia wnętrz w określonym stylu, charakterze, kreowanie indywidualnego klimatu.

Służą temu zadania projektowo-realizacyjne obiektów artystycznych na podłogę, lamp, abażurów, dekoracji stołu, okna, małych form meblarskich, poduszek, pledów etc. Ciekawie skonstruowane zadania o odpowiednio rosnącym stopniu trudności pozwalają studentom poznać elitarną dziedzinę projektowania i technologie wytwarzania dywanów, wykładzin i chodników przemysłowych, dywanów z surowców alternatywnych.

Równolegle zagadnienia związane z projektowaniem i realizacją gobelinu i działań w obrębie sztuki włókna, dają możliwość przygotowania studentów do samodzielnej pracy artystycznej, do odkrywania możliwości zawartych w różnych materiałach, do odpowiedniej transpozycji projektu na język tworzywa, inspirują do podejmowania odważnych decyzji plastycznych i wykonawczych. Efektem kształcenia w Pracowni Obiektu do Wnętrza Dywanu i Gobelinu jest absolwent, z jednej strony - współczesny projektant posiadający umiejętność dostosowywania idei artystycznej do oczekiwań odbiorców o zróżnicowanych potrzebach estetycznych, adaptujący projekty do najnowszej technologii, człowiek kreatywny afirmujący dynamiczną rzeczywistość w różnych dyscyplinach projektowania z akcentem na dekorację wnętrza o zindywidualizowanym charakterze. Z drugiej strony wrażliwy, świadomy swojej osobowości artysta zdolny do sformułowania własnej koncepcji artystycznej, zdeterminowany do żmudnej pracy warsztatowej, twórca działań unikatowych w ramach określonych przez klasyczne i autorskie techniki wykonawcze.

Bazą kształcenia jest świadomość i wrażliwość artystyczna rozwijana we wszystkich objętych programem studiów dziedzinach plastyki, ale także umiejętność poruszania się w świecie zapisu cyfrowego..

Wymagamy by student był zorientowany w aktualnych tendencjach w sztuce, we wzornictwie, architekturze wnętrz, modzie. Pracownia Obiektu do Wnętrza, Dywanu i Gobelinu ściśle współpracuje z producentami dywanów w kraju. Studenci mają możliwość zapoznania się z procesem produkcji dywanów i wykładzin, różnorodnością surowców i jakości produktów, korzystania z profesjonalnego oprogramowania Texcelle, odbywają praktyki i staże, biorą udział w warsztatach.

Na dorobek dydaktyczny Pracowni Dywanu i Gobelinu składają się liczne nagrody i wyróżnienia uzyskane przez studentów na różnych konkursach, udział w prestiżowych wystawach w kraju i za granicą.

Typ studiów:

studia stacjonarne I stopnia

studia stacjonarne II stopni

Nr sali:  sala komputerowa CYCERON (ul. Wojska Polskiego 121, Główny Budynek ASP, V piętro)

Charakterystyka:

W Pracowni Komputerowego Wspomagania Projektowania studenci uczą się obsługi i profesjonalnego wykorzystania bitmapowych i wektorowych programów do grafiki komputerowej 2d. Nacisk kładziony jest na praktyczne umiejętności przydatne w przyszłej pracy projektowej związanej z tkaniną, drukiem, modą oraz szeroko rozumianą grafiką komputerową. Studenci zdobywają tutaj rzeczową wiedzę i umiejętność tworzenia raportów, skomplikowanych wzorów (zarówno artystycznych, jak i przemysłowych) oraz zapoznają się z całym wachlarzem narzędzi niezbędnych do różnorodnych działań graficznych.

Zajęcia Komputerowego Wspomagania Projektowania dodatkowo rozwijają i systematyzują umiejętności, które studenci nabywają w Pracowniach Projektowych Instytutu Tkaniny i Stylizacji Wnętrz.

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

  • 01.jpg
    Filename: 01.jpg
    Size: 820.12 KB
  • 02.jpg
    Filename: 02.jpg
    Size: 891.1 KB
  • 03.jpg
    Filename: 03.jpg
    Size: 601.38 KB
  • 04.jpg
    Filename: 04.jpg
    Size: 414.31 KB
  • 05.jpg
    Filename: 05.jpg
    Size: 1150.89 KB
  • 06.jpg
    Filename: 06.jpg
    Size: 358.72 KB
  • 07.jpg
    Filename: 07.jpg
    Size: 618.1 KB
  • 08.jpg
    Filename: 08.jpg
    Size: 1258.27 KB
  • 09.jpg
    Filename: 09.jpg
    Size: 1022.02 KB
  • 10.jpg
    Filename: 10.jpg
    Size: 1547.33 KB

Typ Studiów:

studia stacjonarne I stopnia
studia stacjonarne II stopnia

Nr Sali:  229, sala komputerowa CYCERON (Główny Budynek ASP, V piętro)

Charakterystyka:

Pracownia Propedeutyki Dywanu Przemysłowego, w trakcie 2-letniego cyklu zajęć, przygotowuje studentów do pracy w zawodzie projektanta dywanu przemysłowego. Program zajęć obejmuje znajomość kluczowych wymogów dotyczących profesjonalnego projektowania na masową skalę: bodowy dywanu przemysłowego, konstrukcji, gęstości tkania, rodzaju splotów oraz redukcji kolorów do ograniczonych, uniwersalnych gam występujących w przemyśle dywanowym. Program pracowni przewiduje wizytę w Fabryce Dywanów w celu prezentacji i omówienia pracy dywanowego krosna przemysłowego oraz pracy zawodowego projektanta. Przygotowane ćwiczenia rozwijają umiejętności pracy z wykorzystaniem dedykowanych i uniwersalnych komputerowych programów graficznych. Używamy ich do tworzenia technicznych obrazów dywanów. Poszerza to również umiejętności studentów w zakresie wykorzystywania możliwości technicznych w indywidualnej pracy projektowej.

Treści programowe obejmują ćwiczenia projektowe w zakresie dywanu: transpozycja obiektów inspiracji, kreacja wzornicza, budowa tkaniny, konstrukcja, gęstość tkania, rysunek wzoru, umiejętność rozdzielenia pracy na etap rysunku technicznego i artystycznego opracowania projektu, kolorystyka zredukowana do określonej gamy oraz umiejętność tworzenia projektów uniwersalnych, możliwych do wymiany na inne gamy kolorystyczne. Celem zajęć jest również przygotowanie do pracy zespołowej, w grupie projektowej. Tworzymy wspólny, otwarty obszar dla twórczości i wymiany doświadczeń.

  • 01.jpg
    Filename: 01.jpg
    Size: 1542.78 KB
  • 02.jpg
    Filename: 02.jpg
    Size: 495.89 KB
  • 03.jpg
    Filename: 03.jpg
    Size: 401.43 KB
  • 04.jpg
    Filename: 04.jpg
    Size: 1176.32 KB
  • 05.jpg
    Filename: 05.jpg
    Size: 534.57 KB
  • 06.jpg
    Filename: 06.jpg
    Size: 1163.23 KB
  • 07.jpg
    Filename: 07.jpg
    Size: 974.07 KB
  • 08.jpg
    Filename: 08.jpg
    Size: 588.91 KB
  • 09.jpg
    Filename: 09.jpg
    Size: 556.23 KB
  • 10.jpg
    Filename: 10.jpg
    Size: 706.42 KB
  • 11.jpg
    Filename: 11.jpg
    Size: 1101.97 KB
  • 12.jpg
    Filename: 12.jpg
    Size: 634.37 KB
  • 13.jpg
    Filename: 13.jpg
    Size: 696.92 KB
  • 14.jpg
    Filename: 14.jpg
    Size: 1129.7 KB
  • 15.jpg
    Filename: 15.jpg
    Size: 952.41 KB
  • 16.jpg
    Filename: 16.jpg
    Size: 568.42 KB
  • 17.jpg
    Filename: 17.jpg
    Size: 988.93 KB
  • 18.jpg
    Filename: 18.jpg
    Size: 751.12 KB
  • 19.jpg
    Filename: 19.jpg
    Size: 873.66 KB
  • 20.jpg
    Filename: 20.jpg
    Size: 551.92 KB
  • 21.jpg
    Filename: 21.jpg
    Size: 734.08 KB
  • 22.jpg
    Filename: 22.jpg
    Size: 745.64 KB
  • 23.jpg
    Filename: 23.jpg
    Size: 733.84 KB
  • 24.jpg
    Filename: 24.jpg
    Size: 492.16 KB
  • 25.jpg
    Filename: 25.jpg
    Size: 1089.47 KB
  • 26.jpg
    Filename: 26.jpg
    Size: 729.16 KB
  • 27.jpg
    Filename: 27.jpg
    Size: 435.29 KB
  • 28.jpg
    Filename: 28.jpg
    Size: 881.07 KB
  • 29.jpg
    Filename: 29.jpg
    Size: 730.18 KB
  • 30.jpg
    Filename: 30.jpg
    Size: 433.16 KB

Typ studiów:

stacjonarne I stopnia

stacjonarne II stopnia

Nr sali: 124

Charakterystyka:

Jasno określony program studiów w Pracowni na poziomie I-go i II-go stopnia ma na celu wykształcenie studentów, którzy w przyszłości będą mogli funkcjonować zawodowo jako projektanci druków lub twórczo w dziedzinie tkaniny.
Program – ćwiczenia indywidualne / zadania grupowe uwzględniają poziom wiedzy i umiejętności poszczególnych roczników. Zagadnienia i problemy projektowe w nich zawarte sukcesywnie rosną wraz z kolejnym semestrem i rokiem studiów.
Wszystkie obejmują proces projektowy skupiony wokół tkaniny i jej funkcji - użytkowej i dekoracyjnej.
Począwszy od najprostszych ćwiczeń mających rozbudzić odwagę tworzenia i umiejętność poszukiwania własnego języka plastycznego po skomplikowane wieloelementowe kompozycje raportowane i unikatowe. Szczególna uwaga jest zwracana na indywidualność każdego studenta. To zadanie nadrzędne – rozwinąć w każdym jego wyjątkowe predyspozycje. Spotkanie mistrz - uczeń to dla obu stron wyzwanie i przygoda - niekończący się eksperyment na drodze dochodzenia do najlepszych rozwiązań.
Każdy semestr kończy realizacja na warsztatach sitodruku – obowiązkowo na I roku studiów licencjackich i I roku studiów magisterskich.
Na wyższych latach wraz z rosnącą problematyką projektową studenci realizują projekty za pomocą druku cyfrowego.
Pracownia jest pracownią dyplomującą.
O wysokim poziomie kształcenia w Pracowni świadczą liczne nagrody studentów i absolwentów, którzy z powodzeniem współzawodniczą w konkursach na rynku zawodowym i artystycznym w kraju i za granicą, odnosząc spektakularne sukcesy; np. III miejsce – brązowy medal na IDA DESIGN AWARDS w kategorii „Textile and Materials – Textile Design” / USA / Los Angeles Nawiązują międzynarodowe kontakty i współprace z liczącymi się na świecie firmami i domami mody; m.in.: Mary Katrantzou, Alexander McQueen, Jacob – Schlaepfer, Sisley Paris.
Otwierają własne firmy i studia projektowe; np. w Szwajcarii – „laschirenetextiles”.
Tworzą usługowe Pracownie sitodruku – np. AgaBrwi (Agnieszka Stanasiuk / Warszawa), BLOT (Łódź); pracują jako projektanci druków w licznych firmach w Polsce – zajmujących się produkcją tkanin, dzianin, ubiorów, tapet.

  • 01.jpg
    Filename: 01.jpg
    Size: 361.26 KB
  • 02.jpg
    Filename: 02.jpg
    Size: 122.76 KB
  • 03.jpg
    Filename: 03.jpg
    Size: 364.8 KB
  • 04.jpg
    Filename: 04.jpg
    Size: 406.57 KB
  • 05.jpg
    Filename: 05.jpg
    Size: 1703.44 KB
  • 06.jpg
    Filename: 06.jpg
    Size: 245.82 KB
  • 07.jpg
    Filename: 07.jpg
    Size: 182.08 KB
  • 08.jpg
    Filename: 08.jpg
    Size: 288.44 KB
  • 09.jpg
    Filename: 09.jpg
    Size: 205.53 KB
  • 10.jpg
    Filename: 10.jpg
    Size: 437.54 KB
  • 11.jpg
    Filename: 11.jpg
    Size: 432.85 KB

Typ studiów:

stacjonarne II stopnia

Nr sali:  225


Prowadzący:

dr Piotr Czajkowski

Typ studiów:

stacjonarne I stopnia

Nr sali: 225

Charakterystyka:

W Katedrze funkcjonują dwie Pracownie Tkaniny Drukowanej. Są to pracownie równoległe, prowadzone według autorskich programów. Poniższe założenia są jednak wspólne i nadrzędne dla obu Pracowni.

Programy obejmują wszystkie aspekty projektowania i realizacji tkaniny drukowanej, zarówno w zakresie funkcji (tkanina odzieżowa, dekoracyjna, unikatowa) jak i wykorzystania techniki druku i technik pokrewnych.

Celem dydaktycznym jest przygotowanie studenta do samodzielnego rozwiązywania zadań projektowych w zakresie tkaniny, a także do współpracy z projektantami z pokrewnych dyscyplin np. proj. ubioru. Szczególny nacisk kładziony jest na wykształcenie kreatywnej postawy, otwartej na poszukiwanie indywidualnego języka plastycznego w zgodzie z własnymi predyspozycjami i osobowością, przy jednoczesnym rozumieniu specyfiki mody i wszelkich uwarunkowań wynikających z funkcji i techniki realizacji. Zrozumienie procesu projektowania, umiejętność stawiania założeń i znajdywania właściwych środków wyrazu pozwoli absolwentowi w przyszłości dostosować się do zmieniających się uwarunkowań, a nawet po uzupełnieniu wiedzy, na podejmowanie działań projektowych w pokrewnych dyscyplinach.

Proces kształcenia w Pracowniach oparty jest na systemie ćwiczeń, prezentacji i korekt oraz oczywiście na indywidualnej pracy studentów. W trakcie nauki poznają oni techniki drukarskie w ramach zajęć w Pracowni Realizacyjno – Doświadczalnej i mogą korzystać ze szkolnych warsztatów. Ćwiczenia z zakresu projektowania specjalistycznego są zmieniane tak, by pomimo poruszanych oczywistych problemów nadać im formę uaktualnioną, uwzględniającą bieżące zmiany estetyki. Ćwiczenia uwzględniają stopniowanie trudności i narastanie uwarunkowań i rygorów wykonawczych, zakładając ich elastyczne traktowanie w zależności od predyspozycji i świadomości studenta. Dla zainteresowanych profesjonalnymi realizacjami w przemyśle mamy kontakty z polskimi firmami tekstylnymi, które są otwarte na realizację wizji młodych artystów. Organizujemy dla naszych studentów pokazy najnowszych programów komputerowych, niezbędnych do projektowania raportowego w przemyśle, oraz wycieczki szkoleniowe do firm zajmujących się sitodrukiem.

Aktualności z życia Pracowni:

Nasi studenci, absolwenci biorą czynny udział w wielu wystawach i konkursach, w kraju i za granicą. Zdobywają liczne nagrody i wyróżnienia. Zawsze w Wystawie „Rocznik” i „Projekt” – organizowanych rokrocznie przez Akademię Sztuk Pięknych w Łodzi.

Uczestniczą w Międzynarodowych Projektach Tkaniny Artystycznej – m.in.:

  • Arche Fiber Nuovo” – Lwów / Ukraina
  • Heimtextile“ – Frankfurt / Niemcy
  • Borderline“ – Project Week – Ahlbeck / Niemcy

Organizujemy również wystawy zbiorowe Katedry Druku, m.in.;

  • 2005 – „Wyobraźnia zmaterializowana” – BWA Skierniewice
  • 2007 – „Wyobraźnia zmaterializowana” – Galeria Jatki – Nowy Targ
  • 2007 – „Transtkanina” – Ośrodek Propagandy Sztuki – Łódź
  • 2008 – „Wyobraźnia zmaterializowana” – Centralne Muzeum Włókiennictwa – Łódź 2008 – Udział Katedry Druku w Salonie Indigo podczas Targów Premiere Vision Paryż / Francja
  • 02.jpg
    Filename: 02.jpg
    Size: 508.25 KB
  • 01.jpg
    Filename: 01.jpg
    Size: 492.24 KB
  • 04.jpg
    Filename: 04.jpg
    Size: 1067.41 KB
  • 03.jpg
    Filename: 03.jpg
    Size: 411.63 KB
  • 06.jpg
    Filename: 06.jpg
    Size: 84.17 KB
  • 05.jpg
    Filename: 05.jpg
    Size: 84.14 KB
  • 08.jpg
    Filename: 08.jpg
    Size: 417.71 KB
  • 09.jpg
    Filename: 09.jpg
    Size: 239.12 KB
  • 07.jpg
    Filename: 07.jpg
    Size: 633.98 KB
  • 11.jpg
    Filename: 11.jpg
    Size: 696.23 KB
  • 10.jpg
    Filename: 10.jpg
    Size: 558.24 KB
  • 12.jpg
    Filename: 12.jpg
    Size: 73.4 KB
  • 14.jpg
    Filename: 14.jpg
    Size: 411.52 KB
  • 15.jpg
    Filename: 15.jpg
    Size: 118.44 KB
  • 13.jpg
    Filename: 13.jpg
    Size: 770.54 KB
  • 16.jpg
    Filename: 16.jpg
    Size: 66.43 KB
  • 18.jpg
    Filename: 18.jpg
    Size: 887.83 KB
  • 19.jpg
    Filename: 19.jpg
    Size: 827.76 KB
  • 17.jpg
    Filename: 17.jpg
    Size: 1309.06 KB
  • 20.jpg
    Filename: 20.jpg
    Size: 999.84 KB
  • 21.jpg
    Filename: 21.jpg
    Size: 1037.96 KB

Nr sali:  sala 227

Charakterystyka:

Pracownia Mediów Dekoracji Tkanin powstała na Wydziale Sztuk Projektowych w ASP im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi w 2019 roku, na bazie istniejącej wcześniej Pracowni Realizacyjno-Doświadczalnej. Wraz ze zmianą nazwy przekształcił się profil pracowni z obligatoryjnego na dyplomujący (dla studentów stacjonarnych I i II stopnia), który nawiązuje do koncepcji kierunku Tkanina i Stylizacja Wnętrz.

Program uwzględnia spójność nauczania zmierzającą do kształcenia absolwentów o wysokich kwalifikacjach zawodowych z zakresu projektowania wzorów i kreacji tkaniny. Młodych projektantów posiadających szerokie kompetencje oraz doświadczenie w:         

  • konstruowaniu oryginalnej propozycji projektowej oraz realizacji kolekcji łączących różnorodne technologie i środki wyrazu, w ramach kreacji formy o charakterze użytkowym,
  • celowym i świadomym zastosowaniu różnych mediów w procesie kreacji, w odniesieniudo szeroko rozumianego warsztatu, który konstruuje całe spektrum możliwości niezbędnych w konsekwentnie prowadzonym procesie projektowym i realizacyjnym,
  • stosowaniu i interpretowaniu pojęć dot. tradycyjnych i dawnych metod uzyskiwaniawzorów na tkaninie (tj. shibori, tie-dye i tech. pochodne, eco print, druk stemplami, techniki rezerważowe, malowanie i farbowanie jedwabiu) oraz użycie ich w projektowaniu.

W ramach ćwiczeń semestralnych i problemów dyplomowych studenci pracują nad takimi zagadnieniami, jak: projektowanie wzorów, tworzenie koncepcji, poznanie praktycznej strony procesu projektowego: zgłębienie dostępnych technologii realizacyjnych; badanie i analiza uzyskanych efektów; eksperyment wizualny oraz wykonanie przedmiotów użytkowych o różnej funkcji. Wszystkie tematy kursowe i zagadnienia dyplomowe objęte programem pracowni skłaniają do rozbudzania wyobraźni, świadomości  i odpowiedzialności w podejmowaniu wyzwań projektowych i realizacyjnych. Poprzez własne doświadczenia studenci mają okazję krytycznego i twórczego ustosunkowania się do stawianych zadań, analizowanych trendów, nurtujących ich problemów oraz tworzenia własnych, indywidualnych propozycji projektowych. Rozwiązanie zagadnień problemowych następuje w sposób zindywidualizowany, w oparciu o twórcze wykorzystanie warsztatu. W rezultacie istotne jest stworzenie oryginalnych propozycji, które umożliwią wykonanie kolekcji dyplomowych dotyczących różnych funkcji tkaniny projektowej, integracji z wnętrzem lub ubiorem. 

  • 001b.JPG
    Filename: 001b.JPG
    Size: 300.11 KB
  • 002b.JPG
    Filename: 002b.JPG
    Size: 283.35 KB
  • 003b.jpg
    Filename: 003b.jpg
    Size: 179.37 KB
  • 004b.jpg
    Filename: 004b.jpg
    Size: 307.66 KB
  • 005b.jpg
    Filename: 005b.jpg
    Size: 406.95 KB
  • 006b.jpg
    Filename: 006b.jpg
    Size: 541.37 KB
  • 007b.jpg
    Filename: 007b.jpg
    Size: 545.65 KB
  • 008b.jpg
    Filename: 008b.jpg
    Size: 271.09 KB
  • 009b.jpg
    Filename: 009b.jpg
    Size: 255.11 KB
  • 010b.jpg
    Filename: 010b.jpg
    Size: 326.81 KB
  • 011b.jpg
    Filename: 011b.jpg
    Size: 511.25 KB
  • 012b.jpg
    Filename: 012b.jpg
    Size: 371.04 KB
  • 013b.jpg
    Filename: 013b.jpg
    Size: 145.98 KB
  • 014b.jpg
    Filename: 014b.jpg
    Size: 348.84 KB
  • 015b.jpg
    Filename: 015b.jpg
    Size: 326.63 KB
  • 016b.jpg
    Filename: 016b.jpg
    Size: 350.84 KB
  • 017b.jpg
    Filename: 017b.jpg
    Size: 453.37 KB
  • 018b.JPG
    Filename: 018b.JPG
    Size: 208.49 KB
  • 019b.JPG
    Filename: 019b.JPG
    Size: 219.65 KB

Typ studiów:

stacjonarne I stopnia
stacjonarne II stopnia

Nr sali:  226

Charakterystyka:

Pracownia Tkaniny Unikatowej funkcjonuje w ramach Instytut Tkaniny, Druku i Stylizacji Wnętrz, jest specjalistyczna i dyplomująca. Pracownia programem dydaktycznym obejmuje studentów studiów stacjonarnych I-go i II-go stopnia. Program Pracowni został stworzony w oparciu o podstawowy zakres znajomości różnorodnych - zarówno powszechnie znanych, jak i autorskich technik, na bazie których studenci tworzą indywidualne formy wypowiedzi artystycznej.

Studia w Pracowni Tkaniny Unikatowej przygotowują studenta do samodzielnego postrzegania problemu plastycznego oraz uczą poszukiwania najwłaściwszych środków formalnych i warsztatowych do pełnego przekazania danego problemu, rozwijają świadomość artystyczną oraz wrażliwość plastyczną studenta. Uświadamiają jednocześnie poznawczy charakter procesu twórczego mającego swą kontynuację w trakcie realizacji prac. Uwzględnione w programie kształcenia ćwiczenia są jedynie hasłem wywoławczym do uaktywnienia wyobraźni studentów. Punktem wyjścia do poszukania własnej, indywidualnej drogi.

Proces nauki przebiega w oparciu o system korekt mający na celu wyznaczenie kierunku i sposobu realizacji ćwiczenia oraz indywidualne rozmowy, które motywują studentów do werbalizacji problemu plastycznego, a tym samym uporządkowania myślenia w danym temacie.

W polu szczególnego zainteresowania w Pracowni Tkaniny Unikatowej są wieloelementowe kompozycje złożone z tekstylnych obiektów jednostkowych (nie wytwarzanych w ilości seryjnej). Oczekiwany jest przemyślany system umożliwiający różny sposób ekspozycji we wnętrzu i pozwalający na tworzenie (podkreślenie) klimatu wnętrza, wspierając funkcje użytkowe wnętrza unikatowe obiekty jednocześnie zachowują walory indywidualnej wypowiedzi artystycznej.

Sukcesy Studentów Pracowni Tkaniny Unikatowej:

  • 2020
    Agnieszka Godlewska (za pracę „Poruszenie”) została laureatką XXXVII Konkursu im. Władysława Strzemińskiego – Sztuki Piękne w Łodzi
  • 2020
    Natalia Głąb (za pracę „Plan scalony”) została laureatką XXXVII Konkursu im. Władysława Strzemińskiego – Sztuki Piękne w Łodzi
  • 2017
    Zdobycie przez Agatę Gansiniec w Konkursie From ONE ASIA to ONE WORLD Głównej Nagrody w kategorii Azja – mix kulturowy w tkaninie i dywanie. Konkurs odbył się w Akademii Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi
  • 2015
    Zdobycie przez Patrycję Piotrowską w XXXII Konkursie im. Wł. Strzemińskiego – Sztuki Piękne 2015:
    Nagrody Galerii Promocji Młodych przy BOK Rondo
    Nagrody Galerii Adi Art.
    Nagrody Galerii Amcor
  • 2014
    Udział studentów w wystawie Między kontynuacją a eksperymentem III, Biuro Wystaw Artystycznych, Sieradz 2014.
    Studenci: Lucyna Lubińska, Patrycja Piotrowska, Patrycja Adamczyk, Dominika Walczak.
  • 2014
    Udział studentów w wystawie Między kontynuacją a eksperymentem II, Galeria Nowa- Galeria Stara, Łódzki Dom Kultury, Łódź 2014.
    Studenci: Katarzyna Nykiel, Patrycja Adamczyk, Patrycja Piotrowska, Dominika Walczak, Wiktoria Jakubowska, Marta Kędziora, Aleksandra Bąkowska, Aleksandra Mościcka, Dorota Zembrzycka, Kamila Polak
  • 2013
    Udział studentek Katarzyny Nykiel oraz Dominiki Walczak w wystawie zbiorowej Kontakty w Muzeum Papieru Villa Zanders w Bergish Gladbach (na zaproszenie strony niemieckiej).
  • 2012
    Udział studentów w Wystawie Tkaniny Drukowanej, Centrum Kultury, Bielsko-Biała.
    Studenci: Aleksandra Bąkowska, Marta Kędziora, Ewa Styszko.
  • 2012
    Zdobycie przez Paulinę Nawrot Nagrody Rektora Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi w XXIX Konkursie im. Wł. Strzemińskiego Sztuki Piękne dla studentów ASP w Łodzi.
  • 2011
    Otrzymanie przez Kamilę Polak Nagrody portalu o sztuce Łódź-art i Wyróżnienia w XXVIII Konkursie im. Wł. Strzemińskiego Sztuki Piękne dla studentów ASP w Łodzi.
  • 2011
    Udział studentów w międzynarodowej wystawie zatytułowanej Stan wyjątkowy zorganizowanej z okazji 70-lecia Instytutu Sztuki w Kownie. Wystawa ta była jedną z imprez towarzyszących Kaunas Biennial’11, Litwa 2011.
    Studenci: Aleksandra Richert, Kamila Polak, Aleksandra Bąkowska, Ewa Styszko, Kamil Parcheta, Imola Veres.
    W wystawie wzięli także udział studenci Akademii z Estonii, Łotwy, Litwy i Szwecji.
  • 2011
    Udział studentów w wystawie zatytułowanej Katedra Druku na Tkaninie
    1946-2011 (wystawa w ramach Jubileuszu 65-lecia Katedry Druku na Tkaninie), Galeria Kobro, Akademia Sztuk Pięknych im. Wł. Strzemińskiego w Łodzi.
    Studenci: Kamila Polak, Aleksandra Richert, Kamil Parcheta, Katarzyna Nykiel.
  • 01.jpg
    Filename: 01.jpg
    Size: 550.54 KB
  • 03.jpg
    Filename: 03.jpg
    Size: 1040.88 KB
  • 02.jpg
    Filename: 02.jpg
    Size: 1128.56 KB
  • 04.jpg
    Filename: 04.jpg
    Size: 756.82 KB
  • 06.jpg
    Filename: 06.jpg
    Size: 748.94 KB
  • 05.jpg
    Filename: 05.jpg
    Size: 1375.96 KB
  • 09.jpg
    Filename: 09.jpg
    Size: 714.37 KB
  • 11.jpg
    Filename: 11.jpg
    Size: 973.23 KB
  • 13.jpg
    Filename: 13.jpg
    Size: 923.06 KB
  • 12.jpg
    Filename: 12.jpg
    Size: 1371.68 KB
  • 14.jpg
    Filename: 14.jpg
    Size: 886.63 KB
  • 15.jpg
    Filename: 15.jpg
    Size: 1067.61 KB
  • 16.jpg
    Filename: 16.jpg
    Size: 633.06 KB
  • 17.jpg
    Filename: 17.jpg
    Size: 524.27 KB
  • 18.jpg
    Filename: 18.jpg
    Size: 749.32 KB
  • 19.jpg
    Filename: 19.jpg
    Size: 878.67 KB
  • 20.jpg
    Filename: 20.jpg
    Size: 1065.5 KB
  • 22.jpg
    Filename: 22.jpg
    Size: 450.42 KB
  • 21.jpg
    Filename: 21.jpg
    Size: 1161.82 KB
  • 24.jpg
    Filename: 24.jpg
    Size: 630.42 KB
  • 23.jpg
    Filename: 23.jpg
    Size: 1209.15 KB
  • linkyt.txt
    Filename: linkyt.txt
    Size: 0.09 KB

Asystent: -

Typ studiów:

stacjonarne I stopnia

stacjonarne II stopnia

Nr sali: 129

Charakterystyka:

W Pracownia Papieru istotne jest opanowanie warsztatu. Student zobowiązany jest do zdobycia tej wiedzy tak , aby jego prace nosiły znamiona profesjonalnego działania co uważamy za istotne w sztuce. 

Medium papieru sprzyja analizie natury i to na wielu płaszczyznach – od budowy poszczególnych elementów – po jej spektakularność. Sprzyja analizie konstrukcji, funkcji, budowy struktur i całych obiektów z uwzględnieniem wszystkich zależności i relacji tam występujących. 

Natura w swej złożoności jest nieskończonym źródłem inspiracji – szczególnie dzisiaj, kiedy obszar wglądu w świat poznawanej natury poszerza się do niewyobrażalnych granic. Ważne jest uświadomienie tego faktu a zarazem wyrobienie wśród studentów szacunku do natury. Wyrobienie percepcji wzrokowej w kierunku postrzegania tych zjawisk ,analizowania i przełożenia ich na język sztuki. W konsekwencji także refleksji na temat złożoności świata i naszego w nim miejsca jako części natury i czynnika ją kształtującego. 

Program ma za zadanie uwolnić tkwiący w studentach potencjał twórczy i wiarę we własne siły. Uświadomić współdziałanie i współzależność wszystkich dziedzin sztuki. 

Zajęcia prowadzone są pod nadzorem pedagogów, wspólnie ze studentami wszystkich grup. Przerabianie ćwiczeń warsztatowych i realizacja zadań może odbywać się poza zajęciami. Kolejne etapy realizacji są omawiane podczas korekt. Zakres zadań i ćwiczeń jest skonstruowany „spiralnie” – tak, aby poprzez powtarzanie poszczególnych zagadnień stale poszerzać ich zasięg, utrwalając jednocześnie zdobytą wiedzę. 

A very important thing at the Paper Studio is to learn how to consciously control the process of papermaking. The student should be focused on gaining that knowledge so finally his works can represent a mature and professional way of thinking. 

The paper medium inclines to analyse the numerous aspects of nature, from the structure of its’ every simple element to the appreciation of the spectacular character of nature in general. The program of the Studio leads to investigate the construction, function and structure of the objects, paying attention to the relations and interactions between their inner parts. In addition, the analysis concerns the environment in general and the human as a part of this environment and as a factor of a very strong influence. 

Nature and its elaborated structure is an unlimited source of inspiration. Especially today, when the area of knowledge has become so wide, almost unlimited. In our opinion, a very important issue is to teach students to be respectful of nature as the main source of inspiration. Moreover, we think this applies to every subject in the area of fine arts. Students become aware of the processes inside the nature and start being more sensitive to it. Consequently, they are able to translate this nature phenomenon into the language of art. 

The program of Paper Studio frees the creativity and helps students to believe it their own creative abilities. The classes are run under the supervision of the teachers, together with the students representing all levels and degrees. The workshop program can be realized both during and after the classes, whenever it is suitable for a student. Following stages of the projects are discussed during the correction meetings. All exercises and topics have a „spiral” structure, which means they repeat some topics but every time they cover slightly wider areas. This is also a very good way to consolidate already gained knowledge.

Wystawy prac studentów:

2010 r. – „Nowy Ornament” – studenci Katedry Tkaniny ASP w Łodzi, TUL w Libercu i ASP w Bratysławie. Wystawa towarzysząca 13. Międzynarodowemu Triennale Tkaniny w Łodzi „Galeria ZPAP – Na piętrze” i Galeria 87 UMŁ – Turystyki i Współpracy z Zagranicą. 

2010 r. – „Pracownia Papieru” – wystawa prac studentów Pracowni Papieru, Ośrodek Działań Twórczych, Piotrków Trybunalski. 

2010r. – „wARTościowe Papiery” - wystawa prac studentów Pracowni Papieru, BWA , Skierniewice. 

2011r. – „TKANINA - Przegląd Wyższych Uczelni Artystycznych”, Festiwal Łódź Design 2011. Praca studentki Alicji Łaciak. 

2012 r. – „Pracownia Papieru” – wystawa prac studentów pracowni. BWA, Sandomierz. 

2013 r. – Międzynarodowe Triennale Młodych YTAT, Centralne Muzeum Włókiennictwa, Łódź. Wystawa towarzysząca 14. Międzynarodowemu Triennale Tkaniny. Udział studentów Pracowni Papieru ASP w Łodzi: Alicja Łaciak, Marta Kędziora 

2013 r. – „Pracownia Papieru”, wystawa dorobku pracowni. Muzeum Papiernictwa, Duszniki Zdrój. 

2013 r. – „Kontakte”, Ost West Forum, Kunstmuseum Villa Zanders, Bergish Gladbach, Niemcy, wystawa prac studentów ASP Łódź i UA Poznań. 

2014 r. – „Common Matter" wystawa prac studentów Katedry Tkaniny i Pracowni Rzeźby Wydziału Tkaniny i Ubioru w Galerii N, Jablonec, Techniczny Uniwersytet w Libercu. 

2016 r. – „2. Międzynarodowe Triennale Młodych YTAT – Łódź 2016”, Centralne Muzeum Włókiennictwa, Łódź. Wystawa towarzysząca 15. Międzynarodowemu Triennale Tkaniny. Udział studenta Jakuba Stworzyjana. 

2017 r. – „Made by hand” – wystawa prac studentów Pracowni Papieru i Pracowni Biżuterii ASP w Łodzi. 

Sukcesy Studentów Pracowni Papieru

2011 r. „XXVIII Konkurs im. Władysława Strzemińskiego - Sztuki Piękne dla studentów ASP w Łodzi”. Wyróżnienie dla Joanny Kurkiewicz. 

2012 r. „9. Międzynarodowy Festiwal Sztuki Książki - Korespondencja” Udział studentki Joanny Kurkiewicz. 

2012 r. „35 Konkurs Przedwiośnie” organizowany przez BWA Kielce, Nagroda Miesięcznika Kulturalnego „Teraz” - wystawa w galerii DŚT i prezentacja na łamach pisma dla Joanny Kurkiewicz. 

2013 r. „Zukunftvisionen 2013”, Zagrzeb, Niemcy, wystawa pokonkursowa, udział studentki Dominiki Federowicz. 

2013 r. „XXX Konkurs im Władysława Strzemińskiego - Sztuki Piękne dla studentów ASP w Łodzi”. Nagroda Prezydenta Miasta Łodzi dla Pauliny Sadrak, również za cykl ilustracji do poezji Gałczyńskiego zrealizowanych w Pracowni Papieru. 

2014 r. „XXXI Konkurs im. Władysława Strzemińskiego - Sztuki Piękne dla studentów ASP w Łodzi”. Nagroda Firmy Scorpio Sp.z o.o. dla Pauliny Sadrak za cykl kolaży „Who is who in the zoo?” 

2014 r. Tomasz Frasoński „From Lausanne to Beijing - 8th Fieberart Biennale Exhibition & Symposium”, 2014 r. Natong, Chiny, udział studenta Pracowni Papieru Tomasza Frasońskiego. 

2015 r. „XXV Konkurs im. Władysława Strzemińskiego – Projekt dla studentów ASP w Łodzi” Nagroda Firmy Alfa-Zeta Sp. z o. o. dla Małgorzaty Terki za zestaw biżuterii z papieru zrealizowanej w Pracowni Papieru. 

2016 r. Nagroda Debiuty 2016 dla Tomasza Frasońskiego „Z Krosna do krosna. Międzynarodowa Biennale Artystycznej Tkaniny Lnianej” w Krośnie. 

2016 r. Wyróżnienie dla Barbary Mydlak na “From Lausanne to Beijing - 9th Fieberart Biennale Exhibition & Symposium”, Shenzhen, Chiny. 

2017 r. Główna nagroda w kategorii „Wschodnia kolebka tkaniny - druk na tkaninie. Powrót do źródeł - papier” dla Grzegorza Marcisza. Projekt „One Asia”, Centrum Promocji Mody, ASP Łódź. 

2017 r. Wyróżnienie dla studentki Barbary Mydlak. „Konfrontacje Sztuki”, Galeria Test, Mazowiecki Instytut Kultury, Warszawa. 

2017 r. GRAND PRIX dla Barbary Mydlak za pracę „Dzienniki Żałobne”, która była częścią jej dyplomu magisterskiego zrealizowanego w Pracowni Papieru. „I Biennale Tkaniny Artystycznej”, Galeria Jak, Poznań. 

2017 r. I nagroda w kategorii „Art & Craft” dla Agnieszki Kalińskiej i jej pracy „Doniczka z domowej makulatury”. Projekt został wykonany w całości z papierowych odpadów domowych, w tym tych niepoddawanych recyklingowi. Eco Made Festival, Centrum Promocji Mody ASP w Łodzi.

2017 r. Srebrny medal dla Barbary Mydlak i wyróżnienie dla Katarzyny Sojki. Prime Time 2017 - Najlepsze Dyplomy Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi, Centralne Muzeum Włókiennictwa, Łódź. 

2017 r. Wyróżnienie honorowe dla Barbary Mydlak. „Projekt Edukacja Artystyczna. Najlepsze Dyplomy Kierunku Edukacja Artystyczna z lat 2014-2017”, Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu i Centrum Kultury Zamek, Poznań.

2019 r. Nagroda Rektorów ASP dla Piotra Strobla za dyplom magisterski. XI Konkurs Najlepsze Dyplomy ASP 2019, Zbrojownia Sztuki, Gdańsk 

2020 r. I miejsce dla Jonatana Jurkowskiego za dyplom licencjacki. Konkurs Prime Stage 2019 – Najlepsze Dyplomy Licencjackie, Centrum Promocji Mody, Łódź.

Inna aktywność Pracowni:

2014 r. „(w)koło papieru” wystawa Koła Naukowego Pracowni Papieru towarzysząca Ecomade Festival, ASP Łódź, 2014r. 

2015 r. Warsztaty z Peace Paper Project. Organizator Koło Naukowe Pracowni Papieru. 

2015 r. „Drugie życie t-shirtu” – pokaz czerpania papieru z bawełny w ramach Festiwalu Nauki, Techniki i Sztuki w Łodzi. Organizator Koło Naukowe Pracowni Papieru. 

2016 r. Warsztaty czerpania papieru w ramach Festiwalu Nauki, Techniki i Sztuki w Łodzi - „Wiedza bez granic”. Organizator Koło Naukowe Pracowni Papieru. 

2016 r. "Opracowanie optymalnych metod barwienia papieru ręcznie czerpanego" - projekt badawczy Koła Naukowego Pracowni Papieru dofinansowany przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach projektu „Dofinansowanie zadań z zakresu studenckiej działalności naukowej, artystycznej i kulturalnej w 2016 roku”.

  • 01.jpg
    Filename: 01.jpg
    Size: 588.96 KB
  • 02.jpg
    Filename: 02.jpg
    Size: 177.46 KB
  • 03.jpg
    Filename: 03.jpg
    Size: 1831.29 KB
  • 04.jpg
    Filename: 04.jpg
    Size: 835.04 KB
  • 05.jpg
    Filename: 05.jpg
    Size: 515.28 KB
  • 06.jpg
    Filename: 06.jpg
    Size: 957.69 KB
  • 07.jpg
    Filename: 07.jpg
    Size: 352.27 KB
  • 08.jpg
    Filename: 08.jpg
    Size: 425.54 KB
  • 09.jpg
    Filename: 09.jpg
    Size: 1691.67 KB

Asystent:

brak

Typ Studiów:

studia stacjonarne II stopnia

Nr Sali: 125

Charakterystyka:

Podczas 2 lat studiów w Pracowni Stylizacji Wnętrza każda studentka czy student ma możliwość poznania tajników wiedzy o projektowaniu wystroju wnętrza z wykorzystaniem gotowych elementów do wizualizacji oraz z zastosowaniem realizacji autorskich. Służą temu zajęcia z propedeutyki architektury wnętrz. Może także poszerzać swoje umiejętności w ramach działań interdyscyplinarnych, unikatowych wykorzystujących klasyczne i autorskie techniki tkackie, ale także te odwołujące się do nowych technologii druku, druku 3D, ploterów tnących etc.

W programie Pracowni Stylizacji Wnętrza można odnaleźć wszelkie aspekty związane z wystrojem czy aranżacją wnętrza, niezależnie od jego funkcji. Zadania pozwalają na stopniowe poznawanie tajników poszczególnych składowych wnętrza jak: podłoga (deski, parkiet, ceramika, dywan, wykładzina, chodnik, dywaniki wejściowe i łazienkowe), okno( firany, zasłony, rolety), ściana(tapeta, struktury dekoracyjne, kolory farb, kamień, cegła, beton etc.), stół (obrus, bieżnik, serwety, podkładki, etc.), oświetlenie( lampy stojące, wiszące, kinkiety, etc.), łóżko( pościel, narzuty, pledy, etc.), meble (siedziska, pufy, taborety, ławki, materace, tapicerka, etc.), łazienka ( ceramika, kamień naturalny, szkło, beton etc.), dodatki dekoracyjne(poduchy, parawany, miękkie osłony na donice, pojemniki wielofunkcyjne, kosze tekstylne, etc.), unikat ( gobelin, kilim, tkanina eksperymentalna, naścienna i przestrzenna, etc.).

Zadania służą rozwijaniu umiejętności projektowych umożliwiających realizację własnych pomysłów, poprzez przygotowanie planszy z inspiracjami, wyboru pojedynczego wnętrza (salon, sypialnia, łazienka, pokój dziecka, nastolatka, etc.) czy docelowo pełnego obiektu (mieszkania, domu, biura, sali szkolnej etc.) analizę przeznaczenia pomieszczenia, wyboru stylu historycznego lub współczesnego i kolorystyki. Po opracowaniu ramowych założeń (np. naszego klienta) następuje etap nadawania wnętrzu charakteru i indywidualizmu, ducha własnej kreacji z wykorzystaniem technik rękodzielniczych, eksperymentalnych, materiałów z obszaru sztuki włókna, technologii przemysłowych i wszelkich innowacji.

W pracowni Stylizacji Wnętrza dominuje relacja mistrz – uczeń, odbywa się dialog problemowy, czasem korekta zbiorowa i przegląd prac. Problematyka wystroju wnętrz przybliżana jest w formie wykładów, prezentacji multimedialnych, analizy trendów, wizyt studyjnych, spotkań z przedstawicielami branż związanych z wnętrzem.

Co ważne, program Pracowni jest elastyczny, modyfikowany stosownie do oczekiwań studenta, gwarantujący dostęp do technologii realizacyjnych, warsztatów rękodzielniczych, materiałów źródłowych.

Pracownicy techniczni:

Kierownik warsztatów - Zbisław Janiak

mgr Krzysztof Mikoś

Typ studiów:

stacjonarne I stopnia

stacjonarne II stopnia

Nr sali:

130,
126

Charakterystyka:

W ramach zajęć studenci poznają dostępne metody realizacyjne w zakresie projektowania druku na tkaninie. System ćwiczeń umożliwia opanowanie podstaw projektowania wzorów oraz przygotowania ich do druku w oparciu o parametry techniczne, wynikające z rodzaju zastosowanej technologii. Pracując samodzielnie, studenci mają szansę poznać warsztaty druku od strony praktycznej, eksperymentować i łączyć wybrane techniki, nabierając przy tym świadomości wieloaspektowości ich zastosowania.

Program zajęć obejmuje zagadnienia dotyczące:

  • projektowania wzorów raportowanych, jednoraportowych i wzorów w postaci aplikacji oraz przygotowania projektów do druku w oparciu o parametry techniczne,
  • poznania specyfiki dostępnych metod realizacyjnych (w tym świadomość dostosowania skali i charakteru projektowanego wzoru oraz doboru podłoża w zależności od wybranej techniki i przeznaczenia),
  • wykorzystania warsztatu druku w procesie kreacyjnym i eksperymentalnym,
  • realizacji małych form użytkowych i próbników tkanin (możliwość zastosowania różnorodnych materiałów, eksperymentowania z podłożem i łączenia technik).
do góry