Artykuły

2
  • 013.jpg
    Filename: 013.jpg
    Size: 137.85 KB
  • 015.jpg
    Filename: 015.jpg
    Size: 278.36 KB
  • 014.jpg
    Filename: 014.jpg
    Size: 322.76 KB
  • 016.jpg
    Filename: 016.jpg
    Size: 335.54 KB
  • 017.jpg
    Filename: 017.jpg
    Size: 166.39 KB
  • 018.jpg
    Filename: 018.jpg
    Size: 345.84 KB
  • 019.jpg
    Filename: 019.jpg
    Size: 307.9 KB
  • 020.jpg
    Filename: 020.jpg
    Size: 26.91 KB
  • 021.jpg
    Filename: 021.jpg
    Size: 25.71 KB
  • 022.jpg
    Filename: 022.jpg
    Size: 26.9 KB
  • 023.jpg
    Filename: 023.jpg
    Size: 30.06 KB
  • 024.jpg
    Filename: 024.jpg
    Size: 25.15 KB
  • 025.jpg
    Filename: 025.jpg
    Size: 19.48 KB
  • 026.jpg
    Filename: 026.jpg
    Size: 26.86 KB
  • 027.jpg
    Filename: 027.jpg
    Size: 26.41 KB
  • 001.jpg
    Filename: 001.jpg
    Size: 288.96 KB
  • 002.jpg
    Filename: 002.jpg
    Size: 172.79 KB
  • 004.jpg
    Filename: 004.jpg
    Size: 369.95 KB
  • 003.jpg
    Filename: 003.jpg
    Size: 150.25 KB
  • 005.jpg
    Filename: 005.jpg
    Size: 267.6 KB
  • 007.jpg
    Filename: 007.jpg
    Size: 112.46 KB
  • 008.jpg
    Filename: 008.jpg
    Size: 104.73 KB
  • 006.jpg
    Filename: 006.jpg
    Size: 353.52 KB
  • 010.jpg
    Filename: 010.jpg
    Size: 107.38 KB
  • 009.jpg
    Filename: 009.jpg
    Size: 153.5 KB
  • 012.jpg
    Filename: 012.jpg
    Size: 190.42 KB
  • 011.jpg
    Filename: 011.jpg
    Size: 191.86 KB

Typ studiów:

stacjonarne I stopnia

Nr sali: 244

Charakterystyka:

Program Pracowni Form Złotniczych na studiach I-go stopnia opiera się na eksperymentalnym podejściu do projektowania, postrzegania oraz wykonywania biżuterii oraz obiektów biżuteryjnych. Ukierunkowany jest na proces poszukiwania indywidualnych koncepcji twórczych oraz autorskich ścieżek rozwoju w oparciu o aspekty kultury materialnej oraz współczesne sztuki użytkowe. Zakłada strategie działania, które 
w swoim dążeniu skłaniają do analizy rzeczywistości, realnie istniejących problemów projektowo-społecznych, ale także analizowania aktualnych trendów oraz budowania autorskiej koncepcji dążącej do ponadczasowości projektu.

Celem kształcenia tej specjalizacji jest zdobycie wiedzy z zakresu projektowania. 
W trakcie semestru student ma za zadanie zaprojektować przedmioty w ramach ćwiczeń semestralnych, a także ma je finalnie zrealizować. Podczas toku kształcenia studenci opanowują cały proces projektowy, który rozpoczyna się analizą oraz interpretacją inspiracji, a w kolejnej fazie wkracza w obszar założeń koncepcyjno-projektowych. Końcowym etapem jest realizacja wybranych, najlepszych i najciekawszych projektów.

Program Pracowni Form Złotniczych jest dostosowany w taki sposób, aby każdy student zdobył również wiedzę w zakresie technologii złotniczych. Zakłada bazowanie na tradycyjnym warsztacie złotniczym, tradycyjnych technologiach, takich jak odlewanie, lutowanie, kucie czy nitowanie, ale korzysta również z technologii nowoczesnych tj projektowanie 3D w programie Matrix, cięcie laserem, cięcie wodą, obróbka na frezarkach CNC.

Ćwiczenia semestralne na każdym roku studiów dopasowane są stopniem trudności do kolejnych etapów kształcenia. Studenci nabywają wiedzę z zakresu realizowania wytyczonych celów, rozwiązywania problemów plastycznych, rozszerzania koncepcji 
o aspekty seryjności produktu, a także doskonalenia zdolności w zakresie oryginalności rozwiązań projektowych. Wszystkie ćwiczenia realizowane są na warsztatach. Ocenie semestralnej podlegają: oryginalne podejście do wybranego tematu, ciekawe rozwiązania projektowe, a także jakość i perfekcja wykonania.

do góry